Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Codx zei:

 

Ach houd toch op met die onzin! Links is juist het probleem, jullie blijven dit soort terroristen verdedigen, geld geven en steunen zodat jullie er zelf een goed gevoel aan over houden. De ellende die je daarmee veroorzaakt is niet te overzien.  Jullie gaan het vrees ik pas begrijpen zijn als 1 van je eigen familie leden wat wordt aangedaan door dit soort types. Dan is het ineens glashelder.  

 

Bovendien  als we naar het verleden kijken, de middeleeuwen en daarvoor zijn er heel wat groepen/volkeren uitgemoord en dat is effectief gebleken. Het is niet de meest gewenste oplossing nee, maar als er een moordenaar wordt afgeknald door de politie zit gemiddeld NL-er daar ook niet mee.  En ik zeg ook niet dat alle Joden/Israëliërs zo aardig zijn of nooit wat fout doen maar dat is het punt niet. Ik ben ook voor mensenrechten net zoals de meeste. Maar ik moet ook concluderen dat die Palestijnen al hun rechten verspeeld hebben. Dat soort is er alleen maar om te haten en andere leed te veroorzaken (het probleem is niet oplosbaar) en misschien moeten we dan vaststellen dat hun levens minder belangrijk zijn dan de rest van de wereld.  

Daar ga ik mij nu eens steeds tegen verzetten zie.

Zolang men niet begrijpt dat bij ELKE bevolkingsgroep verschillende karakters zitten, of anders uitgedrukt, zolang men bepaalde karaktereigenschappen toebedeelt aan bepaalde groepen zonder onderscheid in het individu, zal ik dat definiëren als racisme.

Racisme is de grootste oorzaak van ellende op deze wereld.

Maar niet alle mensen zijn racisten, maar in B zijn racistische uitspraken verboden. 
Een uitspraak dat 'een bepaald volk' er beter niet meer zou zijn, gaat veel verder dan racisme. 
Wat dat met links te maken heeft ontgaat mij compleet, want links/recht zijn ideeën over het economisch model van een samenleving.

je kunt mij dus niet bestempelen als een linkse rakker.  Ik ben een anti racist.  Ik verdedig dus niet de terroristen (die vaak ook racistische motieven hebben)

"Dit soort types" zijn misdadigers, en die komen overal voor.

BTW: ik heb vrienden in Palestina (o.a. een arts die actief is bij AZG) en ook Joodse vrienden.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij elke groep mensen zitten goede en slechte maar het gaat om de meerderheid. Ik ga ervanuit dat die Palestijnen die wel verder met hun leven wilde allang uit de gaza strook vertrokken zijn. Maar dan moeten ze niet hier met hamas vlaggen gaan zwaaien want anders hebben ze nog niks geleerd. 

 

En hou op met de racisme kaart trekken, dat woord had allang geschrapt moeten worden uit het woordenboek. Discriminatie komt overal wel eens voor ja, maar al die groepen die racisme roepen die verdienen dat woord helemaal niet!   Als ik als Nederlander in Spanje kom in een plaatsje waar Nederlanders zich regelmatig misdragen wordt ik daar ook op aangekeken.  Dan kan je zeggen dat het onterecht is en discriminatie en dat het slecht is en de schuld bij die mensen neer leggen, of je kunt nadenken en beseffen dat het eigenlijk wel logisch is en dat ik me waarschijnlijk zal moeten bewijzen.  

 

Ik ben ook tegen racisme, vooral tegen dat woord wel te verstaan. 

 

Ik vraag me af of je de waarheid spreekt over die vrienden, want hoe staan die er tegenover of ga je die discussie dan uit de weg en weten ze dat je met beide partijen bevriend bent? 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Codx zei:

 

Ach houd toch op met die onzin! Links is juist het probleem, jullie blijven dit soort terroristen verdedigen, geld geven en steunen zodat jullie er zelf een goed gevoel aan over houden. De ellende die je daarmee veroorzaakt is niet te overzien.  Jullie gaan het vrees ik pas begrijpen zijn als 1 van je eigen familie leden wat wordt aangedaan door dit soort types. Dan is het ineens glashelder.  

 

Bovendien  als we naar het verleden kijken, de middeleeuwen en daarvoor zijn er heel wat groepen/volkeren uitgemoord en dat is effectief gebleken. Het is niet de meest gewenste oplossing nee, maar als er een moordenaar wordt afgeknald door de politie zit gemiddeld NL-er daar ook niet mee.  En ik zeg ook niet dat alle Joden/Israëliërs zo aardig zijn of nooit wat fout doen maar dat is het punt niet. Ik ben ook voor mensenrechten net zoals de meeste. Maar ik moet ook concluderen dat die Palestijnen al hun rechten verspeeld hebben. Dat soort is er alleen maar om te haten en andere leed te veroorzaken (het probleem is niet oplosbaar) en misschien moeten we dan vaststellen dat hun levens minder belangrijk zijn dan de rest van de wereld.  

Wat een apekool. Het heeft niets met links of rechts te maken. We hebben al bijna tig jaren rechtse regeringen die miljoenen naar Gaza en dus Hamas overmaken waarmee ze wapens kopen en tunnels graven ipv de bevolking helpen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

Wat een apekool. Het heeft niets met links of rechts te maken. We hebben al bijna tig jaren rechtse regeringen die miljoenen naar Gaza en dus Hamas overmaken waarmee ze wapens kopen en tunnels graven ipv de bevolking helpen.

We hebben in Nederland altijd coalities waardoor links en rechts door elkaar lopen om zogenaamd ergens in het midden uit te komen.

Ontwikkelingshulp was traditioneel wel een kernpunt van "links". 

Ene minister Jan Pronk was jarenlang vaandeldrager ontwikkelingshulp en asiel. 

Groen Links liet ooit een kabinet schieten vanwege asiel.

 

Dit soort kwesties werden nou eenmaal door "rechts" geduld om coalities mogelijk te maken waar ze zelf in wilden zitten.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontwikkelingshulp is uitstekend en dringend nodig om te zorgen dat men elders kansen heeft om te voorkomen dat miljoenen asielzoekers hun heil hier gaan zoeken. En daar zat wat je toen links noemde erg goed.

Maar het is wel een kwestie welke clubs je steunt en daar zat de rechtse regering hier met Gaza fout.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beleid komt vaak tot stand door uiteenlopende factoren, nationaal en internationaal.

Maar NL en de EU mogen wel wat kritischer zijn met ons geld. Regelmatig komt het in zakken van enkelingen terecht of bij verkeerde clubs met militante ambities, en niet bij hulpbehoevenden.

Ik kan me in jaren niet herinneren dat we op de wereld zoveel onderdrukking, dictaturen, vluchtelingen en oorlogen hebben als nu.

En dan zijn er machthebbers die deze oorlogen rechtvaardigen met termen als "multi-polair.

Iran speelt deze kaart ook. Ook in deze oorlog.

Allemaal maffiose regimes die hele bevolkingen onder de knoet houden. Met wapens en met digitale middelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de laatste 12 jaren zat er een zogenaamd rechtse regering inderdaad.

Echter deze werd door d66 gegijzeld waardoor het uitgevoerde beleid behoorlijk links was.

hiet is nu mee afgerekend maar het ziet er naar uit dat we straks weer vrolijk op praktisch dezelfde voet verdergaan als Timmermans en Omtzigt samen verder gaan en selectief steun zoeken desnoods via en minderheid

 

dat ze hiermee een steeds grotere wordende groep stemmers bewust negeren zal zich vroeg of laat zeker uitbetalen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Gerard 76 zei:

dat ze hiermee een steeds grotere wordende groep stemmers bewust negeren

Maar als een minderheid het voor het vertellen heeft dan heet dat dictatuur!

En om nu steeds maar weer op "links" af te geven is typisch rechts populistisch gelul. Jouw oplossing ligt in Israel. Lekker rechts

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mojo zei:

Maar als een minderheid het voor het vertellen heeft dan heet dat dictatuur!

En om nu steeds maar weer op "links" af te geven is typisch rechts populistisch gelul. Jouw oplossing ligt in Israel. Lekker rechts

Hmmm, minderheid…

 

jouw bijdrage is typerend voor wat er in NL gaande is.

 

Wanneer iemand anders denkt dan politiek correct is, dan wordt deze als rechtse populist weggezet.

 

Ondertussen lopen ze in de grote steden met IS en Hamas vlaggen rond.

 

Dat wordt getolereerd in NL

 

Goed bezig 🙃

 

We hebben het paard van Troje binnengehaald en steken de kop in t zand 

 

 

  • Like 1
  • Bedankt 2


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mojo zei:

Maar als een minderheid het voor het vertellen heeft dan heet dat dictatuur!

Dan hebben we in NL in ieder geval die dictatuur op straat, want daar gebeuren regelmatig - zo niet dagelijks - dingen waar die  meerderheid graag meer handhaving op ziet. (Vermoed ik.) 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-11-2023 om 21:34, minplus zei:

Een terreurgroep is alleen maar uit op eigen gewin. Dat is voor Hamas niet anders.

Triest dat velen in Nederland er volledig instinken.

 

Overal veel gepraat van mensen die alleen maar er op uit zijn om hun vooringenomen mening te spuien. Als Iedereen pas iets zou zeggen waar hij echt het fijne van weet dan zou het veel rustiger zijn. Ik kan met zekerheid zeggen dat Israël de agressor is. Dit omdat ik me heb durven verdiepen in de context van heel het gebeuren. Ooit was ik ook pro Israël, dus... Lees de geschiedenis dan kom je er achter dat wat nu gebeurd voor 90 procent de schuld is van Europa de V.S. en Israël. Daarom blijft het conflict duren en daarom neemt nu het antisemitisme hier weer toe en heb je een Hamas met terreurdaden net als Israël die terreurdaden begaat. Ook voor de bewoners van Israël zelf zou het beter geweest zijn als men in het verleden de Palestijnen tegemoet had gekomen en niet de tweestaten oplossing had gefrustreerd zoals ze al vele jaren doen met alle gevolgen van dien daar en hier. Men maakt de Palestijnen kapot en verpest de sfeer in de wereld dit in samenwerking met Europa en de V.S. die Israël niet willen sanctioneren voor haar schendingen van het internationaal recht en mensenrechten. Belangen/geld gaan ook in dit conflict voor rechtvaardigheid, dat is het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, RaCafan zei:
Op 8-11-2023 om 21:34, minplus zei:

Een terreurgroep is alleen maar uit op eigen gewin. Dat is voor Hamas niet anders.

Triest dat velen in Nederland er volledig instinken.

 

Overal veel gepraat van mensen die alleen maar er op uit zijn om hun vooringenomen mening te spuien. Als Iedereen pas iets zou zeggen waar hij echt het fijne van weet dan zou het veel rustiger zijn. Ik kan met zekerheid zeggen dat Israël de agressor is. Dit omdat ik me heb durven verdiepen in de context van heel het gebeuren. Ooit was ik ook pro Israël, dus... Lees de geschiedenis dan kom je er achter dat wat nu gebeurd voor 90 procent de schuld is van Europa de V.S. en Israël. Daarom blijft het conflict duren en daarom neemt nu het antisemitisme hier weer toe en heb je een Hamas met terreurdaden net als Israël die terreurdaden begaat. Ook voor de bewoners van Israël zelf zou het beter geweest zijn als men in het verleden de Palestijnen tegemoet had gekomen en niet de tweestaten oplossing had gefrustreerd zoals ze al vele jaren doen met alle gevolgen van dien daar en hier. Men maakt de Palestijnen kapot en verpest de sfeer in de wereld dit in samenwerking met Europa en de V.S. die Israël niet willen sanctioneren voor haar schendingen van het internationaal recht en mensenrechten. Belangen/geld gaan ook in dit conflict voor rechtvaardigheid, dat is het probleem.

Hamas is extreme terreur van het ergste soort en dat weet jij ook wel.

En Netanyahu is ook terreur.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, minplus zei:

Hamas is extreme terreur van het ergste soort en dat weet jij ook wel.

En Netanyahu is ook terreur.

Al dat gediscuseer over wie of wat het ergste is.  Niet van belang als je de geschiedenis weet. Als je de oorzaken en het onrecht kent.  Wat de Joodse mensen niet verdiende, die eeuwenlange Jodenhaat in Europa roepen de zionistische Joden nu over zich  zelf af en ook op de andere Joden in de wereld. Triest! Ga maar eens naar de side van een ander Joods geluid. Die willen ook dat Israël zich anders gaat gedragen. De oorzaak moet wegenomen worden dat brengt meer rust in de wereld. Er moet een wapenstilstand komen en daarna mogen we de Palestijnen niet loslaten. Dat laatste is wat ik veel vredesactivisten verwijd, niet door gaan met de strijd voor rechtvaardigheid nadat het stof is neergedaald. Zo ging het telkens weer en daarom praten we nu al weer over het terreur van Hamas en Israël. Ondanks alles is het in alle landen veilig voor Joden dan in Israël. Dat is pas zo geworden toen de zionisten in de vorige eeuw daar de sfeer kwamen verzieken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, RaCafan zei:

Dat is pas zo geworden toen de zionisten in de vorige eeuw daar de sfeer kwamen verzieken 

Juist, mensen worden over het algemeen niet slecht of kwaad geboren, als veel mensen jaren lang gepest worden, dan ga je vanzelf wapens op pakken en de pestkop terug pakken, zo werkt dat hier ook, moordenaars worden gevormd is hun leven, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, RaCafan zei:
Op 8-11-2023 om 21:34, minplus zei:

 Lees de geschiedenis dan kom je er achter dat wat nu gebeurd voor 90 procent de schuld is van Europa de V.S. en Israël. Daarom blijft het conflict duren en daarom neemt nu het antisemitisme hier weer toe .

Lezen van de (voor)geschiedenis in deze omvat honderden, zelfs een paar duizend jaar en niet de afgelopen paar decennia.

 

Het anti-semitisme in NL (en Europa) komt veel uit de hoek van Palestijnen en Noord Afrikanen die hier wonen. Minder vanuit Nederlanders.

Kritiek hebben op Netanyahu heb ik al jaren maar ik ben absoluut geen anti-semiet of anti-zionist. Heel verschillende dingen!

 

Volgens bepaalde berichten wakkert de Russische geheime dienst het antisemitisme is Europese landen maar al te graag aan. Het leidt immers mooi af van die andere oorlog. En Rusland steunt actief Hezbollah, net als Iran. Dat land dreigt al met uitbreiding van de oorlog. 

Dus hoezo Europa en VS? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...