Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten


1 uur terug, doubledutch zei:

Ja, ik heb zelfs triple (DVB-S, DVG-C en DVB-T), maar met de ingebouwde satellietontvanger kan ik geen Canal Digitaal zenders ontvangen, het is geen TV met een ingebouwd Module.

 

En al gebruik je helemaal geen kaart, op de transponders 11914H en 12168V van de Astra 23,5 zitten alleen maar vrij te ontvangen zenders dus die kun je op je tv altijd ontvangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2023 om 16:40, Sprietje zei:

Klopt, die is ook niet vervangen maar door de ouderdom krijg je met deze CCS-coax steeds meer problemen en dat is er nu aan de hand. Waarschijnlijk had de schotel helemaal niet vervangen hoeven te worden en zijn alle problemen aan de CCS-coax te wijten. Daarom ziet de schotel installateur ook geen problemen want hij meet bij de schotel en niet beneden bij de tv.

 

@Sprietje Nog even een tweede reactie op dit bericht van jou. Aangezien ik al lang weet dat jij een enorme sat-expert bent heb ik jouw bericht vertaald en naar mijn advocaat gestuurd. De vraag is nu: als (zoals jij schrijft) een CCS coax kabel niet ideaal is, wat is dan het alternatief? En de tweede vraag is: had een goede sat-installateur dit moeten weten? Het vervangen van de coax kabel is in mijn bijzondere geval wel een behoorlijke klus, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

 

Aangezien dit mijn verhuurder echter een extra smak geld zou kosten, zal hij zich hier hoogstwaarschijnlijk tegen verzetten. Maar omdat ik een waterdichte afspraak heb ziet mijn advocaat goede kansen, mits de noodzaak van een vervanging van de coax kabel kan worden aangetoond.

 

Ook jij bedankt voor je hulp en geduld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCS-coax is prima voor kabel-tv en wel om 2 redenen:
- er hoeft geen 13-18volt voedingsspanning doorheen waardoor je geen voedingsspanning verliest
- coax voor kabel-tv zit binnen en niet buiten zoals bij satelliet-tv. Hierdoor kan normaal gesproken geen oxidatie optreden bij de aansluitpunten
Voor het hoogfrequente signaal maakt het niet uit of de middenader van ijzer is. Hoogfrequent signaal verplaatst zich alleen over de buitenomtrek van een draad en daar zit bij CCS-kabel dus een heel dun laagje koper.

 

Een satellietinstallateur hoort dit te weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, doubledutch zei:

 

@Mojo Dank je wel. Hier zijn vier afbeeldingen: 2 x Tuner-Status en 2x Multiplex. Ik hoop dat je er wat mee kunt!

vu status.pdf 5.18 MB · 2 downloads

Ziet er gewoon goed uit. Daar zit het dus niet. Ik was dus inderdaad op zoek naar een afwijking tussen de tuner waardes en de multiplex waardes.

 

Hoe zijn de lnb's ingesteld?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 11-5-2023 om 20:21, Sprietje zei:

Het is of de Kathrein KEA 850 met buitenafmetingen 850x905mm of het is de KEA 1000 met buitenafmetingen van 970x1040mm, waarschijnlijk de eerste dus, een schotel van 82cm reflectormaat (breed). Vreemd is in ieder geval dat de kop van de Astra 19,2 in de klem staat. Waarom nu niet de kop van de Astra 23,5? Ook staat de schuinte van het monoblock niet juist ingesteld. Dat moet 6 graden schuin staan terwijl het horizontaal staat. De schotel staat dus waarschijnlijk op de Astra 19,2 afgesteld en niet optimaal op de Astra 23,5.

Zoals Sprietje constateerde staat de LNB niet optimaal ingesteld.

Dit is wel een basis instelling, staat dit niet goed blijft het modderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan iedereen!!!

 

Ik heb de belangrijkste punten nog eens heel precies bij mijn advocaat onderstreept:

 

- de LNB is verkeerd ingesteld (Sprietje's berichten van 11 mei om 20:21h en 21:54h)

 

- niet de juiste coax kabel (Sprietje's bericht van 13 mei om15:35)

 

En eventueel een niet goed werkend monoblock (Sprietje's bericht van 12 mei om 12:54h)

 

Ik heb deze berichten doorgestuurd aan mijn advocaat en heb hem er op gewezen dat alle punten moeten worden opgelost, omdat het anders aanmodderen blijft.

 

De door mijn verhuurder gekozen installateur is hier nu drie keer geweest, heeft me tussendoor twee maanden laten wachten en wil niet luisteren naar de hier gemaakte aanbevelingen. Ik heb dus geen enkel vertrouwen meer in die man, maar ben helaas toch van hem afhankelijk. Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er schiet mij nog iets te binnen.

Hoe staat je diseqc ingesteld, A/B (simpel) of Diseqc 1 / 2 / 3 / 4? (waarbij je in dat laatste geval alleen 1 en 2 gebruikt voor Astra 1 en Astra 3.)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, doubledutch zei:

- niet de juiste coax kabel (Sprietje's bericht van 13 mei om15:35)

Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven: Ik vermoed dat er CCS-coax gebruikt is.

Dat kun jij controleren door te kijken of een magneetje aan de middenader blijft plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Er schiet mij nog iets te binnen.

Hoe staat je diseqc ingesteld, A/B (simpel) of Diseqc 1 / 2 / 3 / 4? (waarbij je in dat laatste geval alleen 1 en 2 gebruikt voor Astra 1 en Astra 3.)

 

 

Er is technisch gezien geen enkel verschil tussen die 2 settings, dus dat zou niet uit mogen maken.

Er worden dezelfde commando's gestuurd.

 

Er is ook nog zoiets als een 'toneburst' setting, maar die zal die niet gebruiken want dan zou de LNB helemaal niet omschakelen.

Moderne switches reageren daar niet meer op, ze hebben echt een diseqc commando nodig.

'Toneburst' is geen diseqc protocol, 'diseqc simple A/B' uiteraard wel.

 

Wat daar precies aan de hand is weet ik zo langzamerhand ook niet.

Voor zover ik kan nagaan is er alleen nog de omschakel vertraging of het ontbreken daarvan.

De summiere ontvangst rapporten wijzen op een prima ontvangst, ondanks de ontbrekende skew van het monoblock.

 

Alleen een satelliet expert ter plaatse, met een fatsoenlijke meter kan daar achter komen.

De topic starter kan natuurlijk zelf ook investeren in zo'n meter, maar dat wil hij niet.

Voor mij houdt het dan op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat heb ik niet geschreven. Ik heb geschreven: Ik vermoed dat er CCS-coax gebruikt is.

Dat kun jij controleren door te kijken of een magneetje aan de middenader blijft plakken.

 

Sorry, @Sprietje, ik had je verkeerd begrepen (of beter gezegd: ik had het niet goed gelezen). Ik heb inmiddels de magneet test gedaan en het magneetje blijft NIET plakken. Het is dus geen CCS-coax kabel, als ik je goed begrijp. Maar je had al in een eerder stadium je twijfels over de coax kabel geuit (je bericht van 26 februari) en die informatie van jou van destijds had ik al een tijdje geleden vertaald en doorgestuurd aan de installateur.

 

@ceesv Hier is een screenshot van de diseqc instellingen.

 

vu tuner.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet geschoten is altijd mis.

Je zou kunnen proberen de Diseqc op De Mode 1-2-3-4 kunnen zetten en dan Astra 1 op Diseqc 1 en Astra 3 op Diseqc 2.

 

Wie weet gaat de omschakeling dan sneller.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Niet geschoten is altijd mis.

Je zou kunnen proberen de Diseqc op De Mode 1-2-3-4 kunnen zetten en dan Astra 1 op Diseqc 1 en Astra 3 op Diseqc 2.

 

Wie weet gaat de omschakeling dan sneller.

 

Wellicht is het je ontgaan dat doubledutch hetzelfde probleem ervaart met een andere ontvanger, de Technotrent kaart?

Het is beslist geen disecq instelling, maar uiteraard wel een diseqc probleem.

 

Het 22 kHz signaal dat nodig is om de diseqc commando's over te brengen komt klaarblijkelijk vervormd over.

Afgezien van een defect monoblock, wat niet erg waarschijnlijk is, kan de kabel de enige oorzaak zijn van dit probleem.

 

Ik heb het al eerder aangehaald:

Op 3-3-2023 om 22:43, Old Satterhand zei:

.....

Dat kan alleen maar te maken hebben met verlies over de kabel.

Dat kan komen door de lengte en kwaliteit van de kabel, maar het is ook mogelijk dat de installateur de metalen buizen aan elkaar heeft gesoldeerd, nadat de kabels er doorheen waren getrokken. Het zou mij niet verbazen.

.......

 

Het lijkt erop dat als gevolg hiervan de 22kHz signalen vastlopen door de beschadigingen aan de kabels.

Deze 22 kHz bursts zijn gesuperponeerd op de spanning en lopen waarschijnlijk vast, zeker bij 18,5 volt.

 

De vraag rijst natuurlijk waarom het vorige monoblock daar geen last van had.

Die vraag is eenvoudig te beantwoorden.

De 22 kHz burstsignalen moeten worden omgezet naar logische signalen (zeg maar nullen en enen)

De circuits die hiervoor gebruikt worden verschillen nogal.

Daardoor kan de ene LNB anders reageren dan de andere op vervormde signalen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, doubledutch zei:

 

Sorry, @Sprietje, ik had je verkeerd begrepen (of beter gezegd: ik had het niet goed gelezen). Ik heb inmiddels de magneet test gedaan en het magneetje blijft NIET plakken. Het is dus geen CCS-coax kabel, als ik je goed begrijp. Maar je had al in een eerder stadium je twijfels over de coax kabel geuit (je bericht van 26 februari) en die informatie van jou van destijds had ik al een tijdje geleden vertaald en doorgestuurd aan de installateur.

Klopt, dan is het geen CCS-coax. Het enige wat dan nog gecontroleerd kan worden is even tijdelijk een stuk coax buitenom van de schotel naar je ontvanger. Dat heb ik al eerder geschreven en dat is snel gecontroleerd of het dan wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...