Ga naar inhoud


Advies gezocht aanschaf mobiele set t.b.v ontvangst NL TV op de Noordkaap.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Als mijn vraag in de verkeerde sectie staat dan moet de moderator dit maar verplaatsen.

 

Een nicht van mij gaat met haar camper richting Noordkaap. Zij heeft nog geen schotel óp de camper maar gebruikte tot op heden haar Selfsat. Voor de Noordkaap is dat zéker niet genoeg. 😀 Nu heb ik zelf al het e.e.a. uitgezocht maar feitelijk is alles wat ik tegen kom twijfelachtig of de footprint van Astra 23.5 wel haalbaar is. Zelfs een Oyster V AutoSkew valt daarbuiten. Zijn er hier camperaar die liefst hun eigen ervaring kunnen delen of de ontvangst van de NL zenders überhaupt mogelijk is, of dat zij beter de CD app kan gebruiken met gebruik van mobiel WIFI mits dat daar ook nog beschikbaar is. Overigens wil zij, los van deze ver noordelijke trip sowieso een betere schotel i.v.m. andere geplande verre trips.

 

Alle tips zijn welkom.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je in die regio weinig kans gaat hebben op ontvangst. Denk dat je met redelijk snel internet meer kans maakt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Topic verplaatst naar schotelpark.

 

Astra 3 op de Noordkaap ligt ver buiten de footprint van Astra 3.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap al niet als je een avonturier ben die tot zulke uithoeken reist dat je dan nog Nederlandse televisie nodig hebt.
Nederlandse ontvangst op de Noordkaap via de Astra 23,5 is uitgesloten met een normale automatische schotel. Zelfs BVN op de Astra 19,2 ga je niet ontvangen, de enige mogelijkheid is via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

Ik snap al niet als je een avonturier ben die tot zulke uithoeken reist dat je dan nog Nederlandse televisie nodig hebt.
Nederlandse ontvangst op de Noordkaap via de Astra 23,5 is uitgesloten met een normale automatische schotel. Zelfs BVN op de Astra 19,2 ga je niet ontvangen, de enige mogelijkheid is via internet.


Ach, avonturier(ster) is misschien iets teveel. Het is vermoedelijk een éénmalige keuze. Dat geldt mijns inziens voor veel camperaar. Ik ben zelf destijds niet hoger als halverwege Zweden gekomen. Met een brandstofverbruik van 1 op 3 vloog het vakantie budget destijds ook al de uitlaat uit. 😅

De Oyster V AutoSkew heeft wellicht net voldoende voor Astra 1 en dus BVN. Ik deel jullie mening dat puur voor ontvangst op de Noordkaap deze investering beter achterwege gelaten kan worden en vooralsnog beter een grotere databundel kan kiezen. Mogelijk dat er goede databundels zijn van locale providers die je met een mobiele 5G router gebruikt. Zij zal zeker geen uren TV gaan kijken verwacht ik.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat een schitterende plek om naar toe te gaan, met een paar sprayflessen Autan tegen de muggen in de bagage van de camper.

Ik denk dat je daar geen enkele satelliet TV gaat missen noch die App op de telefoon voor NL televisie. Maar wel de lokale weerberichten volgen!

In de zomer van 2005 was ik iets meer dan halverwege Noorwegen en kon enkel kijken naar de natuur, landschap en die prachtige kust met fjorden.

 

Ze zal beslist engels kunnen lezen en verstaan; https://www.thelocal.no/

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Noordkaap staat ook op mijn verlanglijstje, maar dat zou dan gewoon met de auto worden. Lijkt me wel een flinke afstand vanuit ons land. Waarschijnlijk ga ik den wel gebruik maken van de veerboot vanuit Eemshaven naar Kristiansand. Scheelt een flinke rit.

Ik ben ongeveer 10 jaar geleden wel om de Noordkaap heen gevaren met een postboot van Hurtigruten, eind november. De hele lucht was vol met dansende lichtgordijnen van het Noorderlicht, onvergetelijk!

Maar de Noordkaap is nog niet het noordelijkste deel van Noorwegen. Daarvoor moet men naar Svalbard en dan bij voorkeur in de winter, vlak na de poolnacht, dus tweede week van februari.

Met de app van CD kon ik daar op mijn smartphone prima naar de Nederlandse tv kijken. Satellietontvangst in Longyearbyen is zo ver ik kan beoordelen onmogelijk, omdat er bergen rondom zijn.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, John van Dreumel zei:


Ach, avonturier(ster) is misschien iets teveel. Het is vermoedelijk een éénmalige keuze. Dat geldt mijns inziens voor veel camperaar. Ik ben zelf destijds niet hoger als halverwege Zweden gekomen. Met een brandstofverbruik van 1 op 3 vloog het vakantie budget destijds ook al de uitlaat uit. 😅

De Oyster V AutoSkew heeft wellicht net voldoende voor Astra 1 en dus BVN. Ik deel jullie mening dat puur voor ontvangst op de Noordkaap deze investering beter achterwege gelaten kan worden en vooralsnog beter een grotere databundel kan kiezen. Mogelijk dat er goede databundels zijn van locale providers die je met een mobiele 5G router gebruikt. Zij zal zeker geen uren TV gaan kijken verwacht ik.

Prachtig om daar naartoe te gaan , gelukkig maak je zelf uit waar je naar kijk, tijdens je vakantie, zorg voor snel internet , dan kan het via IPTV , schotel gaat helaas niet lukken, wens ze een hele mooie vakantie toe , ben daar ook geweest , en droom om toch nog eens terug te gaan , vooral geen haast hebben .

Groetjes dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV kijken via internet is een goede mogelijkheid. Ik heb een NL-Ziet abbo op mijn lokatie, (weliswaar geen noordkaap) maar met behulp van glasvezel gaat dat uitstekend, bandbreedte zat. Tot aan de poolcirkel hebben ze een goede dekking, internet is van groot belang in zo´n groot en uitgestrekt land en daar wordt veel in geïnvesteerd, ik heb bijv. een glasvezel abbo van nog geen € 120,00 per jaar! Neem een eenvoudige simkaart router mee, en koop terplekke data. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren plaatste ik een afbeelding van de Noordkaap. Op de linker helft een satellietfoto van Google Maps, op de rechter helft een foto van Google Streetview met daarop aangegeven met een kruis waar de gekozen satelliet zich bevindt. Op deze manier kun je zonder er ooit geweest te zijn precies bekijken of een bepaalde satelliet op een bepaalde locatie te ontvangen is zonder obstakels zoals bergen, gebouwen e.d.
Deze techniek is gemaakt (hoe kan het ook anders) door de Franse wiskundige  Jens T. Satre die heel veel sites heeft ontwikkeld waarmee je vele zaken over satellietaangelegenheden kunt op zoeken. De site waar je dit kunt bekijken is: https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.php

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet beter dan dat Jens een Noor is, Sprietje.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...