Ga naar inhoud


Rond kijkend naar een nieuwe stofzuiger, maar welke?


Miauw

Aanbevolen berichten

Waarom een Cat & Dog, niet dat ik huisdieren heb, maar projecttapijt na 25 jaar is dan denk ik wat makkelijker schoon te houden.

 

Miele(s) die ik op het oog heb zijn niet goedkoop, echter goed in de aanbieding is het te doen.

 

Bosch is meestal een goede prijs/prestatie verhouding, dan heb ik het eigenlijk over wasmachines, drogers en vaatwasser, met een stofzuiger van Bosch heb ik geen ervaring. 

 

Philips weet ik niet, het is afhankelijk van welk type, misschien dat ik de slechtere types heb gezien.

 

AEG heb ik totaal geen ervaring mee, is volgens mij ook nog niet zo heel erg lang op de markt met stofzuigers. 

 

Dyson is mij echt veel te duur, ik heb het idee dat vooral voor de naam en design betaalt, het moet stofzuigen en gaat daarna de kast in.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nog steeds een Siemens van 28 jaar oud...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua duurzaamheid natuurlijk perfect ipv. elke paar jaar een nieuwe te (moeten) kopen.

Kijk je echter naar het energieverbruik dan is de kans groot dat een 28 jarige stofzuiger wel eens een enorme energieslurper is.

Ik weet nog dat de oude Miele's 2400W waren terwijl nu een stofzuiger van 900W of meer nog beter zuigt en al minpunten krijgt omdat dit het maximale vermogen mag zijn voor een stofzuiger terwijl een stofzuiger met een verbruik een 450W tot 650W vaak al net zo goed stof op zuigt.

 

Gelukkig hoef je echter niet dagelijks een paar uur met dat ding aan het werk anders zou het met de huidige energieprijzen dus wel flink schelen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee maal een Rowenta gehad prima zuiger, maar de stofzakken waren duur en lastig te krijgen. Stofzakken legen doe je in de buitenlucht en niet binnen als tip van een astmaticus.

 

En verder moet je gewoon een competente test organisatie bekijken voor witgoed apparaten zoals de https://www.testberichte.de/haushaltsgeraete/2588/staubsauger/testberichte/aktueller-testbericht.html

juli 2022 dus tamelijk courant

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Ik weet nog dat de oude Miele's 2400W waren

 

2,4 kW? Dat lijkt me wel heel erg veel. Bijna 11 A aan stroom doet menig zekering je om de oren vliegen om het over de aanloopstroom maar niet te hebben.

 

beste Miauw...neem gewoon een stofzuiger van een gerenommeerde aanbieder, met name Duitsland. We willen toch niet die Brexit aanhangers ondersteunen daar in Engeland.
Verder, waar hebben we het over? Zo´n ding kost niet een vermogen.
Stofzakken al dan niet, zou voor mij geen kriteria zijn. Ik wil gewoon snel het stof wegwerken buiten in de vuilnis en geen stofwolken om mijn oren hebben. En vuile handen krijgen.

Stofzakken mogen duur zijn, maar die vervang je niet dagelijks.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Miauw zei:

 

Zo'n zakloze bedoel ik, echter dan als cat & dog, of als parquite model, de extra zuigmond in het geval van het betreffende type valt los te kopen, heb je beide.

 

Valt het stof opvang gedeelte van deze stofzuiger eenvoudig te legen, is het na het legen schoon, of moet deze onder de kraan even gewassen worden? 

Het leegmaken is een makkie , af en toe schoonmaken is ook nodig

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

2,4 kW? Dat lijkt me wel heel erg veel.

Dat was het ook, vandaar dat men daar een rem op heeft gezet en vanaf 2017 mag het vermogen van een stofzuiger dan ook niet hoger dan dan 900W.

Maar er zijn er genoeg te vinden hoor van 2400W van oa. dus de Miele, Bestron, Siemens enz. hadden ze allemaal van 2400W.

Dus als je hem aanzette dan gingen de lampen even minder fel branden.

 

Wat ik altijd zo lelijk vind van die zakloze stofzuigers is de heldere/doorzichtige opvang bak, 1 jaar gebruiken waarbij het nodige zand ed. wordt opgezogen en hij ziet er uit als een glas met glascorrosie uit de vaatwasser.

Ga vooral zo'n stofzuiger niet gebruiken om bij het boren van een gat het boorstof meteen weg te zuigen want dan is hij na een paar keer al zo mat als maar kan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Numatic.

main product photo

Heb harde vloeren en boven zachte vloeren.

Deze werkt geweldig. Aangeraden door mijn "housecleaning".

Soms, als ik zelf de stofzuiger ter hand neem moet ik zeggen

dat deze het geweldig doet. Let wel, afgestemd om een

normaal huis. Krachtig, erg lang snoer en een 2-toeren motor.

 

Vroeger, 45 jaar terug (niet echt een referentie) bedrijfsmatig

een Nilfisk stofzuiger gehad maar was altijd blij als ik de stofzuiger

bij de mensen mocht gebruiken, mijn voorkeur was toen een Miele.

 

Oude Nilfisk;

Op zoek naar zakken voor de Nilfisk GM80?

 

Oude Miele;

Miele stofzuiger - de luxe S2471 | ProVeiling.nl

 

En dit alles voor wat het waard is.

 

En een slordige 6 jaar terug kwam er klad in wat betreft de beste stofzuigers.

Miele stond erom bekend dat deze stroom vrat. Dat heeft een ommekeer gebracht

in de keuze van een stofzuiger wat betreft de Consumentenbond. De nadruk werd

toen gelegd op het energieverbruik. Dat heeft veel fabrikanten hoofdbrekens bezorgd.

Nu is het gemeengoed om een stofzuiger te maken die energiezuinig is. En terecht.

Het waren energievreters. Voor velen toen een half uur per dag zomaar 750 Watt...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Nilfisk kiepte inderdaad bij elke drempel zo ongeveer om en, omdat het snoer altijd om de stofzuiger werd gewikkeld, altijd dat snoer of geheel in elkaar gedraaid of als het snoer ook maar iets onder spanning kwam te staan dan stopte hij er mee en moest je eerst het snoer weer in de goede positie leggen om hem weer te laten werken. (snoerbreuk bij de stekker of de stekker maakte geen goed contact)

 

Die numatics (henry's) komen vaak als minder goed uit de test maar ik ben vaak maar wat blij als een klant zo'n ding heeft staan want die zuigen bijna altijd prima en doen het ook altijd. 

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd Miele gehad hier met stofzak.

enkele jaren geleden een blizzard.

Wat een drama zeker als je huisdieren hebt kan je om de 3 a 4 weken de opvangbak ledigen.

Zelf een stofkapje gebruiken is aan te raden.

ik spuit hier alles met de compressor goed door.

Aangeraden wordt om het voorfilter met water af te spoelen.

Om vervolgens “ aan de lucht “ te drogen.

Dit is niet te doen en een drama.

gewoon af blazen zoals alle onderdelen in het filter compartiment.

Persoonlijk zou ik nooit meer kiezen voor een zakloze.

Zeker niet met huisdieren…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2023 om 10:34, Tonskidutch zei:

Ik heb twee maal een Rowenta gehad prima zuiger, maar de stofzakken waren duur en lastig te krijgen. Stofzakken legen doe je in de buitenlucht en niet binnen als tip van een astmaticus.

 

En verder moet je gewoon een competente test organisatie bekijken voor witgoed apparaten zoals de https://www.testberichte.de/haushaltsgeraete/2588/staubsauger/testberichte/aktueller-testbericht.html

juli 2022 dus tamelijk courant

 

Ik ga straks het straks via de computer en Google vetalen, is voor mij even wat makkelijker, want ik ben de Duitse taal niet machtig.

 

Op 16-1-2023 om 11:22, Drs. IJzerbout zei:

 

2,4 kW? Dat lijkt me wel heel erg veel. Bijna 11 A aan stroom doet menig zekering je om de oren vliegen om het over de aanloopstroom maar niet te hebben.

 

beste Miauw...neem gewoon een stofzuiger van een gerenommeerde aanbieder, met name Duitsland. We willen toch niet die Brexit aanhangers ondersteunen daar in Engeland.
Verder, waar hebben we het over? Zo´n ding kost niet een vermogen.
Stofzakken al dan niet, zou voor mij geen kriteria zijn. Ik wil gewoon snel het stof wegwerken buiten in de vuilnis en geen stofwolken om mijn oren hebben. En vuile handen krijgen.

Stofzakken mogen duur zijn, maar die vervang je niet dagelijks.

 

Ik heb nog ik meen een 2200 watt Miele Cat & Dog op zolder ongebruikt in de verpakking staan, als je zonnepanelen hebt en overdag zuigt valt het mee, ik ga kijken of ik daar nog een leuke prijs voor krijg, er zit ook een parket borstel originele zakken en een afsluitdoppen voor de stofzuiger bij. Gekocht i.v.m. de oude Miele ter ziele leek te gaan, echter na een flinke schoonmaakbeurt deed de oude het weer als nieuw.

 

Op 16-1-2023 om 11:37, mereltje zei:

Het leegmaken is een makkie , af en toe schoonmaken is ook nodig

 

Dat is mooi, scheelt toch stofzuigzakken, die kan ik wegstrepen, want die Action stofzuiger zakken zijn niet van al te beste kwaliteit, maar om telkens Miele stofzuiger zakken te kopen, dat wordt mij wat te gek.

 

Op 16-1-2023 om 21:24, Con zei:

Ik heb een Numatic.

main product photo

Heb harde vloeren en boven zachte vloeren.

Deze werkt geweldig. Aangeraden door mijn "housecleaning".

Soms, als ik zelf de stofzuiger ter hand neem moet ik zeggen

dat deze het geweldig doet. Let wel, afgestemd om een

normaal huis. Krachtig, erg lang snoer en een 2-toeren motor.

 

Vroeger, 45 jaar terug (niet echt een referentie) bedrijfsmatig

een Nilfisk stofzuiger gehad maar was altijd blij als ik de stofzuiger

bij de mensen mocht gebruiken, mijn voorkeur was toen een Miele.

 

Oude Nilfisk;

Op zoek naar zakken voor de Nilfisk GM80?

 

Oude Miele;

Miele stofzuiger - de luxe S2471 | ProVeiling.nl

 

En dit alles voor wat het waard is.

 

En een slordige 6 jaar terug kwam er klad in wat betreft de beste stofzuigers.

Miele stond erom bekend dat deze stroom vrat. Dat heeft een ommekeer gebracht

in de keuze van een stofzuiger wat betreft de Consumentenbond. De nadruk werd

toen gelegd op het energieverbruik. Dat heeft veel fabrikanten hoofdbrekens bezorgd.

Nu is het gemeengoed om een stofzuiger te maken die energiezuinig is. En terecht.

Het waren energievreters. Voor velen toen een half uur per dag zomaar 750 Watt...

 

Ik heb een Miele S301i van maximaal 1400 watt, niet regelbaar.

 

18 minuten geleden, satcor64 zei:

Altijd Miele gehad hier met stofzak.

enkele jaren geleden een blizzard.

Wat een drama zeker als je huisdieren hebt kan je om de 3 a 4 weken de opvangbak ledigen.

Zelf een stofkapje gebruiken is aan te raden.

ik spuit hier alles met de compressor goed door.

Aangeraden wordt om het voorfilter met water af te spoelen.

Om vervolgens “ aan de lucht “ te drogen.

Dit is niet te doen en een drama.

gewoon af blazen zoals alle onderdelen in het filter compartiment.

Persoonlijk zou ik nooit meer kiezen voor een zakloze.

Zeker niet met huisdieren…

 

Ik heb geen dieren, maar projecttapijt van inmiddels 25 jaar oud, dan kan het juist denk ik wel handig zijn.

 

Wat bedoel je met stofkapje?

 

Het legen vindt ik geen probleem, maar hoe houdt je de opvangbak netjes schoon?

 

Gaat de zuigkracht hard achter uit als de opvangbak voor de helft gevuld is, of merk je geen verschil?

 

 

@iedereen,

 

Mijn stofzuiger zakken zijn een aantal maal stuk gegaan, dan kan ik de hele stofzuiger uit elkaar halen om alles weer schoon te maken, zelfs met een compressor is dat een aantal maal gedaan.

 

Er is hier sinds dit jaar een nieuw afval systeem ingevoerd voor betalen per keer dat de ondergrondse container geopend wordt, ongeacht hoeveel je er in doet, wordt er na een jaar het aantal maal dat de bak geopend is een rekening opgesteld. Voor plastiek, blik, papier, glas en gft zijn er andere bakken die kosteloos te openen zijn om zo het afval te scheiden. 

 

Voor restafval is het dus pas interessant als een vuilniszak van 50 liter gevuld is om te legen, die zet vrijwel iedereen in een bak buiten op balkon of tuin, want anders wordt elke opening een dure zaak.

 

Dan komen de vragen:

 

Een stofzuiger met of zonder zak?

 

Wat is een redelijk geluidsniveau?

 

Gebruikt een regelbare Miele stofzuiger bij minder kracht ook minder aantal watt?

 

Ik ga liever wel weer voor een gerenommeerd merk, echter komen de nieuwste Mieles niet meer uit Duitsland, maar uit China, bijvoorbeeld een zakloze van 1 liter, die van 2 liter weet ik niet.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een mierenplaag gehad en grotendeels met de stofzuiger afgevoerd.

Het zou wel redelijk goor zijn als je dan een zakloze stofzuiger hebt bij het legen.

 

Regelbaar? Electronisch op de stofzuiger zal het verbruik doen afnemen, maar of je

iedere keer wil bukken...?

 

Geluid is heel persoonlijk. Geluid lijkt mij met name hinderlijk als een ander de

stofzuiger gebruikt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Con zei:

Het zou wel redelijk goor zijn als je dan een zakloze stofzuiger hebt bij het legen.

Kun je wel goed zien of het gif wat je mee hebt opgezogen zijn werk heeft gedaan voordat je ze weer "loslaat"😁

Maar kan me ook nog herinneren dat mijn schoonmoeder alle mieren in hun serrekamer had opgezogen en een dag later een mierenplaag had in de kast waar de stofzuiger altijd stond. Bleek dat de mieren de weg terug hadden gevonden en zo de stuifzuiger weer uit kwamen wandelen.

 

Maar bij dit soort acties komt dus wel het probleem om de hoek kijken wat ik al eerder aangaf, zuig je nl. ook wat zand ed. op dan geeft dat kleine krasjes binnenin de opvangbak en dan ziet dat ding er binnen de kortste keren niet meer uit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2023 om 10:07, gerrit B zei:

Qua duurzaamheid natuurlijk perfect ipv. elke paar jaar een nieuwe te (moeten) kopen.

Kijk je echter naar het energieverbruik dan is de kans groot dat een 28 jarige stofzuiger wel eens een enorme energieslurper is.

Ik weet nog dat de oude Miele's 2400W waren terwijl nu een stofzuiger van 900W of meer nog beter zuigt en al minpunten krijgt omdat dit het maximale vermogen mag zijn voor een stofzuiger terwijl een stofzuiger met een verbruik een 450W tot 650W vaak al net zo goed stof op zuigt.


Deze is 1400W. Maar ik wilde ermee zeggen dat het dus een degelijk merk is. Elke twee jaar of zo een nieuwe stofzuiger lijkt me niet goed.

 

 

Op 16-1-2023 om 10:07, gerrit B zei:

Gelukkig hoef je echter niet dagelijks een paar uur met dat ding aan het werk anders zou het met de huidige energieprijzen dus wel flink schelen.

 

Dat dus.
Ik gebruik hem (te) weinig maar binnenkort heb ik waarschijnlijk een redelijk nieuwe die nu werkeloos in het huis van mijn moeder staat nu zij verhuisd is naar het verzorgingstehuis.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het verschil tussen een 28 jaar oude en een nog vrij nieuwe heel goed te merken zal zijn in de zuigkracht, maar hou er rekening mee dat de max 900W pas in 2017 is ingegaan en een redelijk nieuwe vaak toch al wel snel richting de 5 jaar gaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...