Ga naar inhoud


Verschil tussen Windows 10 en 11 bij het normale gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Eh, is Windows geen operating systeem? Bedoeld om applicaties te starten.

Het verandert toch niets aan de applicaties op je computer?

 

Ziet Sat4all er op een Windows 11 computer er anders uit als op een Windows 10 Computer?

 

Een paar jaar geleden veranderde het aanzien van deze website door een software wisseling.

 

Ook toen klaagde een kleine groep dat men niet kom wennen en dat de oude siruatie beter was.

Tegenwoordig klaagt er niemand meer.

 

Maar ik weet zeker dat wanneer we morgen die verandering terug zouden draaien dezelfde klachten weer te horen zouden zijn en dat men terug wil naar de huidige situatie.

 

De mens is een ondoorgrondelijk wezen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows is net als een huis waar je meubels inzet, als het huis niet naar je zin is ga je het eerst verbouwen wat een hele logische stap is, met de meute meelopen doen er al veels te veel en kijk eens wat een rotzooi dat teweeg brengt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik je goed begrijp heb jij nog steeds de meubels in huis die erin staan sinds je het huis betrok?😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Wanneer ik je goed begrijp heb jij nog steeds de meubels in huis die erin staan sinds je het huis betrok?😁

Nee dat niet maar wat nieuw is heeft precies de zelfde functie en doel. Als het Microsoft zou zijn kreeg je een bankstel waar je enkel nog rechtop kunt zitten en niets anders, vergeet erop liggen en of laag bankhangen. Als gebruiker kies je zelf en laat je niet alles voor je kiezen, zelf nadenken dus. De koers die Microsoft gekozen heeft past gewoon niet meer bij mij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat voor jou een Apple computer de oplossing is.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Ik denk dat voor jou een Apple computer de oplossing is.😉

Daar staat er al 1 van in huis een IMac M1, daar werkt mijn vrouw mee. Een Apple zou inderdaad de oplossing kunnen zijn.

 

Maar voor nu lukt het allemaal nog prima met Windows 10 Pro en er is nog tijd genoeg om na te denken over een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens het is al jaren zo dat we het niet echt eens kunnen worden als men het over die Windows versies heeft.

Dat was met de overstap van XP naar Vista en elke andere versie. Dat zal ook wel zo blijven.

 

Gisteren was ik bij een bureau waar men allemaal Mac Studio's ( een brok power) heeft staan en als je dan effe kijkt naar de prijs 2500€ schrik jejezelf rot, terwijl de heel zware applicaties er niet eens lekker op lopen qua raytracing en rendering in 3D. Ik mocht het zelf even proberen met archicad 27.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Gisteren was ik bij een bureau waar men allemaal Mac Studio's ( een brok power) heeft staan

En nu hopen dat de gebruikers er mee over weg kunnen

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zit in dat OS ook helemaal geen tweak of patch in en dus moet je dat accepteren zoals het is.

(dus windows 11 tegenover OS 17 is een oefening die niet het probleem oplost van meegaan met de tijd)

aangepast door Tonskidutch
dubbel in

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja daar zit in dat OS ook helemaal geen tweak of patch in en dus moet je dat accepteren zoals het is.

(dus windows 11 tegenover OS 17 is een oefening die niet het probleem oplost van meegaan met de tijd)

Ja een daarin zit het verschil OS 17 is gebruikers vriendelijk en Windows 11 niet, komt omdat Microsoft niet naar de wensen van de gebruikers luistert. Als ik achter de IMac van mijn vrouw gaat zitten weet ik meteen de weg aangezien het nog altijd iets weg heeft van mijn toen favoriete Amiga OS. Kind kan de was doen. Microsoft is gewoon een gevalletje LOST aan het worden.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik plaatste die smiley.

Deze discussie was al gesloten omdat Jürgen weet wat die moet doen, maar het is altijd leuk om nog even na te keuvelen...

Net als diverse persoonlijke voorkeuren... die Off Topic zijn.

 

ik heb drie jaar iMac op mijn bureau gehad en tijdens die drie jaar werden heel veel fouten gevonden en aan het licht gebracht.

Vooral in netwerken.

Gebruikersvriendelijk is alleen mijn brein, die gaat slapen en dromen.

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja ik plaatste die smiley.

Deze discussie was al gesloten omdat Jürgen weet wat die moet doen, maar het is altijd leuk om nog even na te keuvelen...

Net als diverse persoonlijke voorkeuren... die Off Topic zijn.

 

ik heb drie jaar iMac op mijn bureau gehad en tijdens die drie jaar werden heel veel fouten gevonden en aan het licht gebracht.

Vooral in netwerken.

Gebruikersvriendelijk is alleen mijn brein, die gaat slapen en dromen.

 

 

 

Net zo veel netwerk fouten in Windows dus dat kun je niet echt vergelijken. Ik ben niet tegen vooruitgang integendeel, ik ben iemand die het gebruikers vriendelijk wil houden, deze 2 punten zouden gewoon samen vooruit moeten gaan en daar scheelt het aan bij Microsoft.

 

Daarom ook eens met deze berichten van vorig jaar(ga het niet vertalen want te lang) https://www.digitalcitizen.life/windows-11-sucks/ en https://au.pcmag.com/migrated-15175-windows-10/91394/the-10-worst-things-about-windows-11

 

Sommige dingen kun je tweaken waarna Microsoft het bij de volgende update weer onschadelijk maakt(gebruikers pesten). Ook ik zit in de wachtstand en heb Windows 11 draaien enkel om te zien of er aan de gebruikersvriendelijkheid wordt gewerkt of niet, tot op heden nog niet helaas.

 

Zoveel mensen zoveel wensen, dan is het beste de gulde middenweg te kiezen "vind ik".

 

En ja na keuvelen vind ik ook altijd leuk en geeft ook een beetje meer leven op het forum.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Explorer Patcher gebruikt en dat ziet er beter uit maar het haalt icons weg aan de linkerkant die je met geen mogelijkheid weer terug kan krijgen en ik heb 1 ervan nodig namelijk die de aktiviteit laat zien van de drive aangezien de computers van tegenwoordig niet meer met ledjes komen die aangeven wat er gaande is moet je dat softwarematig oplossen. Affijn Windows 11 is gewoon hoofdpijn, en een asprine helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...