Ga naar inhoud


Verschil tussen Windows 10 en 11 bij het normale gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten


1 minuut geleden, Frans B zei:

Ik doe dit op mn werk. In sommige gevallen wordt de software van bijv confocal microscopen niet ondersteund.

Is er voor Adobe geen update?  Zal wel, maar tegen betaling.

Ja updaten kan maar dan moeten er nieuwe licenties gekocht worden en dat is eigenlijk helemaal niet nodig omdat alles gedaan kan worden wat nodig is. Dan is het helemaal niet fijn als je van 10 naar 11 gaat en ook gelijk nieuwe licenties moet kopen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

het gaat trouwens vooral om wat oudere versies van Pro Adobe software pakketten.

Ben daar inderdaad maar zuinig op. Volgens mij zijn ze bij Adobe tegenwoordig ook alles over aan het zetten naar een Office 365 abonnement model.

 

aangepast door Thijs-Rallye
per ongeluk dubbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Adobe Creative Cloud is er al jaren en je kan per maand betalen alsjeblieft dankjewel. Niet goedkoop 35€/mnd (exclusief BTW). Had hem nodig voor mijn Portfolio.

Illustrator, Photoshop, Pagemaker etc

Maar in de tweede maand heb ik opgezegd... en dan blijf je nog een jaartje of drie spam ontvangen van hun.

 

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vind van dat hele Windows 11 een grote flop.

bij windows 10 werkte ik met veel programma's die staan niet op 11 en daar baal ik van heb ze al veel aan de lijn gehad of met de chat. en ook gezegd,

wat voor een shit de 11 is.

ik heb 2 computers beide 11 maar ik ga toch een anderen bij kopen maar dan wel met Windows 10 zodat ik daar toch kan doen wat ik altijd deed.

en ze zijn nog te koop. weet niet of ik reclame mag maken maar kijk is bij xxxxx die hebben ex lease apparaten en dus ook windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jeevanhoof zei:

Welke programma's werken er niet meer? 

 

Mvg

Misschien zijn het niet echt de programmas maar de vele makkelijke verdwenen functies van Windows 10. Windows 11 bediening werkt nu onlogisch tov Windows 10.

 

Kan ook zijn dat hij een verse installatie over Windows 10 heeft gedaan en ja dan verlies je al je software, daarnaast weet hij schijnbaar ook niet dat je terug kunt naar Windows 10 en wil daarvoor weer een oudere computer aanschaffen.

 

Allemaal speculaties van mijn kant maar meer haal ik ook niet uit zijn bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis werk ik nog met Windows 10, maar de laptop van de vrouw heeft de update gehad.

 

Ondanks dat ze niet echt mee is in de digitale wereld heeft ze nooit een probleem gemeld.

Volgens mij weet ze zelfs niet dat zo ooit de update naar Windows 11 heeft gekregen.

 

Op het werk staat er ook Windows 11 op het toestel.

ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die er eens een zondagmiddag mee gespeeld hebben is het wellicht lastig. Voor die personen die het dagelijks nodig hebben voor werk en communicatie is het na een weekje al helemaal helder die nieuwe versie 11.

En mensen zoals @wam die zich aanmeldt om ergens tegen aan te kunnen trappen is ook duidelijk.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Voor mensen die er eens een zondagmiddag mee gespeeld hebben is het wellicht lastig. Voor die personen die het dagelijks nodig hebben voor werk en communicatie is het na een weekje al helemaal helder die nieuwe versie 11.

 

Als je op je werk zit met Windows 11 draai je er software op waar je je werk mee moet doen, met het OS zelf doe je vrijwel niets.

 

En niets is helder aan Windows 11 aangezien het helemaal niet logish inelkaar zit, vooral de gedachte van Microsoft "Wij weten wat goed voor U is" bevalt mij voor geen meter.

 

Ik begrijp ook niet waarom MIcrosoft zo groot geworden is want Atari, Archimedus, Commodore waren hun tijd veel verder vooruit en de PC is vanaf het begin al een brak stuk hardware ontwerp geweest. Waar ik al met een Workbench zat te werken was de PC nog MS-DOS.

amiga_start.png.4d7a4086e613d65294daa5dc9972324f.png

 

 

Goh wat mis ik die tijd, jammer dat een graaier Commodore om zeep heeft geholpen anders wist ik al welke computer nu boven aan de lijst zou staan.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal je niet verbazen , MS-DOS staat voor Microsoft Disk Operating System. Dezelfde club van Bill Gates dus.

Daar begon ik dus ook op het bureau mee te werken met Autocad 1989 na die Atari 1024 STF ervoor die CampusCad erop had.

Maar wat nu zo verrassend is blijkt is dat je eigenlijk op alle Operating Systems kan werken zonder te merken dat er opvallende beperkingen zijn.

Om zelf aan de slag te gaan met een programmeertaal is mogelijk maar je zult snel aan het einde van je latijn komen.

 

Vooralsnog zijn er tegenwoordig zoveel risico's betreffende je persoonlijke data en bedrijfstechnische data dat je die niet meer zelf kan beschermen en dus kies je voor een marktconforme oplossing. Overigens de Linux Kernel wordt mede door Microsoft ondersteund, dat is al jaren zo en een kruisbestuiving.

 

Marktconform is Windows in alle gevallen. Natuurlijk zijn er ook leuke andere alternatieven maar die zijn niet marktconform.

 

als je de commodore emulator voor Windows eens gaat testen of de Atari emulator voor Windows zul je zien dat we met een Solex brommertje onderweg waren t.o.v de moderne OS'jes.

 

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

En mensen zoals @wam die zich aanmeldt om ergens tegen aan te kunnen trappen is ook duidelijk.

+1

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

als je de commodore emulator voor Windows eens gaat testen of de Atari emulator voor Windows zul je zien dat we met een Solex brommertje onderweg waren t.o.v de moderne OS'jes.

We praten hier over de jaren 80 waar de Amiga en Atari gewoon de computers waren tov die grote metalen IBM MS-DOS containers met groen beeld, dit kun je uiteraard niet vergelijken met nu. Maar je kunt nog een heel leuk met Amiga OS werken met Cloanto Amiga Forever.

 

 https://www.amigaforever.com/screenshots/desktop/

 

Een heel verschil met Windows 10/11 maar het leeft nog steeds.

 

39 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Marktconform is Windows in alle gevallen. Natuurlijk zijn er ook leuke andere alternatieven maar die zijn niet marktconform.

 

Dat vind ik met Windows 10 van wel en met 11 weer niet, er ligt voor het gros gebruikers gewoon een veels te grote motor onder de klep. Microsoft kan de gebruikers tegemoet komen door een mini Windows uit te brengen waar je dan zelf als gebruiker kan kiezen wat je wilt gaan gebruiken, dat zou heel veel respect teweeg brengen naar een legio aan Windows gebruikers. Klant is immers koning(zijn ze schijnbaar vergeten). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Penthe zei:

er ligt voor het gros gebruikers gewoon een veels te grote motor onder de klep

dat zien die gebruikers helemaal niet, de meesten weten van toeten noch blazen

denk ik persoonlijk

 

Bovendien loopt iedereen (het gros van de gebruikers) met Google Android op de smartphone te klooien en is die pC verkoop met Windows Oem pre-installed al jaren in een neerwaartse spiraal getuimeld.

 

Ik vind het niet belangrijk wat iemand gebruikt en of als voorkeur heeft, het is echter wel zo dat er gewoon weg teveel aandacht aan besteed wordt of je pro of contra bent. Maar dat is hip polariseren is wat de klok slaat.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...