Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten in 2023?


ceesv

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

winderig en lekker fris

Hier viel het met ivm de wind , regen , heel even een stortbui ,

daarna vrij rap terug droog !! Dus .... hier was het vandaag nog ok !!

 

7 uren geleden, Sprietje zei:

stijgen tot 49 graden in Spanje

Holy Fuck , laten we hopen dat dit hier niet gebeurt !!!!

Maximum 25°C is hier meer dan zat !! 23°C is zalig !! 🙂👌

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


p.s. als ik de opruim acties bekijk op het NOS journaal en zie dat ze beschadigde bomen met omtrek van 1,4 m wegzagen in plaats van onder leiding van een boomdokter alleen het beschadigde aandeel weg te halen en stabiliseren wordt ik droevig. Maar zo gaat groenbeheer tegenwoordig, uitbesteed aan de goedkoopste boomkiller.

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

p.s. als ik de opruim acties bekijk op het NOS journaal en zie dat ze beschadigde bomen met omtrek van 1,4 m wegzagen in plaats van onder leiding van een boomdokter alleen het beschadigde aandeel weg te halen en stabiliseren wordt ik droevig. Maar zo gaat groenbeheer tegenwoordig, uitbesteed aan de goedkoopste boomkiller.

 

 

Ik dacht precies hetzelfde. Zo'n boom kan toch ook weer rechtgetrokken en gestabiliseerd worden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist er staan heel wat boom monumenten die men heel slim gestabiliseerd heeft en de wortels groeien ook echt weer terug als snelst groeiende celstructuur van het organisme.

heb jaren met BCN uit Baarn samengewerkt.

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie op mijn weerstation in Nederland dat het om 10:49 Uur al 31,9 graden is.

In Frankrijk is het nu 28 Graden.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit topic niet, maar nu dus even wel.

Hier in Nordhorn is het droog, droog en droog. Als we lezen dat in omliggende gemeentes (Denekamp, Oldenzaal, Neuenhaus, Bad Bentheim) de straten blank staan, is het hier droog, droog en droog. Vroeger was dat leuk, meestal was bbq geen probleem. Nu gieten we ons een ongeluk om de tuin op orde te houden. Gelukkig nog met grondwater. Dit jaar voor het laatst, want we verhuizen naar een appartement.

Hoe komt dat nou?

Wolken komen uit Nederland en botsen tegen een lokale berg aan (Isterberg, 68 m hoog). Nordhorn ligt in de slagschaduw. Daarom blijft het hier zo droog. Botsen is wellicht het verkeerde woord. Maar de "berg" heeft dus wel een sterke invloed op het lokale weer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in spanje is het elke dag warm tot heet al weken. In Nederland is het maar een paar dagen heet benauwd en dan regent het weer en koelt het af en dat gaat aankomende week weer gebeuren. Conclusie nederlanders zeuren en laten zich meeslepen door de corrupte media. Het is zomer en zomer staat voor warm weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, boudeman zei:

Ik volg dit topic niet, maar nu dus even wel.

Hier in Nordhorn is het droog, droog en droog. Als we lezen dat in omliggende gemeentes (Denekamp, Oldenzaal, Neuenhaus, Bad Bentheim) de straten blank staan, is het hier droog, droog en droog. Vroeger was dat leuk, meestal was bbq geen probleem. Nu gieten we ons een ongeluk om de tuin op orde te houden. Gelukkig nog met grondwater. Dit jaar voor het laatst, want we verhuizen naar een appartement.

Hoe komt dat nou?

Wolken komen uit Nederland en botsen tegen een lokale berg aan (Isterberg, 68 m hoog). Nordhorn ligt in de slagschaduw. Daarom blijft het hier zo droog. Botsen is wellicht het verkeerde woord. Maar de "berg" heeft dus wel een sterke invloed op het lokale weer.

Die situatie kennen we hier ook in de uiterste ZW hoek van België , hier is het een West Vlaamse heuvelrug die soms voor heel lokale weersituaties zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Germarg zei:

Het is zomer en zomer staat voor warm weer.

Daar sla je de bal volledig mis, België en Nederland hebben steeds in de geschiedenis een gematigd zeeklimaat gehad. Met om enkele jaren een iets extremere zomer of winter. En van extremen gesproken, hoelang gelden werd nog de Elfstedentocht gereden? Zoek maar op.

1 uur terug, Penthe zei:

Hier wordt het vandaag 32 graden morgen 34 en dinsdag 37 graden.

Dat halen we niet vandaag, de eerste regen is hier net aangekomen en de temperatuur is nu 22°

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Germarg zei:

Conclusie nederlanders zeuren en laten zich meeslepen door de corrupte media. Het is zomer en zomer staat voor warm weer.

Een Nederlander die nooit niet zeurt is eigenlijk geen Nederlander.

 

Daarom gaat ie naar Spanje om nog effe wat te kunnen overbluffen.

Terwijl we een heel andere warmte en luchtvochtigheid hier kennen.

 

https://gemiddelden.nl/weer/gemiddelde-temperatuur-nederland/

zeg het maar!

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb ondertussen in de woonkamer de AC opgestart.

De temperatuur is aangenaam aan het dalen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik gisteren ook gedaan maar na een half uurtje moet ik de verwarming aanzetten want het werd te koud

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...