Ga naar inhoud


Het nut van een wifi versterker


Hendeson
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Of zijn buren drukken het signaal. Probeer eens een ander kanaal.

Woon je in een flat wellicht?

Heb je al eens gezocht op ervaringen van jouw router? Welke router?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de test ook zonder de verchroomde stofzuigerbuis gedaan , geen verschil , ik merk gewoon dat Tele2 mijn internet zit af te knijpen , ik moet 60 mb krijgen en ik heb een speedtest gedaan 42 mb download en 32 mb upload en twee bezoekers die ik op bezoek had hebben ook een speedtest  gedaan op hun smartphone eerst wachtwoord van mijn Tele2 modem en 

ongeveer het zelfde wat ik had , de twee bezoekers hadden zelf ziggo en de andere kpn en vertelde dat er altijd IETS minder bij hun binnen komt maar niet zoveel minder dan bij mij , als ik tijd heb ga ik bellen met die dieven , ook zag ik bij het einde van de speedtest iets van ping met een getal 🤔 wat betekend dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

je lijnsnelheid heeft werkelijks niks te maken met je WIFI ontvangst.Met welke tool of site meet je de snelheid van je lijn ? Meest betrouwbare is speedtest.net en doe de test zonder dat er iets openstaat op je computer behalve je browser en die pagina.Een verschil van 6 Mb in down en 3 Mb in up is normaal.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Hendeson zei:

ik merk gewoon dat Tele2 mijn internet zit af te knijpen

Zolang je dat blijft denken kom je niet tot een oplossing.

Tele2 heeft er geen enkel belang bij jouw wifi snelheid te knijpen, of het signaal extreem laag uit te sturen.

 

Ga eens met een lan kabel van je modem naar je computer en doe dan een bekabelde speedtest.

WiFi zal bijna altijd een lagere snelheid geven, zeker met zo een lage signaalsterkte.

 

Ik zou bijna denken dat je niet naar je eigen modem streamt.

Heb je het modem al eens uitgeschakeld en gekeken wat dan je wifi snelheid en signaal is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet eens een app als WiFi monitor op je smartphone. Dan heb je een hard gegeven in db. En kan je ook zien met welke sterkte de buren binnenkomen. Maak eens de internet kabel los van je modem. Geen Tele2 dus meer. En ontdek dat dat de WiFi sterkte niet beinvloedt. Plaats daarna het modem eens elders in je huis en kijk of dat effect heeft op de sterkte.

Daarna kan je pas conclusies trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, Hendeson zei:

ook zag ik bij het einde van de speedtest iets van ping met een getal 🤔 wat betekend dat

De ping is de tijd die de verbinding nodig heeft om te antwoorden.

Hoe lager hoe beter de reactietijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, bellejt zei:

je lijnsnelheid heeft werkelijks niks te maken met je WIFI ontvangst.Met welke tool of site meet je de snelheid van je lijn ? Meest betrouwbare is speedtest.net en doe de test zonder dat er iets openstaat op je computer behalve je browser en die pagina.Een verschil van 6 Mb in down en 3 Mb in up is normaal.

Speedtest is je browser geeft ook geen juist resultaat, je hebt de speedtest app nodig voor dat https://apps.microsoft.com/store/detail/speedtest-by-ookla/9NBLGGH4Z1JC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2023 om 13:23, Hendeson zei:

de twee bezoekers hadden zelf ziggo en de andere kpn en vertelde dat er altijd IETS minder bij hun binnen komt maar niet zoveel minder dan bij mij

 

Volgens mij heb je werkelijk geen idee waar je het over hebt. Wifi heeft niks met KPN, Ziggo of wat dan ook te maken.

  • Naar welke streepjes zit je eigenlijk te kijken? Van je Wifi of van 4G/5G?
  • Toen je een nieuw modem kreeg, heb je toen de Wifi opnieuw ingesteld op de telefoon?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb eenspeedtest gedaan , maakt weinig verschil , dus Tele2 opgebeld die vertelde dat er bij ons in de buurt nog allemaal kopr ligt en daarom , heb ook verteld dat de vijf vertikale streepjes naast wifi signaat op het kleinste puntje staat en soms weg is en vertelde dat ik ontdekt had dat ik op channel 4 zit , hij heeft gecontroleerd en vertelde dat chanel 4 heel druk is en heeft mij op chanel 10 gezet , en wat denken jullie ik heb nu twee streepjes en mijn ping is van 34 naar 20 gegaan  , hij vertelde wel dat ik aan glasvezel kon maar ik heb daarvoor te weinig mijn computer aan , dus wat mij aangaat ben ik blij dat alles toch een beetje is opgelost , BIJ DEZE Iedereen bedankt voor het meedenken , hoop eens ook met een oplossing te komen  😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, boudeman zei:

Begrijp ik dit goed? Een provider die jouw WiFi instellingen kan veranderen. Opmerkelijk

Nee hoor in Spanje doen ze dat al jaren, als je een probleem hebt kijken ze op afstand in je door hun geleverde router en kunnen ze dingen aanpassen, wil je dit niet kun je het wachtwoord waar de router standaard mee komt veranderen en dan komen ze er niet meer in. Vroeger deed ik dat dan ook maar tegenwoordig niet meer, zeker niet nu mijn tv abo en vaste tel lijn ook via de zelfde router gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen in Spanje, ook bij providers in Nederland gebeurt dat.

Anders zou men geen gastgebruik voor klanten kunnen inrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 6-9-2023 om 19:49, Hendeson zei:

nou ik heb eenspeedtest gedaan , maakt weinig verschil , dus Tele2 opgebeld die vertelde dat er bij ons in de buurt nog allemaal kopr ligt en daarom , heb ook verteld dat de vijf vertikale streepjes naast wifi signaat op het kleinste puntje staat en soms weg is en vertelde dat ik ontdekt had dat ik op channel 4 zit , hij heeft gecontroleerd en vertelde dat chanel 4 heel druk is en heeft mij op chanel 10 gezet , en wat denken jullie ik heb nu twee streepjes en mijn ping is van 34 naar 20 gegaan  , hij vertelde wel dat ik aan glasvezel kon maar ik heb daarvoor te weinig mijn computer aan , dus wat mij aangaat ben ik blij dat alles toch een beetje is opgelost , BIJ DEZE Iedereen bedankt voor het meedenken , hoop eens ook met een oplossing te komen  😏

Blijkbaar heb je niets met mijn bericht gedaan van 3 september;

Of zijn buren drukken het signaal. Probeer eens een ander kanaal.

Woon je in een flat wellicht?

Heb je al eens gezocht op ervaringen van jouw router? Welke router?

 

Zet eens Speedtest Master op je telefoon dan kun je precies zien welke

kanalen er het meest worden gebruikt en dan is het een pies of keek.

 

 

image.jpeg

Jouw wifi-signaal wordt gewoon door je omgeving weggedrukt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet eruit alsof jouw netwerk en het gaat netwerk van hetzelfde accesspoint of router komen 😜.

Maar je hebt gelijk, het is in een stedelijke omgeving jammer genoeg behelpen met 2.4GHz WiFi....

5GHz wifi is iets beter, voornamelijk omdat het bereik minder is, dus het netwerk van 5 buren verderop zie je niet ...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...