Ga naar inhoud


Het nut van een wifi versterker


Hendeson
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

Sinds jaar en dag erger ik mij eraan dat mijn wifi signaal op mijn smartphone (android) heel laag is , alleen het laagste streepje en soms moet ik een vergrootglas erbij halen , nu heb ik gehoord van een wifi versterker maar ook van mensen die zeggen dat een versterker weinig voor verbetering zorgd , mijn modem is op drie meter afstand van waar ik altijd zit het enigste opstakel is een kalkstenen muur van 12 cm wie kan mij er meer over vertellen 😥

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor je geld in de hand neemt.

Nou moet je eens proberen om je modem zo hoog mogelijk te plaatsen.

Ik heb hem op 2 meter hoog in de meterkast hangen. Dus ruim boven cv radiatoren en water tap toestellen.

Zelfs op 10 meter van dat modem heb ik prima signaal.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een versterker versterkt het Wifi signaal.

Maar als die al een zwak signaal krijgt heeft die het ook moeilijk.

En de snelheid halveert, want die moet het eerst ontvangen en vervolgens terug uitzenden.

 

het beste wat je kan doen is een mesh systeem gebruiken.

plaats een toestel bij je modem, het tweede verbind je dan best via een kabel naar het tweede toestel aan de ander kant van de muur.

 

Je kan ook met powerlines werken.

Een toestel steek je in een stopcontact bij je modem. 

Dat toestel verbind je bedraad met je modem.

Het tweede toestel steek je dan ergens in een stopcontact in de kamer waar je normaal zit.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een versterker versterkt ook de ruis. Vaak schiet je er niets mee op. Strategisch plaatsen van de WiFi router en wellicht extra accesspoints. Overschakelen van 2.4 naar 5 Ghz band (indien mogelijk). Uiteraard kun je ook gaan kijken bij je smartphone. Als die vaak gevallen is kan de WiFi beschadigen. Zit de Android telefoon in een carbon hoesje. Pak eens een andere phone en controleer of het niet simpelweg aan je phone ligt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat tonskidutch schreef kan ik uitproberen maar ik heb op de eerste verdieping op de slaapkamers ook radiators staan en op de tweede verdieping heb ik de cv combinstie staan , 😥 dus dat wordt een opgave , mimisiku z,n oplossing heb ik net gedaan 😪 maakt niks uit , dat van jeevanhoof ga ik eens uitproberen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ethernet kabels kan leggen of powerlines gebruiken kan je gewoon de wifi versterkers als access point gebruiken en dat is veel doeltreffender.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wél goed bereik als je bij je router staat?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, Hendeson zei:

Sinds jaar en dag erger ik mij eraan dat mijn wifi signaal op mijn smartphone (android) heel laag is , alleen het laagste streepje en soms moet ik een vergrootglas erbij halen

Lijkt mij dat er iets in je telefoon defect is of dat je wifi van je router op laag vermogen (spaarstand) staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Hendeson zei:

mijn modem is op drie meter afstand van waar ik altijd zit

 

En dan maar 1 streepje? Dan is er iets mis. Zie je op je telefoon wel andere Wifi netwerken? Van je buren bijvoorbeeld.

Hoe oud is dat modem?

 

Probeer eens een andere telefoon of tablet.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIER EEN VERVOLG  WIFI

Ik heb gisteren een paar familie op bezoek gehad

deze hadden hun smart phone bij hun en wij zijn gaan testen

ik heb hun mijn wifi wachtwoord gegeven en alle beide kregen net zoals ik 1 klein streepje voor mijn wifi

de ene zit bij ziggo de andere bij kpn , allebei vertelde thuis hebben we 5 streepjes , nu heb ik de smart phone van mijn vrouw erbij gehouden en ook maar 1 klein streepje , IK zit bij Tele2 met 60 mb aanvoer ik 

wij hebben alle drie een andere speedtester en hebben getest

gemiddeld kwamen wij uit op

48 mb download en 32 mb upload we hebben alle drie onze smartphone dichtbij de modem gehouden en geen verbetering qua wifi signaal 

Het komt volgens ons dat Tele2 zit te knijpen 😥😥

het heeft nu geen effect om een wifi versterker te nemen voor zo een zo zwak signaal

Ik woon in een wijk van 31 jaar oud ( 1992) internet kabels zijn aangelegd door kpn niet oud

WAT IS JULLIE MENING 

ikzelf denk erover on Tele2

op te bellen en zeggen opschroeven de handel anders stap ik op 😥😥😥😥

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik concludeer dat op de opstel plaats van je wifi modem/router ongelukkig gekozen is, of dat het ding defect is.

De zendenergie van je modem is te laag.

 

Ruil je modem om voor een nieuw exemplaar en wanneer dat niet wekt zal je een andere opstelplaats moeten zoeken.

 

Op 29-8-2023 om 10:04, Hendeson zei:

het enige obstakel is een kalkstenen muur van 12 cm

Je wifi modem hangt toch niet bij je buurman?😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Ik concludeer dat op de opstel plaats van je wifi modem/router ongelukkig gekozen is, of dat het ding defect is.

De zendenergie van je modem is te laag.

 

Ruil je modem om voor een nieuw exemplaar en wanneer dat niet wekt zal je een andere opstelplaats moeten zoeken.

 

Je wifi modem hangt toch niet bij je buurman?😉

Ik heb twee weken een nieuwe modem gekregen van Tele2 i.n v verhogen van 20 mb naar 60 mb volgens mij zit tele2 mijn signaal te knijpen en mijn wifi signaal ook ik heb met mijn smartphone samsung galxy j+ 

op 10 cm afstand van de modem gehouden dan zou ik toch wel 5 streepjes moeten krijgen hë , het kleinste streepje blijft klein 😥😥😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb twee weken geleden een nieuwere modem gekregen van tele2 , ben naar de opstapplaats gegaan waar mijn modem hangt stofzuiger en verchroomde pijp eruit gehaald en mijn samsung galaxy j4+ op een afstand van 10 bij de modem gehouden 

NIKS NADA verbetering , volgens mij zit tele2 mijn signaal te knijpen en wifi signaal ook 😥😥😥😥😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...