Ga naar inhoud


BVN via de Astra 1L 19.2° oost


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Op 9-5-2023 om 21:09, de vrije fries zei:
  • Wie moeten actie ondernemen om BVN TV via de satelliet te blijven ontvangen?
    Alle kijkers die met een satellietschotel naar BVN kijken in Europa, Noord Afrika en West Turkije.
  • Helaas is ontvangst van BVN via de Astra 1L satelliet niet goed mogelijk in het Midden Oosten, Egypte en Iran....

Ik heb nooit begrepen waarom BVN van de Hotbird verdween in 2020; de Hotbird heeft toch een grotere footprint dan 19,2E?

Èn volgens mij is uitzenden via de Hotbird ook goedkoper.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die was wel veel duurder, neem ik aan, met ondertussen de 23,5 graden als thuisbasis van alle Nederlandstalige zenders.

Dus dan moet er voor die hogere Astra kosten wel een zekerheid hebben bestaan dat er significant meer naar gekeken zou worden.

Anders was de Hotbird een prima oplossing geweest. In meerdere opzichten.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele verhaal is dat ze op beide satellieten zaten tot september 2018. Toen hebben ze de Astra 19,2 verlaten. In mei 2020 zijn ze op veler verzoek terug gegaan naar de Astra 19,2.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel, maar dat zal ook wel meer kosten. En dat kostenplaatje is wel een dingetje bij BVN. De uitzendingen van de voormalige Wereldomroep zijn eerder al wegbezuinigd.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch Nederland dat een publieke dienst voor een dubbeltje moet, terwijl hier geld genoeg is. Minder rijke landen denken daar kennelijk anders over.

Ik geloof daarom het "kostenplaatje" verhaal van de overheid niet. Het gaat in feite nergens over.

Ga desnoods dan toch maar op de Hotbird en dan wel in HD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het feit dat ze van een SES TP overstappen naar een M7 TP zal ook wel met kosten te maken hebben denk ik.  Trouwens is het bitrate hetzelfde gebleven, weet iemand dat?

 

<edit> ik heb het zelf even opgezocht op dbr. Eerst was het 2.5 Mbit en nu het gemiddelde 1.3 Mbit dus duidelijk een besparing.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

En het feit dat ze van een SES TP overstappen naar een M7 TP zal ook wel met kosten te maken hebben denk ik.  Trouwens is het bitrate hetzelfde gebleven, weet iemand dat?

 

<edit> ik heb het zelf even opgezocht op dbr. Eerst was het 2.5 Mbit en nu het gemiddelde 1.3 Mbit dus duidelijk een besparing.

 

Ja dat is wel een dingetje. Ze gaan van een half lege transponder met een min of meer vaste bitrate naar een overvolle M7 transponder met variabele bitrate.

 

Oordeel zelf

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Sprietje zei:

Nou, dat zijn flink wat metingen.

 

Volledig automatisch met de Promax Ranger Neo2. Die heb ik in februari getest.

Ik let er wel op dat de weersomstandigheden niet wijzigen gedurende de meting, die ongeveer 40 minuten in beslag neemt.

Het verwerken van de meetresultaten in een excel document kost wat meer tijd.

 

De Neo2 voldeed niet aan mijn eisen, de resultaten van DVB-S transponders waren niet reproduceerbaar, d.w.z. varieerden te veel.

Ik ben nu een nieuwere versie aan het testen maar daar ontbreekt nog de datalogger functie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 9-5-2023 om 21:09, de vrije fries zei:
  • Wie moeten actie ondernemen om BVN TV via de satelliet te blijven ontvangen?
    Alle kijkers die met een satellietschotel naar BVN kijken in Europa, Noord Afrika en West Turkije.
  • Om BVN gratis te blijven ontvangen dient u voor eind mei 2023 uw BVN kanaal afstemmen op de nieuwe BVN ontvangstfrequentie gegevens op de Astra 1L satelliet.
  • Helaas is ontvangst van BVN via de Astra 1L satelliet niet goed mogelijk in het Midden Oosten, Egypte en Iran.
  • U kunt BVN wel online kijken via de livestream of via de BVN-App.
  • Wanneer gaat BVN stoppen op de Astra 1M?
    Op 1 mei 2023 begint de uitzending via de Astra 1L. Om kijkers ruim gelegenheid te geven om hun satellietontvanger tijdig om te schakelen naar de nieuwe ontvangstgegevens wordt de hele maand mei ook nog uitgezonden op de oude satellietfrequentie. Vanaf 1 juni stopt de uitzending via de oude frequentie.
  • Waarom gaat BVN veranderen van satelliet?
    Het contract voor de Astra 1M satelliet loopt eind mei dit jaar af.

BVN is al verdwenen op de oude frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...