Ga naar inhoud


Nee hè…dit kan niet waar wezen: André Rieu komt naar de Emiraten 🥺


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zonder subsidie heeft hij 50 tot 200 personen op de loonlijst staan en ziet hij kans over de hele wereld zijn product te verkopen.

De show die hij neerzet bezorgt miljoenen mensen een onvergetelijke avond.

 

Ik kijk graag naar hoe het orkest musiceert, zeker de moeite waard.

 

James Last was ook een vergelijkbaar product.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toen James Last nog optredens verzorgde werd hij ook vergruisd / verguisd door de "musical high society". Nu is z'n werk een feest om te horen.

Draai de single Biscaya maar eens op een Rave Party en of op een school feestje! Complete extase voor jong en oud.

 

De negatieve stemming makerij over André Rieu die elke 4 ~ 5 jaar onder schot genomen wordt door de journalisten kan echt wel een beetje dimmen.

Het is eigenlijk net zo kinderachtig als al die persberichten over de Celebreties.

Gelukkig kan ik mezelf onthouden van een mening op je zever.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-11-2023 om 15:29, Drs. IJzerbout zei:

Ik kreeg een akute balverzakking van de schrik. 😰 

 

Mooi toch? Zijn je balletjes eindelijk ingedaald 😝

 

Op 17-11-2023 om 10:21, Drs. IJzerbout zei:

Ik vind dat je muziek uit de tijd toen het geschreven werd zo moet laten als bedoeld was in die tijd. 

 

Nou dat is een lastige. Van veel oude muziek weten we helemaal niet hoe het geklonken heeft of hoe het bedoeld was.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Weense muziek was in die tijd onderhoudingsmuziek, bedoeld om feesten op te luisteren.

André speelt het in de tijdgeest, inclusief kostuums en decor uit die tijd.

 

Ik heb andere uitvoerenden die muziek ernstig zien vernachelen, dat heb ik André nog niet zien doen.

 

Maar binnenkort is het weer kerst, een tijd dat de Drs. uitsluitend kerstmuziek draait.😁

Dan is het chagrijn weer vergeten!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat staat allemaal op schrift en is bewaard gebleven. 
Voor Mozart was er bijvoorbeeld iemand die alles heeft ge-archiveert. 
Dat was Köchel. En daarom is iedere Mozart composite te vinden onder een KV nummer: Köchels Verzeichnis. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat Archief werd voor het eerst gepubliceerd in 1862, bijna 70 jaar na Mozarts dood.

 

Het is dus ook een kroniek uit overlevering.

 

Ikzelf kijk en luister meer maar werken uit de BWV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Nou dat staat allemaal op schrift en is bewaard gebleven. 

 

Dat wel maar we weten niet hoe de oude instrumenten geklonken hebben.

 

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200304_40372242?utm_source=google&utm_medium=organic

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

André Rieu is natuurlijk niet de eerste die klassieke muziek speelt in Barok-kostuums. Dat deed Rondò Veneziano al veel eerder.
Rondò Veneziano is een Italiaans kamerorkest waarvan de meerderheid van zijn repertoire bestaat uit originele composities van de oprichter en dirigent Gian Piero Reverberi. Stilistisch is het repertoire geïnspireerd op de Venetiaanse barok muziek, maar bevat ook moderne elementen zoals drums, elektrische gitaar, elektrische bas en synth geluiden. De hobo speelt een centrale rol in deze muziek. Mede-componisten van het repertoire zijn Laura Giordano, Dario Farina, Ivano Pavesi en Giuseppe Zuppone. Rondò Veneziano werd in 1979 opgericht en ze treden op in historische kostuums. Zie o.a.:

 

 

 

 

En André Rieu is natuurlijk niet meteen met zijn Johann Strauß Orchestra begonnen. Voor die tijd had hij het Maastricht Salonorkest opgericht en speelde daarin ook bijzonder mooie muziek, zie:


en

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Mooi toch? Zijn je balletjes eindelijk ingedaald 😝

 

 

 

Noop, dat is het lastige.

Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen een voorkeur hebben voor klootjes die je nauwelijks ziet.

Mogelijk een instinctief iets want die teruggetrokken klootjes leveren veel slechter sperma, dus de kans op een ongewenste zwangerschap is veel kleiner.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2023 om 08:29, Con zei:

André is een bedenkelijk manneke, hij houdt constant zijn "viool" vast

ook als hij zelf niet speelt...

Daarnaast spreekt hij Nederlands met een Engels accent... lachen vaak.

Zijn muziek vind ik helemaal niets dat Wiener gedoe maar hij geeft wel

een podium voor nieuwkomers, Emma Kok is daar één van en dat was

imponerend (let ook op zijn vertalingen...;

 

In elk geval, merci om mij Emma Kok te laten ontdekken. Ik kende haar niet en ze is fantastisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2023 om 11:23, Tonskidutch zei:

André is TOP

ik heb al z'n platen

:whistle:

 

 

Op 17-11-2023 om 11:27, Drs. IJzerbout zei:

God sta me bij ! 😁

Voor veel anderen is het Andre Dieu...😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...