Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


34 minuten geleden, ceesv zei:

Het is EU beleid, dus ga daar de Nederlandse boeren geen verwijten maken.

 

Waarom krijgt de EU de schuld?

Nederland is lid van de EU en is er ook behoorlijk invloedrijk. Ook op het gebied van landbouwbeleid. Met een Nederlander op een toppositie.

En de Nederlandse boeren hebben in de binnenlandse politiek een meer dan behoorlijke vinger in de pap. En zijn via Den Haag goed hoorbaar in Brussel.

Ik begrijp niet dat Brussel vervolgens wordt afgeschilderd als een autonome kracht, terwijl we er meer dan vocaal in zitten.

Dat is hypocriet.

(Net zo hypocriet als de laffe weigering de Europese vlag te installeren in de TK.)

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even voor de duidelijkheid, wat is je bezwaar tegen het principe dat een ondernemer geld wil verdienen?

Moet een ondernemer zijn concurrentie positie verslechteren door een Europese subsidie af te wijzen?

 

De meeste subsidies zijn bedoeld voor het vergroenen van de bedrijfsvoering, het is geen inkomen van een boer.

 

Ik heb de indruk dat jullie voorstellen dat een Nederlandse boer geen gebruik mag maken van een wettelijke regeling die Europees beleid is.

Nederland is in verhouding al de grootste netto betaler aan Europa, wanneer een Nederlandse boer dan geen gebruik mag maken van de regeling profiteert de rest van Europa van de Nederlandse bijdrage.

 

Consequentie zal zijn dat de Nederlandse boer stopt met het vergroenen van de bedrijfsvoering.

 

In een van de bovenstaande links las ik dat een Derde van de Nederlandse boeren onder het minimum loon verdient.

Zonder de regelingen zal dat een nog groter deel worden.

 

Waarom hoor ik je nu niet over de torenhoge subsidie regeling op Tesla's?

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Even voor de duidelijkheid, wat is je bezwaar tegen het principe dat een ondernemer geld wil verdienen?

(..........)

Waarom hoor ik je nu niet over de torenhoge subsidie regeling op Tesla's?

 

 

Niets, maar daar gaat de discussie helemaal niet over.

 

Omdat we het hier over de Nederlandse boeren hebben, en Tesla'-subsidies in deze discussie off topic zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ging over de subsidies die de Nederlandse boeren krijgen en dat het miljonairs zouden zijn.

En ze zouden nog rijker worden door die subsidies.

 

Iets soortgelijks zie je bij de Nederlandse middenklasse met de Tesla subsidies.

 

In werkelijkheid leeft een derde van de Nederlandse boeren onder het minimum loon.

 

Daarom is de inkomens discussie over het boeren inkomen en vermogen niet ter zake, die heeft niets van doen met de stikstof discussie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Je interpreteert je bron onjuist. Nederland is letterlijk een klein schijt land. Uiteraard krijgt een land met een groot grondoppervlak een veelvoud aan subsidie.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Nederland telt zo'n 52.000 boeren en die krijgen zo'n 0.9 miljard aan subsidie per jaar dat is dus zo'n 17.000 per boer

Frankrijk telt zo'n 385.000 boeren en die krijgen samen 63 miljard aan subsidie per jaar dat is dus zo'n 164.000 per boer

dus het gezegde "als god leven in Frankrijk" lijkt toch wel aardig te kloppen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ceesv zei:

Het ging over de subsidies die de Nederlandse boeren krijgen en dat het miljonairs zouden zijn.

Dat is statistisch recentelijk vastgesteld.

Of tellen onroerende en bedrijfsbezittingen niet mee? Dat ziet de Belastingdienst al jaren anders.En die lijkt me een goede bron wat dit betreft.

 

De regering heeft ruim 24 miljard op de plank liggen voor de boeren.

Me dunkt dat die niet bedoeld zijn om boeren onder het minimum loon! (Bron?) uit te kopen.

En of die 24 miljard iets met stikstof te maken heeft? Niet?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die 24 miljard is geen vergoeding van de boeren.

Kamer stemt in met reserveren van 24 miljard voor ’transitie landelijk gebied’

„Dat is geen keuzemenu”, aldus De Groot. „We willen de natuur en het water schoonmaken. Dat doen we met respect voor de rechtsstaat en Europa.”

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Die 24 miljard is geen vergoeding van de boeren.

van = voor

😁

 

Wat en hoeveel anderen verdienen is geen issue voor mij indien ze er voor werken, wel als het naar aandeelhouders gaat want die werken er niet voor.

Geld maakt meer Geld dat ontbreekt bij anderen.

 

Ik stelde enkele berichten geleden een vraag; wat willen we nu allemaal of kan het ook wat minder OF kunnen we het eerlijker verdelen?

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gerrit B zei:

Het is maar hoe je het bekijkt.

Nederland telt zo'n 52.000 boeren en die krijgen zo'n 0.9 miljard aan subsidie per jaar dat is dus zo'n 17.000 per boer

Frankrijk telt zo'n 385.000 boeren en die krijgen samen 63 miljard aan subsidie per jaar dat is dus zo'n 164.000 per boer

dus het gezegde "als god leven in Frankrijk" lijkt toch wel aardig te kloppen.

Leuk om eens door te nemen in dit verband, Gerrit. https://www.ftm.nl/artikelen/glb-miljarden-voor-de-boer-wie-krijgt-wat-van-brussel

Mogelijk een opening voor een nieuwe kijk op de zaak?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat kaartjes en grafiekjes erbij?

https://nos.nl/collectie/13901/artikel/2436073-het-stikstofprobleem-is-echt-nederlands-uitgelegd-in-acht-grafieken

 

Die rode stip is trouwens aan de horizon: voorlopig 2035.😝

  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke uitleg @Eduard07.

 

Als je het geloofd.

Ja ik zeg dat nu omdat ik vanochtend voor de Supermarkt stond te praten met een buurman en toen kwam aan bod "de Krant" en de "Omroep NPO NOS".

 

Dat is allemaal gelogen, van voren tot achteraan, zegt hij. De krant staat vol met leugens en die Journaals van het NOS daar geloof ik minder dan de helft van.

Ik was wel even perplex van het inzicht van een als docent Frans opgeleide man. Toen ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde om te kijken hoe laat het was (wegens de openingstijd) zei hij ook nog ; o god heb jij zo'n ding - blijf uit m'n buurt met al die straling en liep weg. :blink:

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was dus geen woord Frans bij....🤔

 

Hij was een shockerende bevestiging van dat andere nieuws de afgelopen dagen:

https://nos.nl/artikel/2471755-aivd-complottheorieen-over-machtige-elite-ernstige-dreiging

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer onze overheid zich nu eens opstelt achter de burgers ipv tegenover…

(Groningen, toeslagenaffaire, etc)

Dat is simpelweg hoe veel mensen het ervaren.

 

Neem die zorg weg, win het vertrouwen terug, dan ben je als overheid al een heel eind.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...