Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Allemaal gevolg van jarenlang non-beleid waarbij "nu-nog-even-niet"  tot leidraad werd. Niet in de gaten hebbend dat NL een premier had die slechts 1 doel had: de langstzittende premier te worden. In wezen een keizer-zonder-kleren, maar we waren in ruime meerderheid (dik) tevreden (zelfvoldaan?) over het non-beleid van "kool-en-de-geit-sparen"  dat we "polderen" gingen noemen. NL ging er internationaal zelfs prat op.

En nu is slapend NL wakker geworden en kijkt het achterom. En schrikt het van wat er allemaal niet bereikt is.   

 

En als je de huidige  PM voorlegt wat er fout is gegaan, is het antwoord de vage dooddoener: "Er is ook veel goed gegaan". (Zelfs Henk Kamp durfde dit te zeggen tijdens de gaswinnings-enquête.) 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Eduard07 zei:

En nu slapend NL wakker geworden en kijkt het achterom. En schrikt van wat er allemaal niet bereikt is.

 

Er zijn veel jeugdige en jonge volwassenen die deze strategie van onze regeringen afgelopen decennia niet kennen.

Ook een hele hoop die niet eens geïnteresseerd zijn geweest in politiek en dus ook al niet op de hoogte waren van hoe de politiek en het bestuur het doet.

Ja logisch dat die muiten, als ze iets moeten inleveren of iets moeten laten; zoals wonen in hun geboortedorp.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

leg even uit wat dan kolder is

Op 11-11-2022 om 08:40, Tonskidutch zei:

Gemeente wil kleine varkenshouder amoveren daar het bedrijf midden in een kleine dorpskern ligt en ernstige stankoverlast veroorzaakt

 

Op 11-11-2022 om 08:40, Tonskidutch zei:

Dus hij blokkeert de plannen van de Gemeente en inwoners.

 

Op 11-11-2022 om 08:44, Tonskidutch zei:

Valt misschien te vermelden dat de woningstarters graag in het dorp zouden willen blijven wonen waar ze geboren zijn.

Als dat niet lukt verouderd/vergrijsd de dorpskern aanzienlijk en sterft weer een levendige gemeenschap!

 

 

Op 11-11-2022 om 08:40, Tonskidutch zei:

Toch wel frappant dat de varkenshouder zegt dat er het dubbele aantal woningen op zijn percelen mogelijk is. Maar dan zou hij nog meer geld vangen natuurlijk.

 

en wat er dan niet genoemd werd waarop ik reageer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

zoals wonen in hun geboortedorp.

Goed voorbeeld! Dat wordt menige dorpeling - niet alleen jongeren - systematisch al lang onmogelijk gemaakt. Het stikstofverhaal is slechts een laatste druppel. 

 

Ik heb even 1 minuutje - dat volstond al - gegoogeld:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dat-openbaar-vervoer-buiten-de-randstad-niet-voldoet-merken-ze-in-drenthe-elke-dag-dorpen-zijn-niet-rendabel/

De leegloop van dorpen door gebrek aan voorzieningen is het gevolg van bewust overheidsbeleid, stelt Inge Oosting, kandidaat Tweede Kamerlid voor de PvdA uit Elim. Ze pleit voor een dorpenwet - Dagblad van het Noorden (dvhn.nl)

 

Oldehove zit zonder supermarkt: 'De ziel is uit het dorp' - RTV Noord

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/14466206/met-het-verdwijnen-van-de-dorpsschool-verdween-ook-de-automatische-onderlinge-verbondenheid

Voorzieningen op het platteland: de strijd tegen een machtig beeld | Geografie.nl

 

Zomaar even een greep.....

 

Remkes maakte bij de laatste rapportage nadrukkelijk ook al gewag van de gevolgen. Die worden niet alleen zichtbaar in de -weggesaneerde- voorzieningen, maar inmiddels ook in  het stemgedrag en de protesten. Bezuinigingen met een korte-termijn visie. De facto visieloos. Onder leiding van een kabinet vol keizers-zonder-kleren. 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

Dat is toch ook zijn goed recht of niet soms?

Als ik iets niet wil verkopen dan verkoop ik het ook niet en dan moeten ze wel met flink wat extra geld komen om mij te bewegen om toch te gaan verkopen.

 

ik schreef niet dat de varkenshouder niet bereid is om mee te werken met de Gemeente en zijn varkenshouderij te ontmantelen=amoveren 2/3 ligt immers toch al in puin door verloedering en achterstallig onderhoud.

Ik schreef alleen dat hij meent dat er meer huizen op kunnen worden gebouwd in een oude dorpskern met geschiedenis tot 1715. Bewoners zijn geen varkens die 1 vierkante meter oppervlak hebben in een stal.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt dan toch om hetzelfde neer of niet soms?

Hij wil niet meewerken omdat hij meer geld wil omdat er volgens hem meer huizen op gebouwd kunnen worden dan dat er nu is berekend en dat is gewoon zijn goede recht.

Het zou mooi zijn dat hij meewerkt maar, zoals ik dus telkens stel, hij kan daar niet toe verplicht worden zoals anderen hier blijkbaar wel willen.

En dat het dan een dorpskern is met geschiedenis tot 1715 doet niet ter zake, er zal simpelweg een beter/ander plan uitgedacht moeten worden waar en de bewuste boer zich in kan vinden en waarbij de projectontwikkelaar er nog brood in ziet om het avontuur aan te gaan.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen + neen + neen

 

In het stikstof debacel werd ook al aangehaald dat woningbouw probleem natuurlijk geen revolutiebouw kan zijn als oplossing.

Je kan geen 30 woningen appartementenblok in een dorpskern plaatsen met een goot hoogte van gemiddeld 4 meter en nokhoogte van 7 meter.

Maar daar zul jij ook wel je eigen mening over hebben.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus in nog veel oudere steden als Amsterdam Utrecht ed. is dat ook niet mogelijk?

 

Natuurlijk, als je het dorpse karakter wilt behouden dan zou het mooi zijn dat je iets bouwt wat past met de omgeving maar wat is vandaag de dag nog mooi?

Maar ook zoals zo vaak te horen is

De strippenkaart werd de OV pas, de videotheek werd streaming, kaartlezen werd navigatie, het parkeerkaartje werd een app, en FM werd DAB+

verandering

Dus met wat hulp van creatieve architecten kunnen ook 30 woningen met een goothoogte op 4m en een nokhoogte van 7 of 9 m in een dorpskern.

Waar een wil is is een weg, en of het altijd even mooi is hangt sterk af van de creativiteit van de architecten.

 

Blijft overeind dat het gewoon aan de eigenaar van de grond is om deze te verkopen of niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/11/2022 at 8:40 AM, Tonskidutch said:

het bedrijf midden in een kleine dorpskern ligt en ernstige stankoverlast veroorzaakt

Waar kan ik stankoverlast melden? | Rijksoverheid.nl

 

Die "overlast" is er altijd al geweest. Bedrijf is zelfs 2/3 gekrompen dus geen valide reden om er over te gaan zeuren.

Gewoon een plannetje om die stinkerd op te ruimen en tegelijk dit als positief te verkopen aan de dorpelingen.

Die varkenshoeder zal ook wel denken jullie bekonkelen van alles maar het is mijn bedrijf en grond en die geef ik niet op voor een appel en een ei zodat anderen

er vies geld aan kunnen verdienen.

Als die varkenshoeder er geen droog brood meer mee kan verdienen koop je het hele spulletje gewoon op tegen van een fractie van de prijs waar hij nu nog nee tegen zegt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus ook de gehele tijd te zeggen.

Die varkens boer kan zelf beslissen of hij wil verkopen of niet en tegen welke voorwaarden.

Geef hem ook eens ongelijk je zou er toch zelf ook het maximale uit proberen te slepen?

En dan interesseert het in 1e instantie geen ruk of jonge mensen in het dorp kunnen blijven wonen of naar elders vertrekken.

Kun je en een goede deal maken en er voor zorgen dat er woonruimte in je eigen dorp komt dan is dat mooi meegenomen maar dat staat voor de meesten (op een enkeling na) wel op een latere plaats.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Dat bedoel ik dus ook de gehele tijd te zeggen.

Die varkens boer kan zelf beslissen of hij wil verkopen of niet en tegen welke voorwaarden.

Geef hem ook eens ongelijk je zou er toch zelf ook het maximale uit proberen te slepen?

En dan interesseert het in 1e instantie geen ruk of jonge mensen in het dorp kunnen blijven wonen of naar elders vertrekken.

Kun je en een goede deal maken en er voor zorgen dat er woonruimte in je eigen dorp komt dan is dat mooi meegenomen maar dat staat voor de meesten (op een enkeling na) wel op een latere plaats.

Af en toe krijg ik het gevoel dat sommigen hier een (broer met) een grote varkensstal, al dan niet midden in een dorp, hebben.

ik meen hier regelmatig de meur van een zekere heer Bleeker te ruiken die onvoorstelbaar veel corrupt kapot heeft gemaakt.

Maar een stinkende boer midden in een dorp die voort wil stinken om nog wat miljoen euri extra te krijgen heeft niet mijn sympathie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet bang te zijn, mijn broer heeft een meubelzaak en mijn zus heeft altijd op de bank gewerkt.


Sympathie hoeft ook zeker niet maar je kunt ook zeker niet voor hem beslissen dat hij zijn bedrijf dan maar tegen elke bedrag MOET verkopen.

Als jij een andere auto wilt en je krijgt voor jouw gevoel een veel te laag bedrag voor je oude auto terug dan gaat de koop ook niet door, datzelfde recht heeft iedereen en dan zeg je ook niet die oude is slecht voor het milieu met een hoger verbruik van brandstof en olie dus laat ik hem maar goedkoop wegdoen maar kijk je ook of je er ergens anders een betere prijs voor kunt krijgen.

Waarom moet zo'n varkensboer dan wel? Omdat een projectontwikkelaar er graag veel geld aan wil verdienen?

 

Voor een ieder die problemen heeft met dit soort boeren parfum heb ik 1 tip ...... loop een flinke coronabesmetting op.

Dan begint het pas te stinken als je er echt met je neus bovenop zit en vaak ruik je ook nog iets totaal anders.

Ik kreeg vandaag een blauwe pepernoot, mijn ogen gaven de informatie door van het zal wel iets met bessen te maken hebben, mijn smaakpapillen gaven de informatie "sinaasappelsmaak"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Waarom moet zo'n varkensboer dan wel? Omdat een projectontwikkelaar er graag veel geld aan wil verdienen?

Volgens mij is dit vooral een theoretische discussie over een denkbeeldig "probleem".

 

De feiten zijn m.i.: 1) dat de veel grote stikstofuitstoot omlaag moet; 2) vanwege de verwoestende invloed op de natuur; 3) dat boeren gedwongen kunnen worden uitgekocht maar wel tegen een hele vette betaling; 4) dat het  wettelijke principe geldt dat het individueel belang moet wijken voor het algemeen belang; 5) dat het stikstofprobleem niet wordt opgelost door een bedrijf met hoge uitstoot wordt vervangen door woningbouw, en 6) dat de rechter het laatste woord heeft bij conflicten. 

 

Tenslotte, niet onbelangrijk: dat er nu een compromissenkabinet zit dat veel te veel poldert met nul actie als resultaat.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...