Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, het in stand houden van een eeuwenoude traditie.

(paasvuren vormen 1% van de totale uitstoot van fijnstof in Nederland.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er kunnen best wel wat tradities verdwijnen; zoals

- Internationals die hier de lucht verpesten

- Internationals die hier heen vluchten en niks doen

- Carnaval

- Vuurwerk tijdens oud en nieuw met alle maanden voordien en nadien

- Sinterklaas en de Kerstman

- Koningsdag

- Prinsjesdag

- Zomervakanties, herfstvakanties, kerstvakanties, lente vakanties, mei vakanties

- De voorjaars opknapbeurt voor je huis en tuin in plaats gekomen van de voorjaars schoonmaak

- UV factor Zonnecrème in de Noordzee afwassen

- Je belastinggeld uitgeven aan luchthavens en zeehavens

- Je verrijken op kosten van anderen

- De FIFA

Verbranden van brandbare materialen als traditie levert ook iets anders op dan stikstof en dat cijfer wil je dan niet publiceren?

 

aangepast door Tonskidutch
rood
  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paasvuren is een betrekkelijke zaak. De tijd dat er autobanden en matrassen op gingen is lang geleden; het zijn nu kleine bomen en vnl snoeihout.

Een groot vuur met enorme hitte levert weinig rook en fijnstof. Zonder paasvuur gaan veel mensen op het platteland het in een klein vuur verbranden met meer rook.

Of het gaat naar de vuilstort waarna het ook verbrand gaat worden. Levert dat minder vervuiling?

De vraag is dus hoeveel je wint met het verbieden van dit feest. Ik heb er geen cijfers over maar ken wel het plezier van veel mensen en de as wordt over het bouwland verspreid en scheelt een hoeveelheid kunstmest met grote stikstof vervuiling bij de aanmaak ervan.

Ik neig naar een mooi paasvuur met een groot feest, vooral ook voor kinderen,  ipv rellen omdat dit feest verboden wordt.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

De tijd dat er autobanden en matrassen op gingen is lang geleden

Ook geschilderd hout, geplastificeerd hout enz. is allemaal verboden, alleen snoeihout is bij ons toegestaan en hout afval wat niet behandelt is (dat wordt vaak gebruikt voor het aansteken van het paasvuur) gaat op de bult.

Hier wordt elke aanhanger met hout vooraf gecontroleerd en gevraagd wat er op ligt en daarna gaat een vrijwilliger mee die helpt met het lossen en zo kan zien wat er gebracht wordt.

Toen ik hier alle coniferen weg heb gehaald (ruim 30m van 5m hoog en hoger) werd alles netjes eerst afzonderlijk gehouden en later werd daar "de boake" mee afgedekt zodat het een groene berg hout was en omdat de coniferen branden als de beste stond in mum van tijd de bult in 1 keer in brand.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier idem, behalve dat ik de toppen van tig sparren eerst als kerstboom heb gebruikt alvorens ze met de takken naar de paasbult te brengen (met de stammen m'n huis vaak verwarmd in een arme tijd). Alles wordt gecontroleerd en geen kans dat je er rotzooi op kunt mikken. Dan mag je met je aanhanger vol weer naar huis.

Vraag me overigens wel af wat er met de geschilderde planken gebeurt die ik ook niet in de open haard wil hebben en naar de vuilstort breng.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik ook niet, wel dat het allemaal afzonderlijk op een grote bult komt maar nog nooit gezien wat er dan mee gebeurd.

Wellicht dat het dan hier naar de vuilverbranding Boeldershoek gaat en dat het daar dan alsnog in brand wordt gestoken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het onderhoud aan de start- en landingsbanen van Schiphol moet worden stilgelegd, zegt milieuorganisatie Mobilisation for the Environment (MOB). De organisatie heeft een handhavingsverzoek ingediend bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. De belangrijkste reden is dat het onderhoud zorgt voor een verandering in de stikstofuitstoot.

 

De club van Johan Vollenbroek ligt steeds verder het falen van de wetgever bloot!

 

Recent heeft MOB een procedure gestart om de verbouwing van het Binnenhof stil te leggen.

Binnenkort liggen alle (bouw) activiteiten in Nederland stil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2022 om 22:02, gerrit B zei:

Verwacht toch wel dat ze op zo'n vuilverbranding toch wel wat betere filters ed. hebben om de meeste rommel uit de verbranding te halen.

Je zal er anders maar in de buurt wonen 🤢

Laten we het hopen want dat is heel andere troep dan wat hier op de paasbulten komt die trouwens ver buiten de dorpen liggen en waar je met ongunstige windrichting een beetje  van merkt. Soms ruik je met oostenwind de paasbulten uit Duitsland. Mijn vrouw met zwaar COPD heeft er overigens geen last van, dit itt wanneer iemand met een sigaret of vooral doorgerookte kleding bij haar in de buurt komt. Ik zonder COPD trouwens ook.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ceesv zei:

Het onderhoud aan de start- en landingsbanen van Schiphol moet worden stilgelegd, zegt milieuorganisatie Mobilisation for the Environment (MOB). De organisatie heeft een handhavingsverzoek ingediend bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. De belangrijkste reden is dat het onderhoud zorgt voor een verandering in de stikstofuitstoot.

 

De club van Johan Vollenbroek ligt steeds verder het falen van de wetgever bloot!

 

Recent heeft MOB een procedure gestart om de verbouwing van het Binnenhof stil te leggen.

Binnenkort liggen alle (bouw) activiteiten in Nederland stil.

Schande dat zo’n select groepje een heel land volledig lamlegt.

 

Hier alle welvaart van na ‘45 kapotmaken terwijl Azië, China en de vs ons keihard uitlachen.

Geen toekomst meer voor de jeugd.

NL gaat steeds verder op slot.

 

wanneer stopt de waanzin?

 

wanneer er een ongeluk op Schiphol gebeurt agv achterstallig onderhoud aan de banen?

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De welvaart is ca. 40 jaar opgebouwd door hard werkende mensen en daarna ca. 40 jaar afgebroken ondanks nog steeds hard werkende mensen.

Keuzes van het bestuur en dan krijg je volkomen vanzelfsprekend deze uitwassen. En die gaan erger worden want we zijn nu verder heen dan waar we in de jaren 70 met verbazing en gruwel naar keken wat er in de VS gebeurde.

Nederland was een voorloper in sociaal welzijn en milieu en hobbelt nu hopeloos achteraan en wil die aanpak niet serieus veranderen.

Vijftig jaar geleden was ik trots op ons land, nu schaam ik me er eerder voor waar het deze dingen betreft.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Nederland was een voorloper in sociaal welzijn en milieu en hobbelt nu hopeloos achteraan en wil die aanpak niet serieus veranderen.

Vijftig jaar geleden was ik trots op ons land, nu schaam ik me er eerder voor waar het deze dingen betreft.

Nederland of WIJ als kiezers die het bestuur krijgen wat ze gekozen hebben? Retorische vraag.

Het komt vaker terug als een boemerang. En het is dus wegens 50% van de kiezers die absoluut niet nadenkt en het systeem niet meer geloofd.

 

Wat valt er wel of niet te geloven aan keiharde feiten.

Als je te hard rijdt kun je een dodelijk ongeval hebben of veroorzaken.

Als je chemisch geverfde laklagen en/of geïmpregneerde oplossingen op hout in de kachel steekt kun je bij verbranding ervan extreem giftige stoffen inademen.

Als je terug wil naar de barbecue van de oermens op 24kitchen die met houtskool gestookt wordt kun je ook de strot van je kinderen gelijk doorklieven.

Dood gaan ze ook aan alle longaandoeningen en kanker geïnduceerd door extreem giftige rookgassen en residuen die je houtkachel en je auto uitstoten.

Het staat vast dat Stikstof deposities slecht zijn voor onze natuur in deze klimaatregio.

 

Jullie geloven echter niks. Niets en niemand meer. En dat is je eigen ondergang. Met opgeheven hoofd en gebalde vuist de afgrond tegemoet zoals de Lemmingen.

 

 

 

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...