Ga naar inhoud


Geen nieuwe ontwikkeling meer in Enigma 2 boxen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb nog enkele honderden VHS cassettes liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de Corona lockdown stond er OpenATV op m'n Duo2. Eigenlijk was dat een erg fijn systeem, met één, voor mij belangrijke, beperking: streamen naar Kodi ging niet overdreven vlot. Met de Lockdown de box eens op VTI gezet. Werkt op zich goed en behalve de jarenlange bug die ervoor zorgt dat de box naar deepstandby gaat als je via Kodi een opname wist, is er niet veel slechts op aan te merken.

 

OpenATV wordt nog steeds doorontwikkeld en krijgt regelmatig updates. Ik vraag me af wat er dan nog te ontwikkelen valt gezien het feit dat Enigma2 op z'n beperkingen loopt?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak cosmetische zaken en kleine aanpassingen (b.v. Streaming support voor bepaalde formaten). Allemaal zaken aan de rand. Voor echte aanpassingen zou de Enigma2 kern moeten worden aangepast en juist dát gebeurt niet (meer).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, moonchild zei:

Wat zou er dan nog aangepast moeten worden?

Verlopig draait alles goed op mijn boxen, die van mijn vrienden en ouders.

maar door de jaren heen, moest oscam eens vernieuwd worden en dit ging via de vti feeds.

waarschijnlijk zal je het nu manueel moeten doen, en bepaalde kunnen er misschien problemen mee hebben.

als ze het ci certificaat buiten spel zetten, zal er waarschijnlijk geen oplossing meer komen.

eens gedaan, hebben we een mooie tijd gehad.

dat zal niet zo zijn met provider boxen waar je de baas niet meer van bent.

maar wie weet draaien onze vu’rjes nog jaren mee?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, moonchild zei:

Wat zou er dan nog aangepast moeten worden?

 

Wat @zzzzzz al aangaf in één van de voorgaande reacties is voor verbetering vatbaar.

Op 10-10-2022 om 19:44, zzzzzz zei:

Daf offline (in standby) decoderen werkt onvoldoende betrouwbaar, daar zou dus wel nog kunnen verder aan ontwikkeld worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, moonchild zei:

Wat zou er dan nog aangepast moeten worden?

Nou.....

Ik zou graag zien dat ik Digitenne kan kijken via het CI+-module in de VU+-DUO 4K. 

Nu werkt dat niet en zit het CI+-module noodgedwongen rechtstreeks in mijn TV.  

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen ze de ECP beveiliging moeten inbouwen. Dat heeft vooralsnog niks met het getoogde certificaat van doen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2022 om 20:42, moonchild zei:

Wat zou er dan nog aangepast moeten worden?

Ik ben eens benieuwd. Het feit dat OpenPLI en OpenATV nog steeds updates krijgen en VTI niet meer verbaasde me ten zeer.

Maar zoals @Zilverhippieal aangaf zou dat wel een mooie verbetering zijn. Ik heb nog een ander topic lopen waar dat uitvoerig in besproken wordt. In mijn persoonlijke situatie zou dat de kers op de taart zijn qua software 🙂 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote ontwikkelaars bij VTi zijn nu bijna 2 jaar geleden gestopt (plnick en hmdada). Er is na 21-2-2021 geen Driverupdate of anders van code.vuplus.com gekomen.. Vanuit dat opzicht mag je stellen dat VU+ dood is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. betekent dat niet dat VU+ dood is maar dat VTI dood is. Want VU+ levert nog steeds mooie apparaten.

Moet bekennen dat ik na een half jaar VTI geprobeerd te hebben weer terug ben gegaan naar OpenPli  en dat tot volle tevredenheid.

En fijn dat Pli en ATV rustig doorgaan met ondersteunen en vernieuwen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of VU+ nog iets maakt. Denk meer dat de wereldvoorraad uitverkocht wordt..

De boxen komen niet meer van Ceru, maar van een andere leverancier…


Foto is gruwelijk onduidelijk, maar toch..

 

56F35E2B-6FE0-4ED3-A6A5-822E12774B8D.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af, als vu niet meer kan zijn dan een fta ontvanger ( lijkt me erg) wat we dan zullen moeten gebruiken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...