Ga naar inhoud


Welke switch in een paardenstal?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Mijn buren hebben een paardenstal met 8 knollen. Ik heb daar 1 jaar terug

een POE-switch geplaatst voor de camera. Na 8 maanden gaf deze de

geest. Helemaal gecorrodeerd zowel de RJ-tjes als de voedingsconnector.

Een nieuwe geplaatst en deze gaf al na 3 maande de geest.

Probleem is natuurlijk dat je zoiets niet in een luchtdicht kastje kunt zetten

ivm koeling. Heeft iemand een tip?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Buis in de grond vanaf router/switch naar de stal. Daar dan een IP65+ camera erop

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Wat jij bespioneerd je paarden?

😁

 

Ik heb al eens een manege met paardenstallen mogen plannen, daar hebben we inderdaad een afgesloten switch in gezet.

 

p.s. ik herinner me nog het merk https://www.rose-systemtechnik.com/en/products/industrial-enclosures/standard-enclosures/polyester-enclosures/

aangepast door Tonskidutch
aanvulling p.s.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poe switch kan prima en moet in dit geval zelfs in een dichte behuizing.

Niet vergeten alle kabeldoorvoeren ook goed af te kitten!

De switch zal niet overmatig heet worden. De warmte zal wat minder goed wegkunnen maar dat is nog altijd beter dan

dag en nacht bloot gesteld worden aan de corroderende zure stal lucht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ooit eraan gedacht de switch buiten de paardenstal op te hangen, bijvoorbeeld aan de buitengevel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 14-4-2023 om 11:23, Tonskidutch zei:

Wat jij bespioneerd je paarden?

😁

 

Ik heb al eens een manege met paardenstallen mogen plannen, daar hebben we inderdaad een afgesloten switch in gezet.

 

p.s. ik herinner me nog het merk https://www.rose-systemtechnik.com/en/products/industrial-enclosures/standard-enclosures/polyester-enclosures/

 

Ik heb inmiddels een kastje geprint, wacht nog even op de PG7 wartels.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Pionewbie zei:

Hoe water-, vochtdicht is een geprint kastje? Als het de ammoniakdamp niet tegenhoud heb je er niets aan.

Is hij ruim genoeg? Want in een klein kastje kan de warmte minder makkelijk weg.

17 uren geleden, theparasol zei:

TK PS 2518-9-m

 

In het kastje komt niet de voeding, alleen de poe injector. Eerder had ik een poe switch maar de Huawei inverter die er ook aan gehangen moest worden, viel iedere keer daardoor in storing. Deze werkt nu op het wifi van het huis.

 

En ik heb 3 wartels pg7 nodig. bij zo'n grote kast is dat tobben.

 

En alleen een injector heb je geen last van warmteontwikkeling.

 

Het dekseltje wat een extra rand heeft krijgt een dun laagje siliconenvet. Dus Luchtdicht. En de wartels zijn sowieso luchtdicht.

 

image.thumb.jpeg.55f99b1b2d930106ec8ff2d83c6be7a0.jpeg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 7-5-2023 om 14:45, Con zei:

 

Ik heb inmiddels een kastje geprint, wacht nog even op de PG7 wartels.

Heel mooi gedaan, maar ben bang dat dit niet gaat werken. Een 3d print is niet water/vochtdicht.

 

Ik zou hiervoor zo’n simpel ip65 kastje van 15 euro pakken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou nog een membraan kunnen overwegen voor de ventilatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aflakken met pu lak ofzo. Mijn ervaring na een rol Pla+ is dat je het nooit gas dicht krijgt . En dat wil je in dit geval. Strakke laklaag erop kan hierbij helpen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...