Ga naar inhoud


Rond kijkend naar een nieuwe stofzuiger, maar welke?


Miauw

Aanbevolen berichten

Dyson is (in mijn ogen) voor snops die gewoon te veel geld hebben.

Kom die dingen regelmatig bij klanten tegen en moet zeggen dat ik er bepaald niet van onder de indruk ben.

 

Het beste werkt mijn industriële blauwe nilfisk, teveel stof gehapt dan gaat hij automatisch het filter leegkloppen en zand, steen, houtkrullen het maakt niet uit hij zuigt alles op. (blaast er wel ook weer een deel van uit) stofzuigerzakken zijn er wel duur van, iets van 5,50 per stuk, maar daar gaat dan ook meteen 2 emmer vol in.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe oud was de Nilfisk, en hoe oude de Dyson? denk dat daar meteen het verschil zit.

maar ik heb het over zo'n stofzuiger

nilfisk.jpg.4a2f873cad8bee98d84808dde7901526.jpg

Helaas nog een paar honderd euries duurder dan zo'n Dyson maar ik verwacht dat als ze hetzelfde werk zouden moeten doen dat de Dyson dan aan het eind van de dag al ingepakt met een retour label richting fabrikant zal staan en meer een "die son" zal zijn.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n soort was het wel maar dan veel ouder, vele jaren voor die gele betere eerste Dyson. We wisselen niet zo snel van stofzuiger. Veel vaker koolborstels gewisseld.

Nilfisk was toen goed en mogelijk nu weer goed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat wel zeker dat het zo'n type was?

 

Dit is bijv. een stofzuiger van bijna 700 euro (excl. 21% BTW wel te verstaan) en kan 33L opzuigen

Zijn grotere broertje die ik heb staan kan 42l opzuigen en zit dan ruim boven de 900 euro (excl. 21% BTW)

Voordeel is dat je er een apparaat op aan kan sluiten en zodra je die aanzet dan gaat de stofzuiger ook aan.

Ander voordeel is dat als het filter dicht gaat zitten hij het stof zelf uit het filter klopt, dus sluit je hem ook met de 4m lange slang aan op je haakse slijper en zuigt hij vrijwel alle stof op als je een sleuf in een muur slijpt en sluit je hem aan op je elektrische schaaf dan verdwijnt het grootste deel van de krullen in de stofzak.

Ik gebruik hem meestal in combinatie met de cirkelzaag zodat ik niet telkens de gehele werkplaats aan hoef te vegen en na blazen met de bladblazer.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de  Roomba i7+.

 

bevalt me prima...... eenmaal ingesteld  stofzuigt hij de woonkamer, gang en keuken in de nacht.

en soms geven we aan eind von de middag het "bevel", en hij gasat zijn gang.

 

we zetten hem ook wel eens boven, laten alle deuren open staan en dan maakt hij ook daar, zelfs onder de bedden, schoon, zonder van de trap af te vallen..   

als hij net bezig is, en de accu is wat laag, gaat hij terug naar zijn home station, en na het laden gaat hij gewoon verder waar hij was gebleven.

ook leegt hij zijn stofzakje in het home station.

 

kan bedient worden met een app, maar ook met het welbekende commando: "hey google ........" .

dik tevreden ermee.....voor rond de € 600

 

image.png.423b154dccae8ad97242b0c746108a0a.png    

  • Haha 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

€ 600 en kan nog niet eens trappen lopen 😎

  • Haha 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Holland Elektro Topy!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, joker55 zei:

Ik heb hier de  Roomba i7+.

Ondingen noem ik het, niet specifiek dit merk maar het soort stofzuiger in het algemeen.

 

Op dit moment nl. met stip op nr. 1 voor het veroorzaken van valse alarmeringen.

Als hij net uit zijn hol komt kruipen gaat het meestal nog wel goed dan is hij nog koud maar als hij een poosje aan het zuigen/vegen is geweest dan is de buitenkant al een stuk warmer geworden en als hij dan plots onder een tafel uitkomt is het voor menig beveiligingssysteem een reden om alarm te geven.

Meestal toegepast bij particulieren dus als die zo rond sinterklaas en de kerst bellen met alarmen dan is de eerste vraag "hangt er ook versiering"? en de 2e vraag "soms een automatische stofzuiger gekregen"?

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, joker55 zei:

Ik heb hier de  Roomba i7+.

 

bevalt me prima...... eenmaal ingesteld  stofzuigt hij de woonkamer, gang en keuken in de nacht.

en soms geven we aan eind von de middag het "bevel", en hij gasat zijn gang.

 

we zetten hem ook wel eens boven, laten alle deuren open staan en dan maakt hij ook daar, zelfs onder de bedden, schoon, zonder van de trap af te vallen..   

als hij net bezig is, en de accu is wat laag, gaat hij terug naar zijn home station, en na het laden gaat hij gewoon verder waar hij was gebleven.

ook leegt hij zijn stofzakje in het home station.

 

kan bedient worden met een app, maar ook met het welbekende commando: "hey google ........" .

dik tevreden ermee.....voor rond de € 600

 

image.png.423b154dccae8ad97242b0c746108a0a.png    

 

Ik ken deze, er zijn ook andere types die goed zijn, maar de plinten zijn vaak een probleem, vooral als ze ongeveer 5cm hoog zijn.

 

Het is naar mijn mening een prima aanvulling, echter zie ik op peperachtige community waar diverse aanbiedingen worden uitgewisseld ook goede goedkope alternatieven zo nu en dan voorbij komen, het blijft een mooie aanvulling, geen vervanger van de normale stofzuiger.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 11:45, mereltje zei:

image.png.3100fd69a0447d84118e8794a7d90196.png

 

Zo'n zakloze bedoel ik, echter dan als cat & dog, of als parquite model, de extra zuigmond in het geval van het betreffende type valt los te kopen, heb je beide.

 

Valt het stof opvang gedeelte van deze stofzuiger eenvoudig te legen, is het na het legen schoon, of moet deze onder de kraan even gewassen worden? 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...