Ga naar inhoud


Geen nieuwe ontwikkeling meer in Enigma 2 boxen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Omdat, behoudens het deepstandby probleem van mijn Duo2, mijn sat boxje het prima doet, ben ik er wat mee opgehouden deze technologie op de voet te volgen. Tijdens een "wachtmomentje" achter de computer eens gekeken hoe ver de technologie stond.

Tot mijn grote verbazing is er eigenlijk de laatste dikke 2 jaar niks veranderd.

 

Vu+ lijkt geen nieuwe boxen uit te brengen, VTI krijgt geen updates meer. Ik kwam op het Duitse Vu-PLUS support terecht waar ik met m'n beste Duits te weten ben gekomen dat de drijvende kracht achter Vu+ ermee gestopt is...

 

Doen andere merken zoals Dream Multimedia nog verder aan de ontwikkeling van dergelijke boxjes, of hoe zit dat tegenwoordig?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het kort: nee

Ik zie zelfs dat de DM-One UHD wordt uitverkocht. Ruim €40 goedkoper per boxtype. Dus die zal binnenkort wel verdwijnen. De verkoop van de DM-Two gaat ook niet hard.

Qua community gebeurt daar nog wel het één en ander.

Vernieuwing is er op dit moment niet.. De wereld heeft nu wel iets anders aan zijn hoofd!

VU+ is al 2 jaar dood. Marusys het nu MarusysEdu en doet niets meer met ontvangers. Bij VTi is plnick en hmdada weg, dus ook geen vernieuwing meer (was sowieso allemaal OE 2.0 waar eindeloos op doorgebreid werd)

Eerst maar afwachten wanneer WO III echt begint….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf gebruik ook al één jaar geen Enigma 2 box meer en als ik zo om me heen kijk is dit bij meerdere kennissen ook het geval.

Het gros incl. mijzelf is overgeschakeld naar IPTV.

De kwaliteit van IPTV is beter geworden en de beschikbaarheid van stabieler en beter Internet.

 

Dit heeft volgens mij ook invloed op dit forum, naar mijn mening is het hier nog nooit zo stil geweest maar dat is puur mijn beleving.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ervaar hetzelfde…. Vroegûh werd het Dreambox en VU+ deel gebombardeerd met vragen. Nu nauwelijks meer… Nog een beetje Algemeen en Schotelpark en dat is het wel een beetje.. In de zomer is het altijd wat minder, maar nu wel extreem stil..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik ervaar hetzelfde…. Vroegûh werd het Dreambox en VU+ deel gebombardeerd met vragen. 

Of alles werkt prima...

 

Ik zie in die boxen toch nog steeds een meerwaarde.

Als je tegenwoordig wat opneemt, of streamt, hang je altijd aan die stomme reclame vast. 

 

Een voorbeeldje in ons Belgenland hier. VTMGO... Ik vind dat de enige zender waar nog iets van deftige dingen op te zien valt, wat weer persoonlijk is.

Neem je op een Telenet TV-Box wat op, dan start je uitzending sowieso met een minuut ondoorspoelbare reclame. 

Bekijk je de content via de VTMGO app, is de beeldkwaliteit merkelijk minder en continu ondoorspoelbare reclame.

 

Het gebeurt dat er wat interessants is dat ik persé wil bewaren, gaat prima met een Enigma 2 box.

 

Argumenten genoeg om die boxen nog wat aan te zwengelen.

 

Vlak voor ik jullie antwoorden las, keek ik nog eens bij OpenATV. Hier lijkt nog doorontwikkeld te worden. Altijd een fijn OS gevonden eigenlijk.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem openvix wat steeds geupdated wordt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook groot voorstander van onze E2 boxen maar dat was de vraag niet. Het gaat over de E2 ontwikkeling en die staat stil. Er is wel python3 i.p.v python2 maar nog steeds E2. De mogelijkheden van E2 zijn volledig geïmplementeerd. Wil je iets nieuws dan moet E2 volledig op de schop. Dream doet nog iets waardoor DRM diensten als Netflix nu werken op hun firmware. Je ziet echter meer en meer Androïd boxen die dat ook kunnen (en beter). E2 is gewoon te oud en inmiddels ingehaald. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Mimisiku zei:

 Dream doet nog iets waardoor DRM diensten als Netflix nu werken op hun firmware. 

 

Wil je dan eigenlijk zeggen dat de ontwikkeling van Dreamboxen nog doorgaat? Uiteindelijk konden we in de periode voor Vu+ echt bekend was hetzelfde doen met een Dreambox. Als ik op hun site zie, kom ik daar boxjes tegen waar ik het bestaan niet van kende.

 

Quote

Het gaat over de E2 ontwikkeling en die staat stil. Er is wel python3 i.p.v python2 maar nog steeds E2. De mogelijkheden van E2 zijn volledig geïmplementeerd.

 

Op zich werken de boxen prima waarvoor ze bedoeld zijn zovele jaren geleden. Zolang DVB-S en DVB-C blijft bestaan neem ik aan dat ze ook zo verder blijven kunnen. Ik heb al eerder gezegd waarom ik er zo van hou. Puur gebruik van DVB-C en DVB-S en alles wat ik met m'n tv toestel zelf niet kan.

 

Mijn zorg is maar: mijn Duo2 FullHD is zo goed als 10 jaar oud denk ik. Vroeg of laat legt die het loodje. Als ik vandaag kijk, kan ik nog steeds een Duo2 4K aankopen, maar bvb de Ultimo 4K is nergens meer te vinden blijkt.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar dat komt omdat VU+ feitelijk niet meer bestaat. Dream produceert nog en er wordt ook nog software ontwikkeld. Broadcom heeft alle kleine jongens getorpedeerd door ze geen SoC’s meer te leveren. Die kunnen dus ook niets meer leveren. Huawei=HiSilicon! en Armlogic leveren wel, maar die hebben geen FBC tunervariant. Naar verluidt wordt daaraan wel gewerkt. Alle merken die kunnen omschakelen van Broadcom naar HiSi en/of Armlogic kunnen dan weer iets moois maken…

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2022 om 14:01, RaveMaus zei:

Mijn zorg is maar: mijn Duo2 FullHD is zo goed als 10 jaar oud denk ik. Vroeg of laat legt die het loodje. Als ik vandaag kijk, kan ik nog steeds een Duo2 4K aankopen, maar bvb de Ultimo 4K is nergens meer te vinden blijkt.

De zorg van RaveMaus deel ik. 

 

De Xtrend 8500 hier loopt op zijn laatste benen (scherm doet het al tijdje niet meer, af een toe een vage flits. De laatste tijd wat vreemde dingen als wegvallen geluid/beeld en na herstart wel weer ok).

 

Dus nu keuze maken voor een gelijkwaardige vervanger (dus iig E2 en twin-tuner). Maar eigenlijk ook al tijden niet meer echt het nodige qua techniek etc. gevolgd. Dus blij met dit topic. 

 

Nu lees ik hier dat VU+ eigenlijk exit is. Dat Dreambox nog wel actief is. Zie ook merk Xsarius. 

 

Qua opties en verschijningsvorm leek mij een VU+ Duo 4K SE (BT) een optie. Maar als het merk eigenlijk exit is, is het dan slim om die te kopen? Of zal de ondersteuning met Pli hier nog lang genoeg op doorgaan en is er dus weinig aan de hand? (Hardware matig is het na 1 jaar toch eigen rekening componenten vervangen en sw is ook eigen risico).

 

Dus is mijn vraag wat zou een goede vervanger zijn voor de Xtrend 8500? Zodat er weer een flink aantal jaren doorgekeken kan worden op satelliet en zo mogelijk via iptv.

 

Zie graag jullie gedachten hierover. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de VU+ Duo 4k Se BT en die bevalt prima.

Garantie voor consumenten in Europa is 2 jaar.

 

Vu+ is niet exit, alleen krijgen fabrikanten onvoldoende chips geleverd van de componenten leveranciers, iets waar iedereen mee temaken heeft.

De meeste software zoals Pli en VTi zijn uitontwikkeld en behoeven geen updates.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb de VU+ Duo 4k Se BT en die bevalt prima.

Garantie voor consumenten in Europa is 2 jaar.

 

Vu+ is niet exit, alleen krijgen fabrikanten onvoldoende chips geleverd van de componenten leveranciers, iets waar iedereen mee temaken heeft.

De meeste software zoals Pli en VTi zijn uitontwikkeld en behoeven geen updates.

Goedemorgen Ceesv,

 

Dank voor het snelle antwoord. 

 

Idd het probleem vd chips is een algemeen probleem. Wat betreft garantie mooi om dat te weten.

 

Wat betreft de VU+ Duo 4k SE zie ik volgens mij 2 uitvoeringen. Waarbij het verschil zit in de toevoeging Bt. Is het verschil alleen de aanwezigheid van Bluetooth of zijn er meer verschillen? Want zelf zie ik geen andere verschillen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De BT vesie wordt met een dual mode afstand bediening geleverd en kan zowel met IR als met BT verbinden met de box.

Wanneer je ontvanger in een kast staat hoeft er geen zichtverbinding te zijn met je box om die met de ab te bedienen.

De AB heeft ook een wat luxere uitstraling.

 

20221010_102119.jpg

 

Verder zal je naar ik aanneem BT audio kunnen koppelen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...