Ga naar inhoud


Verschil tussen Windows 10 en 11 bij het normale gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn zoon een nieuwe Windows laptop besteld waarop Windows 11 is geïnstalleerd.

Tot nu toe gebruikte hij Windows 10.

Maandag aanstaande ga ik bij hem zowel de nieuwe laptop als ook een nieuwe HP printer installeren.

Omdat mij zoon dyslectisch is is hij nogal snel van slag als er iets veranderd tov wat hij gewend was.

Om dit te voorkomen is mijn vraag, zijn er in W11 essentiële wijzigingen in het normale gebruik tov het gebruik in W10?

 

Zelf ben ik ook al jaren geleden van Windows overgestapt naar Apple dus als er tijdens de installatie aandachtspunten zijn hoor ik die ook graag zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dyslectisch of autistisch? Ik vind windows 11 echt geen vooruitgang ten opzichte van win10, verre van eigenlijk. Er zijn wel onofficiele programma's waarmee je het iig het startmenu weer normaal ala win10 in kunt instellen, maar allemaal die reclame meuk in het start menu kreeg ik echt acute jeuk van.

 

Het is dat mijn hardware niet ondersteund wordt door windows 10 anders was ik 100% zeker terug gegaan naar win10.
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

Het is dat mijn hardware niet ondersteund wordt door windows 10

 

Dat lijkt me sterk! Wat voor bijzondere hardware heb jij dan?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

 

Dat lijkt me sterk! Wat voor bijzondere hardware heb jij dan?

 

Hier is dat ook als je een nieuwe laptop koopt dat je bij veel van deze enkel nog drivers hebt voor Windows 11. Dus als je echt niet blij bent moet je laptop weer terug brengen en er 1 kopen waar Windows 10 op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2024 om 12:15, Psychosammie zei:

Dat lijkt me sterk! Wat voor bijzondere hardware heb jij dan?

13th gen i7, de aansturing en arbitrage van de e en p cores werken niet zoals bedoeld in win10. Windows 10 draait er wel op, maar je haalt bij lange na je accu performance niet omdat windows 10 niet het juiste onderscheid maakt tussen die cores, dwz intensieve tasks komen na een bepaalde timeout op een p core alsnog bij een e core terecht met bijbehorende traagheid. Als je windows 10 via het energiebeheer in maximum perfomance zet dan draait ie wel lekker snel maar is de accu levensduur 3x niks.

 

Ik ben tandenknarsend over moeten stappen naar windows 11 want ik heb een perfect werkende win 10 LTSC installatie waar ik liever meer door was gegaan. Dit is natuurlijk ook een onderdeel van de strategie van MS, door nieuwe hardware niet meer te supporten in oudere OS'en dwing je mensen over naar de nieuwe versie. Het was nog een heel gedoe om al die telemetrie uit te zetten en de GUI te krijgen zoals ik wil. Edge eruit slopen is me tot nu toe niet gelukt, evenals bing in het startmenu niet maar het schijnt dat voor dat eerst een update komt op korte termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt Windows 11 er vrijwel hetzelfde uit laten zien als Windows 10.

 

Ik heb mijn workstation recent ge-upgrade naar Win 11 Enterprise. 

 

Ik gebruik Openshell voor het startmenu (win 7 mode)  en Explorer Patcher voor de rest. 

 

Telemetrie kun je nooit 100% uitschakelen in Windows 10/11 zelfs niet met de LTSC versie. want dat zit ingebouwd in elke aparte service. Je kunt wel een hele hoop uitschakelen of een programma daarvoor draaien. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, misschien dat het aan mij ligt maar volgens mij mis ik het bericht welk onmiddellijk na mijn openingsbericht werd geplaatst waarin één van de forumleden een tweetal links neerzette met daarin opties om de lay-out van W11 aan te passen naar die van W10.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens het logboek is er niets gemodificeerd of verwijderd aan dit onderwerp.

 

Misschien heb je dat in een andere bijdrage gelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Pfff ouderdom?….😂
 

Ik dacht dat het om 2 opties ging die d.m.v. een Registry wijziging kon aanbrengen.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Je kunt Windows 11 er vrijwel hetzelfde uit laten zien als Windows 10.

Ja en nee, toch krijg ik het niet met wat ik wil en naar mijn zin, zodra Windows 10 geen support meer heeft gaat ik over op Zorin OS. Vind Windows toch al veels te groot om alleen als schiil te gebruiken. Windows 11 komt hier niet op mijn computers.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Ja en nee, toch krijg ik het niet met wat ik wil en naar mijn zin,

 

Het ligt er een beetje aan wat jij wilt natuurlijk.  Dat kan ik zo niet inschatten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jürgen zei:

Pfff ouderdom?….😂
 

Ik dacht dat het om 2 opties ging die d.m.v. een Registry wijziging kon aanbrengen.

 

Inderdaad, mijn aanvulling is weg.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Con zei:

Inderdaad, mijn aanvulling is weg.

Nee die is niet weg topic starter heeft 2 topics achter elkaar gemaakt, jou opties staan in het andere topic, er is niets verdwenen maar door 2x een topic over bijna zelfde te starten is er verwarring ontstaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een staafmixer? kun je die twee topics samenvoegen.... 😁

 

17 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

13th gen i7

op deze CPU draai ik crazy_003.gifWindows 11 22h2 zonder probleempjes op de HP Z G3 en op de HP Slice Elite Pro

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...