Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Gemeente wil kleine varkenshouder amoveren daar het bedrijf midden in een kleine dorpskern ligt en ernstige stankoverlast veroorzaakt. Daarvoor krijgt de varkenshouder en bak met geld voor een bedrijf dat al voor meer dan 2/3 leeg staat en in verval is geraakt. Op het bedrijf kunnen 10 a 13 woningen gebouwd worden. (zo hebben we berekend aan de hand van de grondoppervlakte volgend alle bouwbesluit regels / omgevingswet 2023)

 

De stikstof uitstoot voor de woningbouw, productie en transport bedraagt één derde van de varkenshouder zijn depositie waarde per jaar.

 

Toch wel frappant dat de varkenshouder zegt dat er het dubbele aantal woningen op zijn percelen mogelijk is. ( is in de war met varkens ) Maar dan zou hij nog meer geld vangen natuurlijk. Dus hij blokkeert de plannen van de Gemeente en inwoners.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dus hij blokkeert de plannen van de Gemeente en inwoners.

Dat is toch ook zijn goed recht of niet soms?

Als ik iets niet wil verkopen dan verkoop ik het ook niet en dan moeten ze wel met flink wat extra geld komen om mij te bewegen om toch te gaan verkopen.

Dus hij blokkeert geheel niets, de gemeente en inwoners (of is het het bouwbedrijf met zijn architecten) hebben zich "rijk" gerekend maar hebben een klein detail over het hoofd gezien nl. dat ze geen eigenaar zijn van de grond en dus geen enkel recht van spreken hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijze uit het oosten, het lijkt erop dat ie niet weet waar dat oosten ophoudt. Dat geldt, ben ik bang ook over die wijsheid, daar woont Poetin ook toch? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, minplus zei:

Als ik midden in een dorp enorme stankoverlast zou veroorzaken zou ik me doodschamen en als de bliksem wegwezen als me zo'n mooi aanbod werd gedaan.

Maar wij staan daar duidelijk anders in dan jij.

Denk dat die boer precies andersom denkt nl. mijn boerderij heeft hier altijd al gestaan en jullie zijn er omheen gaan bouwen, ga dan ook niet zeuren dat het stinkt.

 

Hier in de buurt was precies hetzelfde; de directeur van Asito (hij leeft inmiddels niet meer) ging een enorm landhuis bouwen op de plek waar vroeger een woning stond met dagsanatorium (waar vroeger mensen met tuberculose werden verzorgt)

Huis van enkele miljoenen maar 1 probleem zijn buurman de varkenshouder.

Dus hij heeft van alles geprobeerd om die varkenshouder weg te krijgen maar die had ook het simpele standpunt "ja hallo, jij wist dat ik hier zat en hebt er zelf voor gekozen naast mij zo'n woning te gaan bouwen dus dan moet je ook niet zeuren"

 

 

12 minuten geleden, waterpas zei:

Wijze uit het oosten, het lijkt erop dat ie niet weet waar dat oosten ophoudt. Dat geldt, ben ik bang ook over die wijsheid, daar woont Poetin ook toch? 

als je maar ver genoeg naar het westen gaat dan kom je hem daar ook wel tegen hoor 😉

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het in een dorp zo werkt. Daar zie ik geen dagsanatorium staan en het gaat hier ook niet om een multimiljonair die een enorm landhuis midden in een dorp bouwt naast een stank verspreidende varkensboer en vervolgens gaat zeuren.

Hou de zaak wel even reëel alsjeblieft

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gerrit B zei:

Denk dat die boer precies andersom denkt nl. mijn boerderij heeft hier altijd al gestaan en jullie zijn er omheen gaan bouwen, ga dan ook niet zeuren dat het stinkt.

 

Hier in de buurt was precies hetzelfde; de directeur van Asito (hij leeft inmiddels niet meer) ging een enorm landhuis bouwen op de plek waar vroeger een woning stond met dagsanatorium (waar vroeger mensen met tuberculose werden verzorgt)

Huis van enkele miljoenen maar 1 probleem zijn buurman de varkenshouder.

Dus hij heeft van alles geprobeerd om die varkenshouder weg te krijgen maar die had ook het simpele standpunt "ja hallo, jij wist dat ik hier zat en hebt er zelf voor gekozen naast mij zo'n woning te gaan bouwen dus dan moet je ook niet zeuren"

 

 

als je maar ver genoeg naar het westen gaat dan kom je hem daar ook wel tegen hoor 😉

 

17 minuten geleden, gerrit B zei:

Denk dat die boer precies andersom denkt nl. mijn boerderij heeft hier altijd al gestaan en jullie zijn er omheen gaan bouwen, ga dan ook niet zeuren dat het stinkt.

 

Hier in de buurt was precies hetzelfde; de directeur van Asito (hij leeft inmiddels niet meer) ging een enorm landhuis bouwen op de plek waar vroeger een woning stond met dagsanatorium (waar vroeger mensen met tuberculose werden verzorgt)

Huis van enkele miljoenen maar 1 probleem zijn buurman de varkenshouder.

Dus hij heeft van alles geprobeerd om die varkenshouder weg te krijgen maar die had ook het simpele standpunt "ja hallo, jij wist dat ik hier zat en hebt er zelf voor gekozen naast mij zo'n woning te gaan bouwen dus dan moet je ook niet zeuren"

 

 

als je maar ver genoeg naar het westen gaat dan kom je hem daar ook wel tegen hoor 😉

 

18 minuten geleden, gerrit B zei:

Denk dat die boer precies andersom denkt nl. mijn boerderij heeft hier altijd al gestaan en jullie zijn er omheen gaan bouwen, ga dan ook niet zeuren dat het stinkt.

 

Hier in de buurt was precies hetzelfde; de directeur van Asito (hij leeft inmiddels niet meer) ging een enorm landhuis bouwen op de plek waar vroeger een woning stond met dagsanatorium (waar vroeger mensen met tuberculose werden verzorgt)

Huis van enkele miljoenen maar 1 probleem zijn buurman de varkenshouder.

Dus hij heeft van alles geprobeerd om die varkenshouder weg te krijgen maar die had ook het simpele standpunt "ja hallo, jij wist dat ik hier zat en hebt er zelf voor gekozen naast mij zo'n woning te gaan bouwen dus dan moet je ook niet zeuren"

 

 

als je maar ver genoeg naar het westen gaat dan kom je hem daar ook wel tegen hoor 😉

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wijze, slimme conclusie, maar ik ben niet van dat soort navigatie. Nog verder, en je ziet weer in het "westen". Ik gun je de arrogantie van het Oosten en de ironie, maar het is drijfzand en er zijn er niet veel meer, die weten wat dat is. 

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, minplus zei:

Ik denk niet dat het in een dorp zo werkt. Daar zie ik geen dagsanatorium staan en het gaat hier ook niet om een multimiljonair die een enorm landhuis midden in een dorp bouwt naast een stank verspreidende varkensboer en vervolgens gaat zeuren.

Hou de zaak wel even reëel alsjeblieft

Draai het dan eens andersom

Nu gaat men naast jou woning een enorme vergister bouwen en men komt bij jou met de mededeling hier heb je een zak geld en graag wegwezen zodat wij onze vergister kunnen gaan bouwen en er flink geld aan kunnen verdienen.

Zou je dan ook staan te springen en meteen bij het kruisje gaan tekenen terwijl je bij jezelf denkt "ja hallo maar mijn huis is veel meer waard"?

 

Dus denk dat het heel reëel is, die boer zit daar vrijwel zeker al heel lang en voldoet gewoon aan de eisen anders had de milieudienst hem al lang achter de vodden gezeten.

En ik kan me dus heel goed voorstellen dat zo'n boer denkt van "sodemieter op met je woningen, ik heb hier mijn bedrijf en heb er totaal geen zin in om het voor de geboden prijs te verkopen"

En daar heeft hij gewoon alle recht toe, het zou toch van de zotte zijn dat als iemand maar met een zak geld gaat rammelen jij je biezen maar moet pakken omdat het grote geld het voor het zeggen heeft.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet?

Dus in een klein dorp heb je als eigenaar niets over je eigen grond/huis/perceel te zeggen en moet je de oren maar laten hangen naar de rest?

 

Het moet toch niet gekker worden, het is jouw eigendom en zolang je je aan de wet/regel houdt kun jij beslissen wat je er mee wilt doen en dan moet je niet aankomen met gezochte redenen als het stinkt (dat doet het al jaren steeds minder door steeds strengere eisen) het is vervallen  (nou en? dat moet de eigenaar toch zelf weten) het staat voor 2/3 leeg (so what? dat is toch zijn keuze) anders verhuizen jongeren en vergrijsd het dorp (dan moet je als bouwer een andere locatie zoeken als dat je zo na aan het hart ligt)

 

Je zal als bouwer/gemeente/projectontwikkelaar gewoon met een beter bod/betere oplossing moeten komen of de eigenaar op een andere manier moeten zien te overtuigen opdat hij zijn gebied/pand wil verkopen en niet met allerlei onzin redenen aankomen.

Dit lijkt meer op de film dat een kerkje in een stad moet wijken voor grote projectontwikkelaars die er een groot kolossaal gebouw willen bouwen en van allerlei vuile streken uithalen om dit maar voor elkaar te krijgen en de kerk tegen de vlakte kunnen schuiven.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...