Ga naar inhoud


Ziggo moet in juli overal vrije modemkeuze bieden, anders volgt dwangsom.


Old Satterhand

Aanbevolen berichten

VodafoneZiggo biedt nog niet overal in Nederland vrije modemkeuze. Daarmee overtreedt het bedrijf regels die begin dit jaar zijn ingegaan. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft de internetprovider tot 1 juli de tijd om alles alsnog in orde te maken, anders volgt er een dwangsom van 12.500 euro per dag.

 

Bron: Nu.nl

 

(Er moet al een ouder topic zijn over dit onderwerp, vrije modemkeuze, maar dat kon ik niet vinden.

De moderator mag het wat mij betreft toevoegen aan dat topic.)

 

aangepast door Old Satterhand
typo en cursief
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ter info, gerelateerde onderwerpen.

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Old Satterhand zei:

VodafoneZiggo biedt nog niet overal in Nederland vrije modemkeuze.

 Maar er zijn dus wel al "ergens" mogelijkheden voor een vrije keuze?

Vraag me af waar?

 

Tegen mijn nieuwe buren zeiden ze doodleuk, ons eigen Ziggo modem of je vraagt om problemen. Ik moest tegelijk denken aan The Sopranos

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2022 om 15:12, Tonskidutch zei:

 Maar er zijn dus wel al "ergens" mogelijkheden voor een vrije keuze?

Vraag me af waar?

 

Tegen mijn nieuwe buren zeiden ze doodleuk, ons eigen Ziggo modem of je vraagt om problemen. Ik moest tegelijk denken aan The Sopranos

 

Ziggo wilt wel, echter schijnt het voormalige UPC gebied nog niet volledig te voldoen om de vrije modemkeuze voor elkaar te krijgen, het zou voor 1 juli opgelost moeten zijn.

 

Wat die monteur betreft, het lijkt op een type "Wat de boer niet kent vreet hij niet" , zou het iets met onervarenheid zijn?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vrije keuze verhaal is een wassen neus… Ziggo moet ook over op DOCSIS 4 en welk vrije modem biedt dat nu? Ziggo moet zelf eerst een DOCSIS 4 modem introduceren…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn provider levert een modem wat het glas omzet naar tpc.

Daarna mag je zelf kiezen of je hun router wilt gebruiken of er zelf een wilt kopen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal levert Ziggo een modem (waarmee ze een modem/router bedoelen). Tegenwoordig is dat die ellendige ConnectBox. Een modem heeft Ziggo nooit geleverd.. Alleen ADSL ooit met de Alcatel Speedtouch Home (en tot router gehackt via Sateh) en Multiweb/Sonera met de Zenith Homeworks.

 

511ECCD4-E806-496C-ADB2-87D153C18F9C.jpeg

1460690A-27B6-4000-A2F0-2E1ED8BEC0CC.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je dat modem in bridge mode zetten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ConnectBox kan in bridge mode gezet worden, maar dat kun je als eindgebruiker niet zelf doen! Je moet dat via de klantenservice doen.. En dan weet je als eindgebruiker nog steeds niet wat ze uitgevroten hebben… En dat is het deel wat ik haat… Ze doen alsof ze ‘transparant’ zijn naar de klant toe, maar mooi niet….

 

Voor mij alleen eigen apparatuur die ik zelf vrijelijk kan/mag instellen… Momenteel de Fritz!Box 7583 (Fritz!Box 7590 in ongeopende doos)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

De ConnectBox kan in bridge mode gezet worden, maar dat kun je als eindgebruiker niet zelf doen! Je moet dat via de klantenservice doen..

Die box is toch van Ziggo ,😲 jij mocht van mij ook niet aan mijn spullen prutsen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En daarmee ben je vrij  je eigen hardware te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbie

Ik woon in fUPC en volgens de postcode is het (vorige week) niet mogelijk om het zelf te doen. Sinds 2 dagen krijg je een melding om contact op te nemen met de klantenservice.. Een gebridget modem en je eigen hardware erachter noem ik nog geen 100% eigen hardware…. Alles gaat (zogenaamd 100%) eerst door dat Ziggo ding….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen een maand kun je zelf een fritzbox gebruiken dus dan is het probleem opgelost toch?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gebruik ik nu al, maar ik heb zelf geen Ziggo internet. Mijn dochter dan weer wel (met een ConnectBox)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...