Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

@gerrit B, ik accepteer die praktijken wat daar gebeurde (zoals beschreven in de krant en op TV als kleine burger oorlog) ook niet, dat mag toch wel duidelijk zijn als vredelievende burger die ik ben.

 

Het heeft echter geen zin om over antipathieën onder burgers te spreken, of ze nou hier geboren zijn of elders vandaan komen. Laat die haat achter je.

Genuanceerd nadenken en reageren op de gebeurtenissen kan in veel, de meeste gevallen wel en een enkele keer niet, omdat het erg emotioneel wordt.

 

Voorstanders of tegenstanders kennen we al sinds de beeldenstorm uit onze eigen Nederlandsche geschiedenis.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het ook niet over haat.

Maar tegen personen die zich niet kunnen gedragen moet gewoon opgetreden worden en zijn ze hier dan als gast dan is er maar een heel duidelijke rechtlijnige maatregel nodig om aan te geven dat dit niet getolereerd wordt nl. ga het aan de andere kant van de grens maar verder met elkaar uitvechten maar niet hier in Nederland.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Die steken geen toevallig geparkeerde auto's in de brand, slaan geen ruiten in en graven geen staten op om met de stenen de politie te kunnen bekogelen alleen maar omdat collega's/soortgenoten/medelander een nieuwjaarsfeest vieren in een gebouw.

Dat doen ultra-rechtse Nederlanders al als de brandweer een brand proberen te blussen of ziekenbroeders een zwaar gewonde proberen te redden.

Dat is voor mij nog een categorie heel veel erger, maar vindt men/tuig inmiddels heel gewoon.

Maar kwalijk dat die mensen de strijd in hun land hier voortzetten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noem ik geen ultra rechts maar zijn gewoon malloten zonder enige vorm van fatsoen wat hoog nodig bijgespijkerd moet worden.

Volgens mij hadden ze daar bij jullie in Veenhuizen een prima opleidingscentrum voor.

 

Maar door de appel weke figuren die de afgelopen decennia deze "vluchtelingen" telkens de hand boven het hoofd hebben gehouden hebben rechtse partijen met de laatste verkiezingen wel de kans gezien zo enorm te groeien.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Wanneer er hier net zo zou worden opgetreden door de politie als in Spanje dan was het heel anders.

De politie is hier in Barcelona en Madrid ook voledig machteloos, bendes hebben de overhand en lopen gewoon met pistolen en enorme messen door de straten. Bij rellen op hoog niveau wat hier vaak gebeurd omdat emoties veel hoger oplopen kan de politie ook weinig doen en als ze dat wel doen worden ze zo onder de voet gelopen en daar valt ook de nodige schade bij. En al die import uit oorlogs gebieden nemen de oorlog gewoon mee en geven ook geen drol om een andere burger als deze dood neervalt want ik kom eerst.

 

Kortom ik ziet geen verschil.

 

Vorige week ramden drugs smokkelaars een boot in een politie boot toen deze ze wilde stoppen 2 agenten dood.

 

Het is hier geen haar beter.

 

https://inspanje.nl/vijf-arrestaties-in-spanje-na-dood-van-twee-guardia-civil-agenten-door-drugsboot/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Gerard 76 zei:

Wanneer er hier net zo zou worden opgetreden door de politie als in Spanje dan was het heel anders.

 

10 uren geleden, Penthe zei:

 

Vorige week ramden drugs smokkelaars een boot in een politie boot toen deze ze wilde stoppen 2 agenten dood.

 

Het is hier geen haar beter.

 

https://inspanje.nl/vijf-arrestaties-in-spanje-na-dood-van-twee-guardia-civil-agenten-door-drugsboot/

 

Als we problemen willen oplossen, bewijzen we onszelf geen dienst  door vanaf een afstand te concluderen dat het elders beter is.

Het gras bij de buren lijkt vaak groener, maar blijkt  achteraf -vaker dan niet-  eerder bruiner. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens terug in de geschiedenis, die is zich aan het herhalen.

Het is dus niet of die komt, maar wanneer.

 

Het eerste wat sneuvelt is de waarheid.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De mens leert wel, alleen heeft die mens een beperkt leven.

De nieuwe generatie leert niets meer over die periode en moet het (helaas) weer zelf ervaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad mensen die terug in de geschiedenis zouden willen gaan. Dat is het probleem.

 

Mensen leren zeker wel nog iets ervan, als ze ook interesse zouden hebben in de geschiedenis en samenleven. Maar de waan van de dag is Games spelen en van anderen winnen. Dat Gamen noemde een beroemde Amerikaanse Generaal conditioneren voor d'oorlog, hetgeen een perfecte voorbereiding is.

En dat is de polemiek ; pennenstrijd ,  schreeuwen en protesteren , anderen één kop kleiner maken al is het denkbeeldig en de objektieve journalistiek kompleet monddood maken.

 

UDSSR ofwel Sovjetunie herstellen zoals Poetin doet, wordt vooraf gegaan door enorm veel inmenging in ons dagelijks leven en inmenging in de media.

Kijk nog maar eens terug naar Buitenhof VPRO van afgelopen zondag.

Soljitsin of Navalny zijn compleet andere tijden. De aanhang van Navalny is bang maar wel goed georganiseerd.

 

Andere oorlogsgebieden zijn ook psychologisch middels haat, angst en intimidatie zaaien. En economisch wankelen de beurzen natuurlijk ook mee wegens de oorlogs taal die verspreid wordt. De economische macht speelt een heel grote rol in deze tijd. En daar een crash veroorzaken is wat gaande is.

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nogmaals er wordt niets geleerd, geweld blijft bestaan. Geweld is totaal zinloos in mijn ogen het lost geen zier op en geeft enkel nog meer geweld. Mensen schijnen het ook heel erg moeilijk te vinden om samen te werken of om samen iets te delen, ook op dat vlak zijn we ook nog uit de oertijd.

 

Nee er wordt niets geleerd van de fouten die er voorheen gemaakt zijn want ze worden gewoon weer gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...