Ga naar inhoud


Geen nieuwe ontwikkeling meer in Enigma 2 boxen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten


https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/107487-bluetooth-kopfhörer-für-die-ultimo4k/

 

werkt niet met elke BT audio, dus let op

 

De enigma2 is al meer dan 11 jaar onderweg en dus zeer zeker helemaal uitgezogen maar alles werkt prima indien het er ook speciaal voor is geschreven en gebouwd

En met de 4K versies is je sat  / kabel receiver qua beeldkwaliteit ook beslist beter dan de kabelboxjes zoals de IPTV NEXT en NEXT mini voor Ziggo of die Arris 4K voor IPTV van KPN.

 

Het grote probleem is en blijft het interactieve deel van die IPTV providers hetgeen qua DRM en Docsis 3.x niet gaat werken op einigma2. :grin:

Bijkomend reeds vermelde probleem is dat de nieuwe versie van CI+ cam van diverse providers ook niet gaat werken, ofschoon die dat op heel nieuwe moderne TV toestellen ook niet altijd werken.

 

@RaveMaus, je zal nog jaren vooruit kunnen met de DUO2 als je provider(s) je niet verplicht tot nieuwe CI+ cam's

de introductie van nieuwe technieken waar onder 4K uitzendingen zal door de de wereldwijde crisis en inflatie nog dikke 10 jaar uitgesteld worden, er is immers geen geld meer onder de consumenten en dus geen afzetmarkt voor nieuwe producten

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je zaken als Netflix, Disney+ etc. niet werkend krijgt tenzij je een Dreambox gebruikt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh, dat leek mij zelf helder genoeg.

Interactieve streams van de provider oproepen op de enigma2 box werkt niet, zoals het herbekijken van uitzendingen of films uit de bibliotheek bekijken

 

... ofschoon Mimisiku schreef dat men netflix streams zou kunnen bekijken op de Dream (hetgeen absoluut niet vloeiend werkt) gebruiken de echte TV providers een veel strikter protocol.

 

je kan dus in de praktijk alleen de zenders en programma's kijken die niet "interactief via internet aansluiting worden aangeboden uit de cloud"

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe? Het loopt wel degelijk vloeiend! Alleen is het zoeken/selecteren lastig omdat je geen echte muis of toetsenbord hebt… Maar eenmaal gestart, loopt het prima…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat Enigma2 al jaren gewoon te ver achter is gebleven.  In de basis is het harstikke stabiel maar verder is het nooit meegegaan met de tijd.  En die image makers gebruiken allemaal dezelfde source  en passen daar het uiterlijk en de wat extra code op aan om het vervolgens te compilen en als image uit te brengen.  Maar die basis moet een opfrissing krijgen op naar Enigma3 zeg maar.

 

Als je kijkt wat provider boxen inmiddels allemaal kunnen en hoe modern de UI er uit ziet zou dat ook op een dreambox of VU+ kunnen, vaak hebben die zelfs nog betere specs ook.  En kun je zeggen ja maar dan moeten de opensource makers gaan betalen voor prioritaire code en bijv. DRM etc.  Maar als je er kodi op knalt dan is er ineens een hoop meer mogelijk.  

 

Kortom er moet iemand komen die zin heeft om E2 verder te moderniseren. 

 

Verder werken dit soort boxen echt nog wel jaren hoor, of ze moeten alles naar een closed IP systeem gaan gooien, dan wordt het lastiger. Hoewel het ook wel prettig zou zijn als je een ziggo go op je box kan installeren. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

De meeste software zoals Pli en VTi zijn uitontwikkeld en behoeven geen updates.

Met dit hier ben ik het toch niet eens.

Daf offline (in standby) decoderen werkt onvoldoende betrouwbaar, daar zou dus wel nog kunnen verder aan ontwikkeld worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Hoe? Het loopt wel degelijk vloeiend! Alleen is het zoeken/selecteren lastig omdat je geen echte muis of toetsenbord hebt… Maar eenmaal gestart, loopt het prima…

Heb je al eens getest met een draagbaar toetsenbordje met touchpad?

Op mijn Android box werkt dit uitstekend.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer met wat Ceesv zegt.

Op m'n oeroude Duo en de latere Duo2 en solo4K, alle inmiddels met Pli werkt het decoderen prima. Waarbij gezegd moet worden dat de zaak hier bij het opnemen meteen gedecodeerd wordt.

 

Maar gaat het bij een android box met draagbaar toetsenbordje met touchpad nog om een enigma 2 ontvanger?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Heb je al eens getest met een draagbaar toetsenbordje met touchpad?

Op mijn Android box werkt dit uitstekend.

 

Mvg

 

Heb jij de benodigde drivers dan voor Enigma2 box?? Daarin ligt het probleem. Voor Android/Windows zijn er drivers. Voor (oudere) Linux kernels dus niet! Met BT heb je iets meer mazzel, maar dan weer alleen keyboard en geen muis.

 

Ik heb nog een oude DM7000 keyboard/mouse maar die is nu net weer té oud voor DreamOS 2.6…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2022 om 11:08, Mimisiku zei:

In het kort: nee

Ik zie zelfs dat de DM-One UHD wordt uitverkocht. Ruim €40 goedkoper per boxtype. Dus die zal binnenkort wel verdwijnen. De verkoop van de DM-Two gaat ook niet hard.

Qua community gebeurt daar nog wel het één en ander.

Vernieuwing is er op dit moment niet.. De wereld heeft nu wel iets anders aan zijn hoofd!

VU+ is al 2 jaar dood. Marusys het nu MarusysEdu en doet niets meer met ontvangers. Bij VTi is plnick en hmdada weg, dus ook geen vernieuwing meer (was sowieso allemaal OE 2.0 waar eindeloos op doorgebreid werd)

Eerst maar afwachten wanneer WO III echt begint….

 

WO |||  ?   Ik hoop voor iedereen op deze planeet dat het er niet komt  want dat is dan geen wereld oorlog , maar een totale vernietiging op een paar weken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf toch wel te zeggen dat IPTV een heel deel van het schotelgebeuren heeft overgenomen. Nu had iedereen natuurlijk een dreambox/VU enz omdat het zo een geweldige box was waar je absoluut niet illegaal mee kon kijken. IPTV boxen komen met de hopen uit en vernieuwen om de paar maanden. Ook beetje te verwachten aangezien het aanbod op schotel steeds minder is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, _Bartje_ zei:

 Ook beetje te verwachten aangezien het aanbod op schotel steeds minder is. 

Het vrije kijken is natuurlijk stukken minder, dat klopt.

Nog steeds stel ik me de vraag of er geen markt is voor het permanent opslaan van bepaalde opnames.

 

Hoe vaak kwam je vroeger bij mensen binnen met kasten vol videobanden van vanalles en nog wat.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...