Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten

Omschakel problemen kwamen vroeger in het "dreambox" tijdperk wel meer voor.

Deze stuurden een diseq signaal uit dat door sommige (goedkopere) switchen of LNB's niet goed werd gelezen waardoor er niet, of traag werd over geschakeld.

Meestal was de oplossing enn andere, betere switch of LNB 

 

Ik ga het hele draadje niet meer doorlezen, maar heb je de LNB al eens vervangen?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De problemen met het omschakelen zijn ontstaan bij het vervangen van de lnb.

Tot 2 weken geleden ging het omschakelen met de oude lnb en dezelfde kabel probleemloos.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2023 om 20:51, doubledutch zei:

... Ik heb inmiddels de magneet test gedaan en het magneetje blijft NIET plakken. Het is dus geen CCS-coax kabel, als ik je goed begrijp. Maar je had al in een eerder stadium je twijfels over de coax kabel geuit (je bericht van 26 februari) en die informatie van jou van destijds had ik al een tijdje geleden vertaald en doorgestuurd aan de installateur.

 

Verbaast me niets, dat had een andere Sprietje al uitgevonden. Volgens mij zijn er 2 Sprietjes 🤣🤣 :

Op 27-2-2023 om 08:58, Sprietje zei:

Wat betreft de opmerking van Tonskidutch over de mogelijkheid dat er coax gebruikt is met een ijzeren middenader, daar ben ik niet zo bang voor omdat ik dacht dat 16 jaar geleden nog geen coax met een ijzeren middenader verkocht werd.

 

Maar alle gekheid op een stokje, hoe staat het met de test met de kabel buitenom waar Sprietje om heeft gevraagd.

Dat zou de zaak een stuk simpeler maken, want als er niets verandert dan hoef je alleen maar een andere LNB te zoeken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje waar koop je dan het best je coax? Ze zijn niet allemaal even duidelijk over het aangebodene. Ik heb de test gedaan, ik blijk beide soorten te hebben. Ik weet niet exact waar ik ze gekocht heb, is al enkel jaren geleden en helaas zijn er intussen al enkel zaken ter ziele gegaan waardoor ik opnieuw naar de nodige supplyer op zoek moet.

 

Aangezien toch veel via internet gaat maakt het niet uit of het be of nl is. stuur maar een PM.

 

 

Hugo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met een coax van Belden (of Salden). Prima ervaringen mee, en ook beter bestand tegen UV (direct zon licht). Gewoon gekocht bij een Satelliet winkel.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2023 om 13:50, Old Satterhand zei:

 

Verbaast me niets, dat had een andere Sprietje al uitgevonden. Volgens mij zijn er 2 Sprietjes 🤣🤣 :

 

Maar alle gekheid op een stokje, hoe staat het met de test met de kabel buitenom waar Sprietje om heeft gevraagd.

Dat zou de zaak een stuk simpeler maken, want als er niets verandert dan hoef je alleen maar een andere LNB te zoeken.

 

 

 

@Old Satterhand Uit de vele commentaren hier heb ik opgemaakt dat het probleem eerder bij de LNB ligt dan bij de coax kabel. Het is helaas nauwelijks mogelijk om even een test met de kabel buitenom te doen: ik woon op de 2e etage en de schotel staat op het dakterras (7e etage). Dat zijn ca. 15 meter. Het is voor mij praktisch onmogelijk zelf een verbinding tussen receiver en schotel op te zetten. Mijn verhuurder (die nu eenmaal de verplichting heeft dat mijn sat-installatie te allen tijde zonder problemen werkt) heeft inmiddels een een laatste sommatie gekregen.

 

Dit verhaal speelt helaas al sinds half october vorig jaar en zonder de hulp van dit forum zou het er nog een stuk slechter uitzien. Heb nog steeds goede hoop dat het ooit goed komt, omdat de feiten in mijn voordeel spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat betreft of een coaxkabel voor binnen of voor buiten geschikt is, maakt het voor Nederland niet veel uit. Zwarte coaxkabel is meestal voor buiten geschikt, bij de witte coax wordt dat niet expliciet vermeld maar als je de specificaties van bijv. Koka 799 wit en Koka 9 eca bekijkt, staat er: "White PVC UV resistant diameter 6.9 mm". Zelfs in Spanje heb ik witte coax gebruikt en daar is na 15 jaar nog niets aan te zien, niet hard geworden, geen scheurtjes.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...