Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om ook als er geen zon is zelf energie op te gaan wekken, maar dan loop je plots tegen een muur van allerlei instanties aan, zijn er vergunningen nodig enz. Had een molentje gevonden van 3m hoog die bij normale wind zo'n 150W tot 200W per uur op kon wekken en dat voorziet in de stroomvoorziening die ik nodig heb voor het continue gebruik (mits ik de koffiemachine ed. niet aanzet, gereedschap gebruik of ga stofzuigen) maar kreeg nul op mijn rekest.

Gezien de investering van ook nog een slordige € 7.500,00 en een levertijd van 6-9 maanden het geheel maar afgeblazen want dan leveren zonnepanelen meer op en zijn een stuk eenvoudiger te plaatsen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kwam nog een interessant artikel tegen nadat ik nadacht over (gratis)altijd aanwezige waterstroming van onze rivieren. (tevens niet meer van die lelijke wind/gehaktmolens).

https://www.rivierverhalen.nl/stroomwinning-in-de-ijssel/

 

Tevens met ons eb en vloed gebeuren in onze Noordzee zou je kunnen denken om daar iets mee te gaan doen? (soort mui ontwikkelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Erwinnaar zei:

(tevens niet meer van die lelijke wind/gehaktmolens).

Er zijn ondertussen ook windmolens die niet voor vogelgehakt zorgen en die er ook best leuk uitzien.

Zo'n ding had ik dus ook gevonden, ga bijv. maar eens zoeken op flower turbine maar zo zijn er wel meer ontwikkelingen als iets wat er uitziet als een schoorsteen wat je ook veel op oudere woningen ziet maar binnenin zit een verticale turbine.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Erwinnaar zei:

Kwam nog een interessant artikel tegen nadat ik nadacht over (gratis)altijd aanwezige waterstroming van onze rivieren. (tevens niet meer van die lelijke wind/gehaktmolens).

https://www.rivierverhalen.nl/stroomwinning-in-de-ijssel/

 

Tevens met ons eb en vloed gebeuren in onze Noordzee zou je kunnen denken om daar iets mee te gaan doen? (soort mui ontwikkelen)

Hebben wij al allemaal gehad in Maastricht enkele eeuwen geleden HA😁 niet voor elektriciteit (destijds natuurlijk) maar voor malen en zagen.

Maar het is wel een heel valide vorm van waterkracht die veel oplevert.

Moet natuurlijk niet de rivier droog komen te staan in de hete zomers. 😒

Screenshot_49.png

aangepast door Tonskidutch
afbeelding

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We kunnen die boten beter aan de ketting leggen en alles over de weg vervoeren!

 

O, wacht....

 

 
Het aandeel van de binnenvaart in de gehele CO2-uitstoot van de transportsector in Nederland is slechts 5%, terwijl het binnenvaartaandeel in de Nederlandse vervoersprestatie 35% bedraagt. Vervoer per schip stoot zelf 3 tot 6 keer minder CO2 uit dan vervoer over de weg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

🙄

de Maas is een pure regenrivier

alleen nu wordt ze opgestuwd ten bate van het scheepsvaartverkeer (met extreem oude Diesel en dus NOx uitstotende motoren)

Alles hangt met alles samen.

 

Als het klimaat verandert - in  dit geval extra door menselijke, egocentrische hebzucht - dan komt de rekening uiteindelijk terecht bij heel veel andere sectoren.

Woningbouw, overstromingen/drainage, flora, fauna, noem maar op.

En die rekeningen pakken nu al veel hoger uit dan als de economische hebzucht zich wat meer had ingehouden. 

(Even los nog van de veel te rappe bevolkingsgroei.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Het aandeel van de binnenvaart in de gehele CO2-uitstoot van de transportsector in Nederland is slechts 5%, terwijl het binnenvaartaandeel in de Nederlandse vervoersprestatie 35% bedraagt. Vervoer per schip stoot zelf 3 tot 6 keer minder CO2 uit dan vervoer over de weg.

 

en dat zou nog heel veel beter kunnen als er euro 6 of 7 motoren in zouden liggen

en dus ook minder laagfrequent geluidoverlast voor de omgeving

 

de huidige rijnaken en duwboten stoten ongelooflijk veel geconcentreerd uit, je mag eens langs het Albertkanaal op de trekweg lopen of fietsen

dan barsten je longen van het geconcentreerde gift in de blauwe walm van de schepen

 

die binnenscheepvaart kent geen norm, al vervoeren ze qua tarra meer en beter dan het wegverkeer.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, theparasol zei:

 

Alles gaat op slot en er zal een nieuwe koers gevaren moeten worden waarbij niet langer met polderen en slinkse truukjes een oplossing kan komen waarin iedereen zich kan vinden en maar door kan blijven gaan waar ze mee bezig waren.

 


En jij mag raden waar de rekening komt te liggen.

Gaat t goed dan juichen de aandeelhouders.

Gaat t niet goed dan gaat de factuur naar de bevolking.

 

En dat is er dus mis.

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens @Gerard 76

de bestuurders vertegenwoordigd in Kabinet en die tweede kamer als controle + ambtenaren falen

 

Laat ik wel nog maar eens aan ons als kiezers refereren die heel wat incompetente clowns in die tweede kamer hebben verheven tot oratoren met -0- verstand van besturen, door op splinterpartijen te stemmen en/of partijen die al lang onder toezicht hadden moet staan van de BVD.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat die binnenvaart schippers gekeken hebben wat er met de vissers en boeren is gebeurd.

Elk jaar nieuwe regels en eisen, elk jaar nieuw investeren en aan het eind van het jaar opnieuw nieuwe regels.

 

En dan wanneer ze tot hun nek in de schulden zitten worden ze verplicht te stoppen vanwege nieuwe regels.

 

Zodra de overheid op dit punt weer betrouwbaar wordt, gaan ze erover denken om in een nieuw schip aan te schaffen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

en dat zou nog heel veel beter kunnen als er euro 6 of 7 motoren in zouden liggen

en dus ook minder laagfrequent geluidoverlast voor de omgeving

 

de huidige rijnaken en duwboten stoten ongelooflijk veel geconcentreerd uit, je mag eens langs het Albertkanaal op de trekweg lopen of fietsen

dan barsten je longen van het geconcentreerde gift in de blauwe walm van de schepen

 

die binnenscheepvaart kent geen norm, al vervoeren ze qua tarra meer en beter dan het wegverkeer.

Ten eerste:     Bij alle verbrandingen, komt NOx vrij.  Zelfs bij een sigaret, kortom bij alles wat brandt, komt stikstofoxiden vrij. Dat is ook de reden dat stikoxiden afkomstig is van alle gemotoriseerde verkeer ( Ja ook het vliegverkeer , in een straalmotor vindt een continu verbranding plaats ), maar ook de elektrische auto's ( denk maar aan opwekken van elektriciteit, voor het grote deel afkomstig van elektriciteit centrales en het produceren van deze auto's ) En uiteraard de industrie, waar ook veel verbrandingen plaats vinden.

 

Ten tweede:  Er zijn nog geen euro 7 motoren, deze zijn per 2025 pas verplicht.

 

Ten derde:  Zonder stikstof  ( N ) in de lucht, is er in zijn geheel geen leven. Stikstof ( N ) is een gas, die net als zuurstof ( O ) , nodig is voor alle levende dieren, planten, mensen, bacteriën.

 

Ten vierde:  De politiek "denkt" dat stikoxiden ( NOx )vergelijkbaar is met ammoniak ( NH3 ). Maar die twee zijn absoluut geheel verschillend. Het enige wat overeenkomt is dat chemisch gezien , stikstof ( N ) element in beidden aanwezig is.  Maar dat heb je ook met zuurstof ( O ) en water ( H2O ).

 

 

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, paardengek zei:

Ten derde:  Zonder stikstof  ( N ) in de lucht, is er in zijn geheel geen leven. Stikstof ( N ) is een gas, die net als zuurstof ( O ) , nodig is voor alle levende dieren, planten, mensen, bacteriën.

 

Ten vierde:  De politiek "denkt" dat stikoxiden ( NOx )vergelijkbaar is met ammoniak ( NH3 ). Maar die twee zijn absoluut geheel verschillend. Het enige wat overeenkomt is dat chemisch gezien , stikstof ( N ) element in beidden aanwezig is.  Maar dat heb je ook met zuurstof ( O ) en water ( H2O ).

Ik begrijp niet wat je met je derde punt wilt impliceren.

En wat je vierde punt betreft, blijkt m.i. nergens uit dat de politiek niet beseft dat er meerdere stikstofvarianten zijn. Er is inmiddels nu zoveel over geschreven en gesproken dat het nu tijd is om met de opgedane wetenschap tot doortastende actie over te gaan.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...