Ga naar inhoud


Gaan er "blackouts" komen?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Terug naar de blackouts, die worden veroorzaakt door ondoordachte besluiten over een groene wereld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou dacht ik al jaren geleden gelezen te hebben (in Intermediair) dat de bouw van de Metro Noord-Zuid zo'n duur drama is geworden omdat men geen engineers genoeg had die alle die belangrijke aspecten moesten voorbereiden. En de teruggang in de toestroom voor die technische vakken speelt nog steeds van middelbaar tot hoger en wetenschappelijk onderwijs. Wij kregen 20 jaar geleden zoveel aanvragen voor stageplekken dat er bijna één op drie gold.

 

Dus 1 stagiare op 3 medewerkers. Nu krijgen we bijna geen enkele aanvraag meer en bovendien zijn het nagenoeg allemaal buitenlandse studenten geworden.

 

Er wordt al jaren getwijfeld door schoolverlaters of ze nog iets willen of kunnen gaan leren. Engineering is het in ieder geval NIET.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat wanneer iets openbaar wordt aanbesteed er steeds minder bedrijven op inschrijven omdat men van te voren al weet dat er problemen ontstaan of omdat het financieel niet te overzien is wat je inkoop kost vanwege de alsmaar stijgende grondstoffen.

Dit geld ook voor de aanleg van ons stroom netwerk. Wie neemt dit risico nog ?

De overheid moet aanbesteden maar niemand gaat inschrijven of tegen idiote prijzen omdat ze niet weten wanneer ze de opdracht krijgen (dit kan goed pas 4 jaar later zijn) en punt 2 ze te weinig personeel hebben die bevoegd is.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hugogertie , dat is natuurlijk ook een belangrijk aspect aangaande die aanbestedingsregels conform de EU wetgeving. 👍

 

https://www.tennet.eu/nl/over-tennet/aanbestedingen/aanbestedingsprocedures-tennet-nederland

 

Maar ook daarvoor heb je mensen nodig die weten hoe dat volgens het geldend recht juist verloopt en met vooraf aangeleverde plannen in overeenstemming kunnen brengen met die engineering en het technisch ontwerp.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het lijkt een sprookje voor de generaties die nog moeten komen.

Er was eens een minister die voor zijn volk de energie transitie wilde voorbereiden.

 

 

Maar het volk was reeds een beetje lui geworden ...

 

Het zou mij persoonlijk verrassen of verbluffen als de nieuwe regering dat beter gaat doen.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteravond is Amsterdam voor de 2e keer binnen 24 uur getroffen door een grote stroomstoring.

57.000 huishoudens zaten zonder stroom.

 

De oorzaak is onbekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het plan om bij huishoudens als gevolg van het overvolle stroomnet wasmachines, warmtepompen, laadpalen en zonnepanelen af te schakelen gaat door de shredder.

Hoewel demissionair minister Rob Jetten niet kan uitsluiten dat ’in noodsituaties tijdelijke ingrepen nodig zijn’, wil de Tweede Kamer deze ingrepen zoveel mogelijk beperken en slechts in het uiterste noodgeval toestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

zoveel mogelijk beperken

 

Ik denk dat we Jetten moeten beperken.

  • Like 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men sprak erover dat Jetten een proefballonnetje heeft opgelaten en dat hij zijn brief heeft teruggetrokken na alle commotie.

 

Maar het probleem blijft bestaan, het net is de eerste 20 jaar niet geschikt voor de voorgestelde energie verandering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Amsterdam zijn de twee grote stroomstoringen eerder deze week veroorzaakt door de grote omslag in weersomstandigheden van afgelopen tijd.

Tot die conclusie is netbeheerder Liander na onderzoek van het elektriciteitsstation gekomen.

Liander gaat maatregelen nemen die een derde grote storing in Amsterdam moet voorkomen.

 

Tja, hoe het weer een rol speelt?

Ik zie het verband nog niet.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2024 om 12:29, ceesv zei:

Tja, hoe het weer een rol speelt?

Ik zie het verband nog niet.

In gevolge graaf-en grondwerken (spadesteek, tand van de graafbak,...) worden er vaak beschadigingen aan de mantel van de kabel aangebracht, die niet onmiddellijk tot een storing leiden. Wanneer het dan begint te regenen, slorpt de kabel vocht op, hetgeen dan kortsluiting en veroorzaakt. Dit kan maanden duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2024 om 15:18, Codx zei:

Globalisten zijn mensen die streven naar 1 wereld regering, en alle macht en middelen willen centraliseren.

Zal ik de godwin maken 🤪? Die man was een "Brusselnaar" / WEF'er avant la lettre. Aub niet te serieus nemen dit, maar er zit wel een kern van waarheid is. Overigens letter voor letter eens met je betoog!

 

Op 24-1-2024 om 09:57, Tonskidutch zei:

Er wordt al jaren getwijfeld door schoolverlaters of ze nog iets willen of kunnen gaan leren. Engineering is het in ieder geval NIET.

Ik vind dat niet gek, daar moet je ook echt iets voor kunnen en willen. Vervolgens betaald het tamelijk beroerd als je naar de landen om je heen kijkt. Kun je beter een of andere flauwe sales studie doen waar je gebakken lucht kunt verkopen tesamen met je ziel en lekker centen harken. Ik ben een ingenieur (met 3 kleine letters :)), rijk word je daar niet van. Niet dat rijk zijn het streven moet zijn maar het is wel bijna noodzakelijk tegenwoordig als je de verwarming aan wil zetten.

 

  

Op 25-1-2024 om 12:29, ceesv zei:

Tja, hoe het weer een rol speelt?

Ik zie het verband nog niet.

Netinstabiliteit, van harde wind naar zachte wind, van veel zon naar weinig zon enz enz. Ik zou het me kunnen voorstellen iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...