Ga naar inhoud


Ziggo moet in juli overal vrije modemkeuze bieden, anders volgt dwangsom.


Old Satterhand

Aanbevolen berichten

Nu nog vrije hardware-keuze qua ontvanger, zonder CI+ module, maar dat zal wel een utopie blijven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 hours ago, Mimisiku said:

@Pionewbie

Ik woon in fUPC en volgens de postcode is het (vorige week) niet mogelijk om het zelf te doen. Sinds 2 dagen krijg je een melding om contact op te nemen met de klantenservice.. Een gebridget modem en je eigen hardware erachter noem ik nog geen 100% eigen hardware…. Alles gaat (zogenaamd 100%) eerst door dat Ziggo ding….

Tja misschien moet je dan zelf provider worden?
Meer dan transparantie op IP (Layer3) kan je toch niet willen?   Wat aan de andere kant van de modem staat bij de provider, daar heb je toch ook niets aan te zeggen?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leesvoer, gebruik eigen modem op het Ziggo netwerk.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Die gebruik ik nu al, maar ik heb zelf geen Ziggo internet. Mijn dochter dan weer wel (met een ConnectBox)

 

Ja ik ook maar ik doelde op een fritzbox omdat die als enige een kabel modem leveren op dit moment in NL voor zover ik weet. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg ik in fUPC dus weer,..

 

50712C9B-9730-492C-8429-3FCB60959D38.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Dan krijg ik in fUPC dus weer,..

 

Bij mij hetzelfde...

De firmware van het modem is onlangs gewijzigd.

De mogelijkheid om de router status te wijzigen is eruit gesloopt.

 

2072471804_geavanceerdeinstellingen.jpg.a081537dc30a0461ff96f5e59dfc2017.jpg

 

Gelukkig staat de Connect Box bij mij nog op bridged, hoewel dat niet blijkt uit de webinterface van het modem.

Want ik krijg nog wel een eigen WANip4 adres, dat is toen wel gewijzigd.

 

1809497129_routerstatusjuni2022.jpg.ea3a558fb2443b4b32478d8ca392e44a.jpg

Ik wacht de ontwikkelingen van het eigen modem nog even af. Het huidige werkt prima eigenlijk.

Ik heb ook een T-mobile fiber aansluiting, daar moet ik me nog in verdiepen.

 

Ik wil uiteindelijk naar 1 modem/router met 2 WAN aansluitingen, fiber/kabel en LTE.

Ik heb nu een Draytek met een WAN en extern LTE USB modem.

Met UPS backup power uiteraard, met het oog op de toekomst.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Ik wil uiteindelijk naar 1 modem/router met 2 WAN aansluitingen, fiber/kabel en LTE.

Kijk eens naar de FRITZ 6890 LTE

 

image.png

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik heb dit weekend in Rotterdam, na lang wachten vanwege voormalig UPC gebied,  een Fritzbox 6690 kabelmodem in gebruik genomen. activeren kan sinds deze week met de mijn ziggo app van de mobile telefoon. de CM en MTA mac gegevens van het modem invullen en binnen 5 min beeld. ik ben er erg blij mee want ik heb de afgelopen 5 maanden tot 2 keer toe een monteur over de vloer gehad waarbij de connectbox werd vervangen. na de laatste wisseling kon ik zelf de bridgemode niet meer aan of uitzetten.  Nu kan ik zelf instellen in de Fritzbox en ben niet meer afhankelijk van Ziggo.

aangepast door renzie123
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie: fijn om te lezen dat het ook bij Ziggo het onmogelijke mogelijk is gemaakt. Zo zie je maar onder druk wordt alles vloeibaar!

Ik hoop dat de marktwaakhond gauw ook nog wat gaat doen aan die verplichte huur settopboxen van de providers die je moet afnemen als je tegenwoordig ip tv wilt kijken.

Ik wens mijn eigen opensource media box te kunnen gebruiken ipv een verplicht huur boxje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, theparasol zei:

Bedankt voor je reactie: fijn om te lezen dat het ook bij Ziggo het onmogelijke mogelijk is gemaakt. Zo zie je maar onder druk wordt alles vloeibaar!

Ik hoop dat de marktwaakhond gauw ook nog wat gaat doen aan die verplichte huur settopboxen van de providers die je moet afnemen als je tegenwoordig ip tv wilt kijken.

Ik wens mijn eigen opensource media box te kunnen gebruiken ipv een verplicht huur boxje.

 

 

Maar hoe zie jij dat voor je dan?  Dat IPTV gebeuren is grotendeels closed source en het on demand deel ook, de kans dat dit gaat werken op opensource boxen is zo goed als nul.  Dan moeten er eerst standaarden nageleefd gaan worden en een code framework vrij gegeven worden. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Api publishen en vervolgens authentication erop waarmee je afdwingt dat op 1 account maar x gelijktijdige verbindingen mogelijk zijn. Daarmee kun je encrypted streams fetchen die vervolgens lokaal decoded worden door de stream door een ci module te jagen.

Het is op authentication na niet anders dan een DVB-T, DVB-C of DVB-S stream waar dat nu al mee kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat bestaande CI+ modules kunnen samenwerken met streaming. Dan moet op al die enigma2 boxen een gepubliceerde api geïntegreerd gaan worden, daarvoor is veel overleg tussen fabrikant en providers vereist want uiteraard werkt het overal net even anders. Je zit met multicast wat veel providers gebruiken, er moet dan een wizard in waar je de provider kiest.   Dan zul je zien dat veel hardware ineens te traag blijkt.  

 

Zeg nooit nooit,  maar ik zie het niet gebeuren!  Teveel haken en ogen....

 

Je kunt wel zelf een oplossing bij elkaar hacken, als je de certificaten uit een arris kpn doosje trekt kun je in principe versleutelde multicast IPTV werkend krijgen op een E2 box mits je over het IPTV VLAN op je aansluiting beschikt. De NPO zenders zijn trouwens ongecodeerd ook bij KPN iTV. Maar dan nog mis je alle interactieve features. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als elke provider zijn eigen afwijkende public api gebruikt: prima, zetten we wel een zogenaamde adapter voor zodat elke provider zijn eigen implementatie kan gebruiken terwijl enigma eenvoudig zijn eigen api aanroept: getChannels, openChannel, 

Wat de user dan moet doen is de juiste streaming smaak configureren met de vereiste authenticatie credentials zoals ip-ziggo, ip-nlziet, ip-canaldigitaal. vergelijkbaar met wat je nu doet DVB-S2, DVB-T of DVB-S. 

Samenwerken met bestaande ci modules dat verlang ik niet eens, een iptv stream ci module: prima!

Zolang die de stream maar decoden kan. 

Helemaal top is natuurlijk een of ander persoonlijk certificaat die je eenmalig inlaad waarmee de box vervolgens zelf de stream kan decoden.

Feitelijk hoeft de provider niet eens de boel te encrypten want je kunt ip stream niet tappen zoals bij dvb-T/S/C.

Maar goed dat gaat denk ik niet gebeuren want dan verliezen ze de controle over de content.

Als het encrypted is kunnen ze nl wel afdwingen dat de decoded stream niet redistributed wordt naar iets anders dan de hdmi uitgang.

Trouwens providers zullen dit uit zichzelf niet gaan supporten want laten we eerlijk zijn 5 euro per maand voor zo'n boxje is een leuk verdienmodel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...