Ga naar inhoud


Advies gezocht aanschaf mobiele set t.b.v ontvangst NL TV op de Noordkaap.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten


Als ik hier kijk gooit er hoop

 

http://www.dxsatcs.com/content/astra-1e3a-235-e

 

Maar ik denk dat je het zelf moet uitproberen om het zeker te weten.  Het blijft out of footprint ontvangst dus zelfs al het nu werkt is dat geen garantie voor de toekomst.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Codx zei:

Als ik hier kijk gooit er hoop

http://www.dxsatcs.com/content/astra-1e3a-235-e

De vraag was niet of op de Noordkaap de Astra 23,5 te ontvangen is, de vraag is of de Nederlandse zenders van Canal Digitaal te ontvangen zijn. Transponder 12188 ontvang je nog wel als de coax is losgemaakt. Dit is dus geen referentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jens Torbjorn Satre werk al 25 jaar bij:

 

"

Senior Support Engineer (DVB)

Telenor Satellite AS

Sep 1997 - Present25 years 8 months

Nittedal Teleport

I have been working with video/audio compression and DVB at Nittedal Teleport since 1999.

As a side activity/hobby I have compiled the site http://www.satellite-calculations.com/ which contains tools and calculators relevant for satellite communications.

I have also been developing software tools for DVB&MPEG offline TS analysis (Borland Delphi / Codegear Delphi 2007) :

-PCR/PTS timing and buffer analyser
-Conditional Access timing analyser

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

De vraag was niet of op de Noordkaap de Astra 23,5 te ontvangen is, de vraag is of de Nederlandse zenders van Canal Digitaal te ontvangen zijn. Transponder 12188 ontvang je nog wel als de coax is losgemaakt. Dit is dus geen referentie.

 

 Je roept weer rare dingen sprietje. 12.188 is  juist in gebruik voor het CD pakket..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Noordkaap valt buiten de footprint van Astra1 en Astra3. Dus óf te vangen met hele grote wok of via IPTV. Als je een coax losmaakt ontvang je niks meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Sprietje zei:

....Deze techniek is gemaakt (hoe kan het ook anders) door de Franse wiskundige  Jens T. Satre die heel veel sites heeft ontwikkeld waarmee je vele zaken over satellietaangelegenheden kunt op zoeken. De site waar je dit kunt bekijken is: https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.php...

 

20 uren geleden, waterpas zei:

Ik weet niet beter dan dat Jens een Noor is, Sprietje.

 

19 uren geleden, Sprietje zei:

Ik denk dat we het niet over dezelfde Jens T. Satre hebben.

 

15 uren geleden, moonchild zei:

Jens Torbjorn Satre werk al 25 jaar bij:

 

 

Jullie ook zo benieuwd hoe sprietje zich hier weer uitlult?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Transponder 12188 ontvang je nog wel als de coax is losgemaakt. Dit is dus geen referentie.

 

1 uur terug, Sprietje zei:

 

Ik maakte een schrijffout, ik bedoel transponder 12168 i.p.v. 12188.

 

Koop eens een metertje sprietje.

Zelfs met het eenvoudigste type zul je ontdekken dat de verschillen in ontvangst kwaliteit op de Astra 3 minimaal zijn.

Het S/N verschil tussen 12168V en 12188H is b.v. maar 0,4 dB.

Zelfs als je rekening houdt met de verschillen in modcods kom je nauwelijks aan een 1 dB verschil in link margin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Jullie ook zo benieuwd hoe sprietje zich hier weer uitlult?

Satre is volgen mij een Franse naam en enkele jaren geleden heb ik contact opgenomen met de administrator van satellite calculations de en dat was toen in het Frans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sprietje zei:

Satre is volgen mij een Franse naam en enkele jaren geleden heb ik contact opgenomen met de administrator van satellite calculations de en dat was toen in het Frans.

 

Je bent in de war met Sartre.

En ik heb jou nog nooit over die website gehoord, maar ben wel blij dat je die gevonden hebt.

Stop je nu eindelijk met het gebruiken van de WF calculator?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Old Satterhand zei:

En ik heb jou nog nooit over die website gehoord, maar ben wel blij dat je die gevonden hebt.

nou, ik denk dat je dan niet genoeg berichten van Sprietje gelezen hebt.

 

Ik had hem (Satre) ontdekt op het Duits Digital Fernseh Forum JAREN geleden per toeval toen ik daar op dat Forum heel actief was en heb daarna die "satellite look angles" op dit forum (volgens mij als eerste) geïntroduceerd als weblink. Was toen met mijn eerste wok 2002 en met drie LNB's aan de slag wegens de ontvangst.

 

En onze Sprietje heeft hem beslist vaker dan eenmaal aan de mede satters gedeeld ter ondersteuning van de collectieve kennis gedurende de jaren dat hij medelid is.

 

Dat is geen veer in eigen reet, maar gewoon een feit dat je zelf mag en kan terug zoeken op sat4all. 

 

Soms komen commentaren en reacties niet zo vriendelijk over, maar bedenk we helpen mekaar al jaren.

ciao ciao

Tonskidutch

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Old Satterhand zei:

En ik heb jou nog nooit over die website gehoord, maar ben wel blij dat je die gevonden hebt.

Die website gebruik ik al jaren. Ik denk ongeveer 6 jaar geleden voor iemand in de Ardenne die de Astra 23,5 niet kon vinden op dit forum. Toen ik hem zijn coördinaten vroeg, liet ik hem zien dat een hoge heuvel in de weg zat en hij bij zijn huis de Astra 23,5 niet kon ontvangen. Gelukkig had hij een flink stuk grond bij zijn huis en kon hij de schotel 60 meter achteruit zetten. Toen kwam de satelliet net boven de heuvel uit. Ik heb toen die dubbele afbeelding er ook bij geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De adviezen zijn inmiddels doorgegeven en er is vooralsnog ingezet op één van de NL streamingsdiensten met eigen hotspot of WiFi op de diverse campings. Dat schijnt in Noorwegen zeer goed te zijn. De tijd zal het leren. Bedankt allemaal mede namens haar.

  • Bedankt 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...