Ga naar inhoud


blikjes statiegeld, 15 cent.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


5 uren geleden, minplus zei:

Ik ben ouwe zak en een leek. Ik stamp een leeg bonenblik in elkaar (neemt minder ruimte in) en mik het bij het plastic en blikken afval.

Moet ik die blikken voortaan inleveren?

Nja, wat jezelf wil; is 15Eurocent (33 echte centen) per blikje.

Ik lever tegenwoordig mijn blikjes en flesjes in bij Jumbo, nooit gezeik.

Maar dit gaat niet over een bonenblik maar over lege bierblikjes.

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde  vorige week op vliegveld Rotterdam een blikje, kostte 4,95€ ! Bij de kassa rekende ik 5,10€ af, en ik vroeg, wat is dat? Statiegeld. Kan je het blikje daar echter nergens inleveren, dus leeg blikje in het vliegtuig meenemen en dan maar zien. In griekenland kan je ze echter nergens inleveren. Belachelijk systeem. Laten ze in ieder geval dan export blikjes zonder statiegeld daar verkopen.

  • Bedankt 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrap het blikje en flikker het expres ergens op straat.  Je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt.

  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, D-box zei:

Nja, wat jezelf wil; is 15Eurocent (33 echte centen) per blikje.

Ik lever tegenwoordig mijn blikjes en flesjes in bij Jumbo, nooit gezeik.

Maar dit gaat niet over een bonenblik maar over lege bierblikjes.

 

Daarom vroeg ik het over een bonenblik .

En zo stamp ik ook kattevoerblikken en doppersblikken en noem maar op in elkaar.

Ben ik dan dom bezig?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Daarom vroeg ik het over een bonenblik .

En zo stamp ik ook kattevoerblikken en doppersblikken en noem maar op in elkaar.

Ben ik dan dom bezig?

Statiegeld geld voor blikjes en plastic flesjes o.a. frisdrank, bier. Niet voor dierenvoeding en voedselblikken. statiegeld blikken herken je aan onderstaand logo.

 

 

downloaden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Daarom vroeg ik het over een bonenblik .

En zo stamp ik ook kattevoerblikken en doppersblikken en noem maar op in elkaar.

Ben ik dan dom bezig?

Nou, niet dom hoor, maar.... je weet nooit hoe die klimaat activisten later gaan reageren.

Stel dat ik al mijn leeggedronken bierblikjes in mijn schuur had bewaard en bij de Jumbo nù had ingeleverd dan had ik op vacantie kunnen gaan.

Dus.... je weet nooit tot hoever de gekte toeslaat.

Uiteraard ben ik ook voor een beter klimaat maar overdrijven is ook een vak.

4 jaar geleden betaalde ik €7 voor een pakje shag (JPS Zware shag 50gram) hedentendage kost dat €16 !

In Den Haag zijn ze maar op één ding uit: al je geld uit je zak trekken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, D-box zei:

Stel dat ik al mijn leeggedronken bierblikjes in mijn schuur had bewaard en bij de Jumbo nù had ingeleverd dan had ik op vacantie kunnen gaan.

Je krijgt alleen statiegeld terug op blikjes waar je statiegeld voor betaald hebt.

Die blikjes in je schuur missen de statiegeld barcode en worden door de statiegeld machine geweigerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Codx zei:

Ik vertrap het blikje en flikker het expres ergens op straat.  Je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt.

Dat vind ik een goeie!

Dat is een stil protest.

Ik ga dat ook af en toe doen.

Je doet er niemand kwaad mee en de buurtkinderen varen er wel bij.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Je krijgt alleen statiegeld terug op blikjes waar je statiegeld voor betaald hebt.

Die blikjes in je schuur missen de statiegeld barcode en worden door de statiegeld machine geweigerd.

Daar ben ik me van bewust @ceesv, maar ik laat mijn boodschappen bezorgen door de Jumbo en de lege bierblikjes en flesjes lever ik gewoon in.

Er is nog geen hond geweest die dat logo heeft gecontroleerd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Los van dat het volkomen maf is 7 of helemaal 16 euro te betalen voor shag (per dag, week?) om je leven te verkorten.

Ben ik met je eens.

Tabak is een verslaving.

Maar niemand heeft er last van (ik rook nooit in restaurants of in kroegen ivm het rookverbod), het zou anders zijn als je verslaafd bent aan heroïne en of cocaïne, dan wordt je ook nog een dief of een tasjesrover van een oude invalide vrouw achter haar rollator.

 

Nee, laat mij maar gewoon van mijn shaggie zware shag genieten.

Ik doe niemand kwaad.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...