Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, gerrit B zei:

Nou .........

Nederland is wereldwijd koploper met deeltijd banen, immers waarom zouden we 40 uur gaan werken als we het ook met 20 uur en veel toeslagen uiteindelijk nog beter hebben?

Denk dat daar eens flink de bezem doorgehaald moet worden en als iedereen eens "normaal" gaat werken dan zijn "die handjes" hier gewoon aanwezig zonder voor het bedrijfsleven goedkope maar voor de bevolking vaak erg dure arbeidsmigranten uit het buitenland te moeten halen.

Iedereen "normaal" werken? En de opvoeding van kinderen, dan? Die lijkt nu al tekort te schieten op vele terreinen. En niet alleen door bezuinigingen.

Genoeg tweeverdieners! "Vroeger" hoofdzakelijk eenverdieners. Dus per saldo wordt er al meer gewerkt dan ooit.

Maar die bevolkingspiramide. Daar ligt "het  probleem". Beter gezegd: daar hebben de afgelopen kabinetten weggekeken, ondanks de vele waarschuwingen. 

 

Jaren geleden al waarschuwde de toen al hoogbejaarde Helmut Schmidt voor dit Duits/Europese probleem dat hij levensgroot zag aankomen:

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


natuurlijk hebben we dat al eens eerder als topic gehad maar:

 

Screenshot_42.thumb.png.394a6bcc11c8afe305160b7d2df0cf5b.png

 

 

Na de tweede wereld oorlog was de babyboom uit menig politieke hoek en religieuze instelling heel wenselijk. De wederopbouw en al die steenkolen voor de industrie.

 

De pil of anticonceptie in zijn algeheel alsook abortus en de afkeer daarvan staat weer helemaal op de agenda van politieke en religieuze fanaten.

Het valt in Nederland dus nog wel mee maar in de arme landen is dat heel anders.

 

Waarom is tussen 1990 en 2000 al 1 miljoen (10 jaar) en tussen 2000 en 2019 maar 1,2 miljoen (ook 10 jaar) het dan zo gestegen?

Juist de EU met een vrije binnenmarkt en economische groei die ook EU burgers toestaat binnen de EU te migreren.

EN natuurlijk Erasmus en studeren in het buitenland, uh Nederland Ja heel hip, funcky called Medina (drugs) en dus meer aantrekkelijk dan die andere EU staten.

 

2008 - 2014 toen de Bankencrisis was is er al een golf van uittreders geweest alsmede van mensen die een beter betaalde minder vuile werkplek inruilden. Tekort aan arbeidskracht wederom. De vergrijzing van de babyboomers slaat toe.

En maar blijven groeien economisch is dus onmogelijk of je staat meer toestroom toe.

Afgezien van de materiaal tekorten natuurlijk.

 

 

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik schreef het al eerder dat mensen (bouw leken) niet eens weet welke subsidies en extra ondersteunende maatregels men kan binnen hengelen inzake verduurzaming!

Gewoon doorgaan met klagen is jezelf een hartkwaal bezorgen @Gerard 76.

Oplossingen liggen meestal voor de hand maar je moet wel goed kijken om de oplossing te zien.

Als je ze ziet in het weren van andere mensen uit deze samenleving heb je niet goed gekeken wat we hier aan "menpower" nodig hebben om het draaiende te houden. (+femalepower)

 

Het probleem met de vluchtelingen en asielzoekers is de "status" die men deze mensen administratief moet geven opdat deze men + female POWER aan de slag kan met werken. Eindelijk weer schone straten, eindelijk weer voldoende kapsters, eindelijk weer glazendragers voor de horeca, eindelijk weer brute kracht voor wat sleufjes graven en hopelijk een stel goede benen en armen om in de bouw te werken waar aannemersprijzen uit de pan knallen door tekort aan mankracht.

 

 

 

Prima Tonskidutch

 

We hebben een andere kijk op de wereld.

Dat mag.

 

De tijd zal ons leren hoe de situatie zich ontwikkelt.

 

Hoop van ganser harte dat jij gelijk hebt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Zo is het inmiddels onder bepaalde groepen mode D66 overal de schuld van te geven,

Noem dan eens wat belangrijke punten die D66 in het verkiezingsprogramma had staan en wat ze gerealiseerd hebben?

Naast dat het vaderschapsverlof van 2 naar 7 dagen is aangepast zie ik eigenlijk alleen maar veel modder gooien richting de agrarische sector en voor de rest is het telkens achter de feiten aan lopen.

 

Nu is er een delegatie naar Brussel gegaan om toch ruimte te krijgen in de stikstof problematiek.

Ik vraag me af in hoeverre er rekening gehouden is met het soort land.

Denk tenminste niet dat je een zeer dicht bevolkt land als Nederland (met ruim 420 personen per km2) kunt gaan vergelijken met andere landen als Spanje (99 personen per km2) en Frankrijk (106 personen per km2)

Het lijkt er in mijn ogen dan ook meer op dat er op aangestuurd wordt dat Nederland moet minderen in de landbouw zodat andere landen mogelijkheden krijgen om zich hier in te ontwikkelen en dat men nu het gehele stikstof gebeuren gebruikt om dit te realiseren.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het probleem met de vluchtelingen en asielzoekers is de "status" die men deze mensen administratief moet geven opdat deze men + female POWER aan de slag kan met werken. Eindelijk weer schone straten, eindelijk weer voldoende kapsters, eindelijk weer glazendragers voor de horeca, eindelijk weer brute kracht voor wat sleufjes graven en hopelijk een stel goede benen en armen om in de bouw te werken waar aannemersprijzen uit de pan knallen door tekort aan mankracht.

 

Haha, die @Tonskidutch jij blijft echt in sprookjes geloven hè?

 

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3480694/commotie-over-utrechtse-statushouders-die-baan-opzeggen

 

Gratis huis en gratis geld.

 

  • Bedankt 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

En graag weer terug naar het topic: stikstof

 

Ik begrijp je standpunt maar stikstof en zware overbevolking zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zeker nu er vanwege het stikstof debacle er geen huizen meer gebouwd mogen worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eduard07 zei:

Sommige klachten passen nou eenmaal niet in het straatje van een politieke kleur.

Zo is het inmiddels onder bepaalde groepen mode D66 overal de schuld van te geven, terwijl alle huidige puinhopen zijn ontstaan onder VVD/CDA.

Partijen die nu wanhopig proberen de komende verkiezingen overeind te blijven.

 

3 uren geleden, gerrit B zei:

Noem dan eens wat belangrijke punten die D66 in het verkiezingsprogramma had staan en wat ze gerealiseerd hebben?

(.............)

Het lijkt er in mijn ogen dan ook meer op dat er op aangestuurd wordt dat Nederland moet minderen in de landbouw zodat andere landen mogelijkheden krijgen om zich hier in te ontwikkelen en dat men nu het gehele stikstof gebeuren gebruikt om dit te realiseren.

 

Ik snap de logica van je vraag niet m.b.t. wat ik hierboven zeg.

 

En wat jouw laatste aanname betreft: ik heb niet zoveel op met complotten. Dus die logica snap ik evenmin.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Haha, die @Tonskidutch jij blijft echt in sprookjes geloven hè?

 

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3480694/commotie-over-utrechtse-statushouders-die-baan-opzeggen

 

Gratis huis en gratis geld.

 

Nog even off-topic omdat je het toch aan stikstof koppelt: Het waren 3 op de 650 die in de zomer een bijbaan hadden, oftewel 0,5% en niet eens helemaal corrupt en mogelijk helemaal niet.

Als ik indertijd bij het hoogste niveau Nederlanders de uitgedeelde loepen niet per persoon terug haalde was ik er van de 30 uitgedeelde 3 kwijt, oftewel 10%.

Met viltstiften was het zelfs een keer 60%. Daar zat geen statushouder bij, waren gewoon standaard slimme middelbare scholieren.

 

Zo'n bericht over statushouders zegt dus niets, behalve dat er iemand heeft zitten blaten zonder te snappen waar het over gaat en vervolgens honderden mensen volkomen onterecht in de verdomhoek plaatst.

Het bericht aanhalen zonder je erin te verdiepen is voor mij trouwens ook goedkoop geblaat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kon zeker niets subtieler vinden als repliek in een discussie?

1 minuut geleden, alias haha zei:

En daarom hebben er vele die Jozef Mengele spuit gehad, oftewel het zogenaamde corona vaccin

 

jammer dat er zo'n warhoofd de topic discussie weer verstoort.

Je kan beter zo meteen de herhaling van Buitenhof bekijken daar gaat het over stikstof en klimaat en de polarisatie in USA betreffende de democratie.

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, alias haha zei:

Minder mensen, minder stikstof....

 

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je kan beter zo meteen de herhaling van Buitenhof bekijken daar gaat het over stikstof en klimaat

Dit topic ook, en mijn opmerking ook...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je kon zeker niets subtieler vinden als repliek in een discussie?

 

jammer dat er zo'n warhoofd de topic discussie weer verstoort.

Mogelijk dat die dan onder invloed was van een heel andere spuit....😉

Hoe sommigen een hele eigen (favoriete) draai kunnen geven aan opmerkingen die heel ergens anders over gaan, blijft verbazingwekkend.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval was hetgeen ik gisteren ochtend schreef HET topic in Buitenhof en laat nu eens die stikstof depositie hoog op de agenda blijven van het kabinet, omdat het een verplichting heeft ten aanzien van ons allen. En die mbt stikstof en klimaat is ze zo de woorden van Jetten te lang niet nagekomen.

 

Ook interessant in dat verband dat het 50 jaar oude boek van de Club van Rome met haar voorspellingen en modellen onze huidige situatie aangaande Stikstof als onderdeel van het klimaat beschreef.

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...