Ga naar inhoud


Geen nieuwe ontwikkeling meer in Enigma 2 boxen?


RaveMaus

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De Vu+  ontvangers met een ci slot en of kaartlezer zijn niet uitsluitend  fta ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

De Vu+  ontvangers met een ci slot en of kaartlezer zijn niet uitsluitend  fta ontvangers.

We gaan eens extreem negatief doen.

als ci+ niet meer lukt en ze gaan allemaal naar ci+ dan staan we daar!

maar we gaan snel terug genieten van onze vu’rjes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, sattv4iedereen zei:

We gaan eens extreem negatief doen.

als ci+ niet meer lukt en ze gaan allemaal naar ci+ dan staan we daar!

maar we gaan snel terug genieten van onze vu’rjes.

Maar stel nu eventjes dat dat zou gebeuren, zou je hem dan werkelijk wegdoen?

Ik zou hem dan als een dure FTA ontvanger gebruiken, tenzij die FTA zenders natuurlijk ook wegvallen.

Ik denk dat het in het geschetste scenario vooral een zaak is dat ze dan waarschijnlijk nauwelijks nog nieuwe ontvangers gaan slijten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eventueel terug naar cardsharing en opnemen van een onbeperkt aantal zenders uit je pakket met kaart of CI-Cam kunnen we inderdaad echt vergeten.

Steeds minder waarde heeft enigma 2 dus, maar wel nog veel meer gebruiksgemak qua interface ten opzichte van die provider boxen. (excl. interactief)

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Gerard 76 zei:

Het gewone tv kijken gebeurt steeds minder 

Het is nu meer streaming dan lineair.

 

 

Ik ben er wel nieuwsgierig voor in hoeverre deze trend zich gaat doorzetten.

 

Toevallig tegelijk met de start van dit topic kwam er in België ook de vernieuwde Telenet app uit. Kan je eea mee "terugkijken" wat in feite ook streamen is. Je favoriete serie kan je dus zo compleet terugkijken. Helaas zijn er reclameblokken van om en beide het kwartier. Voor ons dus een no go

 

Ik hoorde vorige week nog in een Tweakers podcast dat Netflix abonnementen gaat aanbieden met reclame. Apple TV+ zou daar ook mee experimenteren, youtube doet het ook...

Als ik het op m'n enigma2 box opneem, is het tenminste toch nog door te spoelen. 

Uiteindelijk is het mijn tv waar ik op beslis wat ik kijk. Als de streamingjongens zich voortaan op reclame gaan richten hoeft het zeker niet hoor.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclame-inkomsten zijn de melkkoe en ‘pakken’ de grootste partij. Vroeger was dat lineaire TV, nu wordt dat IPTV. Er staat wel een kantelpunt te wachten: de mensen raken geïrriteerd door de hoeveelheid reclame en haken ook op het nieuwe media af. Het is ook van de zotte dat je als consument verplicht wordt om te kijken én te betalen voor reclame! Zelfs op de dure PayTV platforms merken ze die kentering. Geen idee hoe die reclamewereld dit voor elkaar gekregen heeft, maar het is totaal de omgekeerde wereld. SKY DE maakt verlies en staat momenteel in de kijker (mogelijke verkoop)…

Het zou moeten zijn:

- Exclusief kijken (PayTV) duur, maar geen reclame

- Pulpzenders met reclame, maar dan wel gratis! De reclameboeren moeten dat zelf bekostigen

- Publieke TV via belasting, GIS, GEZ etc. en beperkte reclameblokken

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reclame in streamingdiensten zou goedkoper zijn, dan geen reclame. Hopelijk blijven ze die behouden.

ik vermoed dat enigma wel nog een tijdje zal meegaan. Zolang we de tvv en cd kaartjes kunnen lezen en in slechtere geval de ci+’en.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigma gaat nog enorm lang mee voor mensen die zich niet blauw willen betalen aan abonnementen waar je dood gegooid wordt met reclame. Mits ze meer dan beperkt alleen wat Nederlands beheersen. Dan kun je met Enigma uit honderden leuke zenders kiezen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig eigenlijk. Als klein ventje van 6 jaar herinner ik me nog goed dat VTM als eerste commerciële zender het belgische tv landschap binnentrad. 

Vaag herinner ik me ook nog dat mijn pa zei: "lap, het gaat beginnen". Waarop hij de reclame bedoelde.

 

Gaandeweg hoorde ik vaker en vaker dat juist die reclame dient om die zender te financieren.

 

Op Telenet fora is er wel eens de discussie geweest jaren terug: betalen en geen reclame kijken, of niet betalen en wel reclame kijken. Het gemiddelde feuilleton is heus lineair niet meer te volgen zonder de reclame door te spoelen hoor. 

Die dikke jongens hebben het ook nog altijd niet door dat de "reclameboodschap" enkel maar binnenkomt als je het blok beperkt tot 2 minuten. Zelfs niet doorspoelbaar kan je er twee minuten op zitten kijken. Als het blok reclame bijna zo lang duurt als de uitzending zelf kijkt geen kat.

 

Maar goed, nog eens betalen om reclame te kijken... Ik geloof nooit dat ze dat hard gaan krijgen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaalt al voor die reclame! Die commerciëlen zijn niet FTA. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RaveMaus zei:

Die dikke jongens hebben het ook nog altijd niet door dat de "reclameboodschap" enkel maar binnenkomt als je het blok beperkt tot 2 minuten. Zelfs niet doorspoelbaar kan je er twee minuten op zitten kijken.

mijn Watercloset spoelt nog steeds goed door ;)

en die 7 minuten, als ik al zo'n zender heb op staan, gebruik ik zelf voor de behoefte op 't watercloset

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

😂😂😂

Kleine blaas hoor als je op die manier naar een gemiddeld feuilleton kijkt 😇

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...