Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb plotseling het probleem dat ik bepaalde zenders niet meer ontvang. Dat zijn onder andere NPO2, RTL (alle), SBS6, BBC Entertainment, Disney Channel, ESPN en nog enige meer. Dus wel b.v. NPO1 en NPO3 en ook SBS9 en BBC First. Ik heb gegarandeerd niets in de instellingen veranderd. Mijn receiver is een VU UNO 4K SE en ik heb een VTI Image (werd me destijds hier in dit forum aanbevolen). Bijgaand een paar foto's met wat aanvullende informatie. De zenders worden wel geidentificeerd, want in de band onderaan wordt wel steeds het lopende programma correct getoond. Maar is dus geen beeld. Ik heb in mijn system blijkbaar 2 Oscam versies, heb beide uitgeprobeerd.

 

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat er hier aan de hand is.

 

Hartelijk dank!

 

vti1.jpg

vti2.jpg

vti3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


31 minuten geleden, doubledutch zei:

Ik heb plotseling het probleem dat ik bepaalde zenders niet meer ontvang

 

32 minuten geleden, doubledutch zei:

Ik heb in mijn system blijkbaar 2 Oscam versies, heb beide uitgeprobeerd.

 

Heb je een ontvangst of een decodeer probleem?

Zo te lezen lijkt het een ontvangstprobleem omdat je de verticaal gepolariseerde zenders niet ontvangt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojodank je wel voor je reactie. Een decodeerprobleem is het waarschijnlijk niet: ik heb een tweede aansluiting op mijn computer en als daar een decodeerfout is is dat op het scherm te zien (met het programm DVBViewer). Als het inderdaad een ontvangstprobleem is, hoe kan dat dan worden opgelost? Moet er iets aan de schotel worden veranderd of is misschien de LNB beschadigd?

 

Ik kan zelf niet bij de schotel: na een rechtsstrijd met mijn verhuurder (die ik grotendeels heb gewonnen) staat de schotel sinds een aantal jaren uit het zicht op een dakterras dat voor mij niet toegankelijk is. De verhuurder is verplicht de Schotel/LNB bij storingen op zijn kosten te laten repareren, dat heb ik zwart op wit. Maar dan moet ik natuurlijk eerst kunnen aantonen dat zo'n reparatie echt nodig is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hel lijkt op een defecte LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo strijd? Een LNB kost bijna niets, daar hoef je niet voor naar de rechter. Kun je niet zelf een LNB vervangen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je nog kan proberen is om de frequentie van de zenders opnieuw te scannen maar dan 1 of 2 mhz boven en onder de oorspronkelijke frequentie.

Ofwel 12188 opnieuw inlezen als 12187, 12186, 12189 of 12190. Het kan zomaar zijn dat de LOF aan het verlopen is. Check tevens bij de LNB instellingen of verhoogt voltage niet aan staat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doubledutch

Vreemd, SBS9 staat ook op een verticale transponder en die ontvang je wel?

Dan zou ik eerst de volgende FTA zenders controleren:

 

TV Lux HD op 12168 V DVB-S 27500 3/4  dit is zender 242 in de CD lijst.

EarthX TV op  12129 V DVB-S2 29900 2/3  CD 49 (in de meest recente lijst!)

TV 8           op  12109 H DVB-S2 29900 2/3   CD 241

 

Als je daar wel beeld op hebt, dan is er niks mis met je LNB en heb je een decryptie probleem.

 

Of de L.O. verlopen is, zoals @Mojosuggereert, kun je controleren als je SBS9 ontvangt.

(OpenPli) bij informatie -> zender-> tuner live waardes vergelijken met tuner setting waarde

Ik weet niet hoe dat zit bij VTI.

Maar dat geweldige operating systeem zal dat vast ook onder de motorkap hebben. Toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Decryptieprobleem lijkt me ook niet evident. De NPO en commerciëlen zitten in het standaard abonnement… Als NPO 1 HD het doet doen de andere het ook….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de schotel is verdraaid en moet opnieuw uitgericht worden.

Dat zou een reden kunnen zijn waarom sommige verticale transponders niet meer ontvangen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangrijkste informatie ontbreekt hier en dat zijn de signaal waardes voor de zenders die geen beeld geven. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vermoeden bestaat dat de verticale transponders het niet meer doen of dat de schotel misschien iets verdraaid is, kijk dan of je de zender RTL en Öcko ontvangt. Die zitten op 12168V en zitten resp. op positie 196 en positie 237 van de CD-zenderlijst.
Ontvang je deze zenders, dan is de lnb niet stuk maar is de schotel waarschijnlijk iets verdraaid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @doubledutch

Had je dit ook al niet in september?

toen had een heractivatie het probleem opgelost.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...