Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 19-1-2024 om 19:02, minplus zei:

Geef die jongen 10.000€.  Dat was het leven van die vrouw en zijn leven samen toch wel waard?

Henkverdomme, een bloemetje en evt een lintje, hoe ziek zijn we geworden?

Dat bloemetje had de burgemeester natuurlijk al gekocht voor die vrouw maar bleek voorbarig.

Tja, het jarenlang gemeentes afknijpen door Den Haag zal nog lang gevolgen hebben.🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rutte had niet in alles ongelijk.

Wijsheid achteraf kan soms uitpakken als een hele dure les.

Het rechtse verhaal was altijd al dat links beleid per saldo leidt tot "allemaal even arm". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De welstand zal zeker niet toenemen of stabiliseren als bedrijven vertrekken die voor menigeen een goed belegde boterham waren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

belangrijk citaat vind ik.

Quote

Wij vinden ook dat er meer greep moet zijn op migratie. Maar het is ook belangrijk dat Nederland openblijft voor kenniswerkers en voor arbeidskrachten die werken in krappe sectoren als de zorg en techniek."

 

Als we het nu dan ook zo maken dat als een werkgever dit soort personeel van buiten Nederland aantrekt deze dan ook moet zorgen voor dat personeel als het hier afgedankt wordt, arbeidsongeschikt wordt enz.

Dus niet alleen de vruchten plukken als ze volop actief zijn voor het bedrijf en daarna de rest van de bevolking op laten draaien voor de kosten als ze niet meer nodig zijn of niet meer kunnen/willen werken. (hier ligt dus ook een grote taak voor de overheid om dit beter te gaan regelen)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.telegraaf.nl/vrouw/1819442381/een-kritisch-briefje-over-witbrood-in-de-trommel-van-een-kind-hou-op

 

Per toeval lees ik dat en denk nog, wij aten thuis altijd witbrood tot m'n 14e toen de bakker met pensioen ging dan pas kwam er wel eens een roggebrood op tafel. Bruinbrood kwam er pas bij toen ik 18 was. En tegenwoordig is de bakkers sector de grootste kleurstof en suiker industrie met meergranen die goedkoper zijn dan tarwe en halfgaar afgebakken worden in menig supermarkt.  Kleffe sponsen dat is het.

 

Één enkele bakker in Maastricht die nog 'n goed stuk brood zelf bakt waar je je tanden in kan zetten en hetgeen één week lang nog goed blijft in de koel geplaatste broodtrommel in een papieren tuut al is het dan iets droger.

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witbrood was vroeger het luxe en dure brood, tegenwoordig is bruinbrood duurder omdat er kleurstoffen in gemikt moeten worden. Je zou verwachten dat volkoren het goedkoopst is maar dat is niet zo.

Behalve bij zoiets als een aanbieding van de Spar waar ze alle 3 even duur zijn,  maar aangezien dat de duurste supermarktbroden zijn...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

 

Behalve bij zoiets als een aanbieding van de Spar waar ze alle 3 even duur zijn,  maar aangezien dat de duurste supermarktbroden zijn...

Kun je gewoon beter naar de echte bakker gaan voor lekkerder en gezonder brood, dan de supermarkt zooi.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, echte bakker. Er is er er hier in het dorp ook een en ik gun hem alles en heb er ook een aantal keren iets gekocht.

Maar op de vraag naar biobrood, "nee". OK, prima, dan maar een paar keer standaard brood tegen een hogere prijs dan in de supermarkt want je wilt de kleine ondernemer steunen.

Tot m'n lief glutenallergie bleek te hebben, dus onze vraag naar glutenvrij-brood. Leverde een Homerisch gelach en of we gek waren.

Dus sindsdien gewoon brood voor mij van de supermarkt en glutenvrij-brood voor m'n lief van supermarkt en drogist.

Dat glutenvrije brood is trouwens zoeken want het merendeel smaakt en voelt als karton.

Maar er is ook redelijk goed te krijgen tegen gigantische prijzen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij eten vrijwel alleen nog maar Duits meer granen brood.

Lang niet zo droog en veel meer smaak dan het fluffy brood wat je hier koopt.

Kun je hier makkelijk een half brood op voordat je een vol gevoel krijgt met dat Duitse brood heb je de helft dunnere sneetjes maar met 5 boterhammen vraag je niet naar een 6e.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gerrit B zei:

Wij eten vrijwel alleen nog maar Duits meer granen brood.

Bleh... Altijd al een hekel aan gehad. Geef mij maar een tijger wit :)

 

Lekker brood dan denk ik altijd terug aan het verse witbrood van de bakker in Westenholte.

Zaterdags post bezorgen en dan die heerlijke geur. Brood inslaan, verse kaas erbij en dan bij thuiskomst op de studentenkamer

vrat ik zo driekwart van het brood op: Zalig! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, theparasol zei:

Bleh... Altijd al een hekel aan gehad. Geef mij maar een tijger wit :)

 

Lekker brood dan denk ik altijd terug aan het verse witbrood van de bakker in Westenholte.

Zaterdags post bezorgen en dan die heerlijke geur. Brood inslaan, verse kaas erbij en dan bij thuiskomst op de studentenkamer

vrat ik zo driekwart van het brood op: Zalig! 

 

Bekende ervaring.

Behalve dat ik het me in m'n studententijd geen seconde kon veroorloven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...