Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten


https://www.businessinsider.nl/deutsche-bahn-verkoopt-arriva-aan-amerikaanse-investeerder-provincies-bezorgd-over-trein-en-busvervoer/

het is al iets ouder nieuws, maar ik ben er wellicht afhankelijk van wegens een nieuwe baan in Aken

en ik hoorde de chauffeur iets in die geest vertellen aan een vaste klant voorin de bus

Arriva in Limburg zou wel eens de bons krijgen van de Provincie als het aan PVDA ligt 😖

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zijn er meer die absoluut niet meer door de TÜV komen, wegens slecht onderhoud en verdubbeling van de verkeersbelasting...

Tegenwoordig worden ook de scenario's voor aanvaringen in "een risk analysis" mee opgenomen in de constructie principes en dimensionering.

Zat zelf aan tafel bij COWI A/S danmark constructeurs (je weet wel de constructeurs die de brug van kopenhagen naar Zweden hebben ontworpen en gedimensioneerd volgens de modernste methoden inclusief Risk Analysis).

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw aanvulling

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Gebouwd in 1977, verouderd?

 

Nou, zou het toch wel denken. Je moet bij bruggen altijd rekening houden met een aanvaring. Dan mag zo'n ding toch niet volledig instorten lijkt me.

 

Rijkswaterstaat zegt dat onze bruggen gebouwd worden voor 100 jaar. De meeste bruggen zijn 70 jaar en hebben nu extra onderhoud nodig omdat het verkeer enorm is toegenomen en ook zwaarder is geworden. Dus ja, na 70 jaar is de boel wel verouderd.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Psychosammie zei:

 Dan mag zo'n ding toch niet volledig instorten lijkt me.

precies, dat waren de fouten van destijds waar één constructief principe als staalskelet op meerdere pijlers werden opgelegd zonder dilataties

je ziet het ook in de video gebeuren

dat is tegenwoordig compleet anders mocht je al van staal gebruik willen maken

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat is tegenwoordig compleet anders mocht je al van staal gebruik willen maken

Helaas is de Krim brug niet op deze manier (zoals in Baltimore) gebouwd.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk, wat een genante vertoning dat als tegen één pijler wordt aangevaren, de gehele brug in elkaar stort. Hoe verzinnen ze het om zoiets te ontwerpen. Ik ben blij dat de brug van Millau in Frankrijk anders gebouwd is. Je zal maar meer dan 200 meter de diepte in vallen.
https://www.wiskunde-examens.nl/static/opgaven/vmbokb2012-1v10..12opgave.pdf

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Ongelofelijk, wat een genante vertoning dat als tegen één pijler wordt aangevaren, de gehele brug in elkaar stort.

Wat een domme opmerking. Dus jij denkt dat de brug dan op 1 pijler blijft hangen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mojo zei:

Wat een domme opmerking. Dus jij denkt dat de brug dan op 1 pijler blijft hangen?

 

Wat een domme opmerking van je. Bij de brug van Millau hangt telkens het wegdek naar links en naar rechts aan één pijler. Als daar een pijler bezwijkt, komt er geen kettingreactie naar de andere pijlers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die bruggen zijn niet vergelijkbaar, het ontwerp is totaal verschillend en afgestemd op de toepassing.

De ene brug is een boogbrug, de andere een tuibrug.

 

De brug stond er al 47 jaar en was stabiel.

Door geweld van buitenaf is die ingestort.

Je kan dit gedeeltelijk voorkomen door het vangwerk bij de pijlers, maar wanneer het schip groot genoeg is en genoeg vaart heeft helpt niets meer.

 

Wanneer in Millau de verkeerde pijler bezwijkt is er ook 342 meter overspanning weg.

Had er in Baltimore een brug gestaan met het Millau ontwerp was de schade net zo groot geweest.

 

Ook in Nederland zijn er vergelijkbare bruggen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Sprietje zei:

Wat een domme opmerking van je.

Ja wijsneus. Moet zeker aan luchtklemmen blijven hangen dan?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...