Ga naar inhoud


Rond kijkend naar een nieuwe stofzuiger, maar welke?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik ben rustig om mij heen aan het kijken naar een nieuwe stofzuiger, uiteraard als deze in de aanbieding is kopen, maar eerst oriënteren. 

 

Ik zat te kijken naar een Miele Blizzard CX Cat&Dog wat een zakloze stofzuiger is, en dan uit te breiden met een parquet zuigmond erbij te bestellen voor laminaat.

 

Andersom kan ook:

 

Miele Blizzard CX1 Parquet voor laminaat en dan uit te breiden met een Cat&Dog stofzuimond.

 

Heeft iemand van deze twee types, hoe is de ervaring zonder zak, maar een opvangbak met legen en het schoon houden er van?

 

Ik heb nu 2 type Miele stofzuigers opgeschreven, een Bosch, Philips, AEG of ander merk die dezelfde mogelijkheden heeft sta ik ook voor open, echter heb ik geen ervaring met andere merken stofzuigers. Ik heb nu een normale 25 jaar oude Miele stofzuiger met zak, ik ken helaas niemand met een stofzuiger zonder zak, want vooral oudere stofzuigers gaan lang mee.

 

Ik heb via diverse website ervaringen gelezen over de 2 Miele stofzuigers waarvan ik er één aan het uitzoeken ben, echter zie ik zowel heel positieve als zeer negatieve ervaringen, vandaar dat ik ook voor andere merken open sta waar ik totaal geen ervaring mee heb.

 

Ik verneem graag ervaringen en suggesties waar ik op moet letten.

 

Alvast dank.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had zelf in Nederland een AEG die zeer stil was, maar toch erg grote zuigkracht had. Echter wel met zak. Aangezien ik een hekel heb aan de herrie van een stofzuiger was het voor mij een verademing. Echter ik las negatieve reviews omdat mensen niet konden horen of de machine aan stond..... Hij was niet goedkoop, in 2017 betaalde ik er €249 voor...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Big fellow zei:

Ik had zelf in Nederland een AEG die zeer stil was, maar toch erg grote zuigkracht had. Echter wel met zak. Aangezien ik een hekel heb aan de herrie van een stofzuiger was het voor mij een verademing. Echter ik las negatieve reviews omdat mensen niet konden horen of de machine aan stond..... Hij was niet goedkoop, in 2017 betaalde ik er €249 voor...

 

Als het een degelijke stofzuiger is, zoals in mijn voorbeeld de Mieles zoals boven beschreven, dan kost het in de aanbieding tussen de € 239,- aan € 299,- , echter heb ik geen ervaring met zakloos, dus ook niet bovenstaande types. Het is een behoorlijk bedrag, echter denk ik toch in dat bedrag terecht te komen voor een goede prijs/prestatie verhouding en afschrijving. 

 

2 uren geleden, wanderer zei:

Al jaren een dyson, niet goedkoop, maar prima service...

 

Dyson gaat ver over het budget heen, ze zien er mooi uit, echter na gebruik gaat een stofzuiger bij mij de kast in. Service is mooi, maar met mijn oude Miele stofzuiger met zak nooit nodig geweest, wel heb ik na een aantal plofzakken zelf de stofzuiger volledig zover dat kon schoongemaakt, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar een zaklopen stofzuiger en de ervaringen ermee.

 

Ik heb al diverse websites bezocht, echter te veel uiteenlopende ervaringen, daar wordt ik niet wijzer van.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Miauw zei:

Ik ben rustig om mij heen aan het kijken naar een nieuwe stofzuiger, uiteraard als deze in de aanbieding is kopen, maar eerst oriënteren. 

 

Ik zat te kijken naar een Miele Blizzard CX Cat&Dog wat een zakloze stofzuiger is, en dan uit te breiden met een parquet zuigmond erbij te bestellen voor laminaat.

 

Andersom kan ook:

 

Miele Blizzard CX1 Parquet voor laminaat en dan uit te breiden met een Cat&Dog stofzuimond.

 

Heeft iemand van deze twee types, hoe is de ervaring zonder zak, maar een opvangbak met legen en het schoon houden er van?

 

Ik heb nu 2 type Miele stofzuigers opgeschreven, een Bosch, Philips, AEG of ander merk die dezelfde mogelijkheden heeft sta ik ook voor open, echter heb ik geen ervaring met andere merken stofzuigers. Ik heb nu een normale 25 jaar oude Miele stofzuiger met zak, ik ken helaas niemand met een stofzuiger zonder zak, want vooral oudere stofzuigers gaan lang mee.

 

Ik heb via diverse website ervaringen gelezen over de 2 Miele stofzuigers waarvan ik er één aan het uitzoeken ben, echter zie ik zowel heel positieve als zeer negatieve ervaringen, vandaar dat ik ook voor andere merken open sta waar ik totaal geen ervaring mee heb.

 

Ik verneem graag ervaringen en suggesties waar ik op moet letten.

 

Alvast dank.

Miele heb ik ook maar als stofzuiger is hij goed, maar in gebruik ellende , dat ding kan nog niet eens over zijn eigen snoer rijden waardoor je hem constant er overheen moet tillen of trekken

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mereltje zei:

Miele heb ik ook maar als stofzuiger is hij goed, maar in gebruik ellende , dat ding kan nog niet eens over zijn eigen snoer rijden waardoor je hem constant er overheen moet tillen of trekken

 

Welk type heb je?

 

De stofzuiger met die ik nu heb ga ik al jaren over het snoer heen, nooit problemen mee, of ik let daar niet op, het is en blijft geen hobby van mij.😉

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben onlangs een Bosh gekocht.

Fluisterstil, maar zuigt zich vast op de vloer als je de zuigkracht wat hoog zet.

 

Daarvoor twee Philipsen gehad die het elk meer dan 10 jaar hebben volgehouden.

En ze werden toch heel regelmatig gebruikt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima zo zonder zak, hele nuttige uitvinding. Hier een Philips met wasbaar (hepa) filter! Ook voor onderdelen, overige (uitblaas) filters, redelijke prijzen en makkelijk te vinden. Ook uitblaasfilters wasbaar zijn verkrijgbaar.

 

Makkelijk zeker ook, maar wel buiten legen of met een aparte zak erom want komt best een berg stof vrij, denk je goed bezig te zijn om je huis beetje stofvrij etc. te houden, krijg je als je pech hebt de volle laag van paar dagen in ene keer, kuch. Af en toe even de bak met een soppie reinigen alsmede die filters, en ding zuigt weer als een miele malle.

 

Voor de prijs van een Miele zou ik er anderhalve Philipsen van kunnen kopen, alleen omdat je het specifiek over cats and dogs hebt, die hebben we hier niet. Klinkt wel beetje als een marketing iets. 

 

Als onze Philips keer kaduuk gaat dan komt onderstaand hoogst waarschijnlijk in huis. Ideaal voor ALLES.

Kärcher Nat/droog stofzuiger WD 6 P S V-30/8/22/T Renovation

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben diverse stofzuigers gehad, met en zonder zak, slede, andere.

Sinds een paar jaar een dyson.  Mijn echtgenote wil niets anders meer.

Kost wat meer maar de kwaliteit van het materiaal is schitterend.

Vooral gebruiksgemak, en lichtheid in hanteren maken dat we de andere stofzuigers niet meer gebruiken.

Ik kan alleen maar zeggen hoe wij het ervaren: geven wat minder uit aan andere zaken, omdat we de stofzuiger zeer regelmatig gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele jaren een Dyson gehad, zo'n oud type gele. Prima ding maar maakte veel fluitende herrie en ik was nooit enthousiast over de zuigmond.

Hij is nog altijd tot tevredenheid in gebruik in het souterrain.

Op een gegeven moment liep de zuigkracht toch iets terug en daarom hebben we een paar jaar geleden voor het grote werk een nauwelijks hoorbare en zeer sterk zuigende AEG VX8-2 Silence met zak genomen voor iets van 150€, toen iets van de beste uit de test, maar daarna betaal je voor de zakken.

 

Het legen van een zakloze  is een een stuk smeriger klus dan een zak verwisselen maar is wel gratis.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Miauw zei:

 

Welk type heb je?

 

De stofzuiger met die ik nu heb ga ik al jaren over het snoer heen, nooit problemen mee, of ik let daar niet op, het is en blijft geen hobby van mij.😉

image.png.3100fd69a0447d84118e8794a7d90196.png

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat een miele mee gaat en mee gaat, tot we een keer verbouwen en flink wat stof moet happen en dan stuk gaat maar meestal is dat toch wel een jaar of 20.

3 jaar geleden voor het eerst ook een AEG vx7 gekocht, inderdaad erg stil en zuigt prima maar na een half jaar maakte de zuigmond al een enorm kabel en na 1 jaar al helemaal stuk, nieuwe gekregen onder garantie maar ook met die nieuwe na een paar maand een enorm kabaal door de zuigmond (zit een draaiende borstel in) en die is nu na 2 jaar ook al weer geheel stuk (kwam rook uit)

Dus kan wel als beste uit de test komen maar de duurzaamheid is zeker niet iets om over naar huis te schrijven.

Dus ga nu maar voor een Henri, zuigt dan misschien iets minder goed en maakt iets meer lawaai maar die blijven het net als de Miele tenminste altijd doen.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Siemens, Miele en AEG net zo als vele Bosch apparaten worden niet meer in Duitsland geproduceerd maar in Polen.

20 jaar degelijkheid heeft plaats gemaakt voor marktconform produceren.

Ook zo voor veel witgoed uit Italië en Turkije.

Dieson included.

 

Je kan elke stofzuiger kopen die in je portemonnee past.

 

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...