Ga naar inhoud


Verschil tussen Windows 10 en 11 bij het normale gebruik


Jürgen

Aanbevolen berichten

Je raadt mensen aan niet zomaar aan de registry te knutselen maar neemt wel een patcher?

9 uren geleden, Penthe zei:

Affijn Windows 11 is gewoon hoofdpijn, en een asprine helpt niet.

A__fijn is ie niet dus...... die patcher

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Je raadt mensen aan niet zomaar aan de registry te knutselen maar neemt wel een patcher?

A__fijn is ie niet dus...... die patcher

Hij maakt de taskbar smaller maar zet alle icons in hokjes, dat is op zich nog niet zo erg maar als je alle icons aan de linkerkant zichtbaar wilt hebben lukt dat niet en zodra je die Explorer Patcher er weer af gooit wordt de taskbar weer groter en zijn de icons links weer terug(zeg niet verborgen).

 

Nu maar wachten op een nieuwe versie van Winaero Tweaker want die kon ook de taskbar smaller maken maar na de update van Maart niet meer, hopelijk kan dat met een nieuwe versie weer wel.

 

Wel ziet het startmenu er nu met Open Shell Menu zeer gelikt uit onder Windows 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Penthe zei:

en ik heb 1 ervan nodig namelijk die de aktiviteit laat zien van de drive

Ik snap niet welke icon je bedoelt? Heb je een screenshotje voor mij ter leering ende vermaeck?

  

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

A__fijn is ie niet dus...... die patcher

Ik vind em geweldig fijn. 

 

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Ik snap niet welke icon je bedoelt? Heb je een screenshotje voor mij ter leering ende vermaeck?

Is een geinstalleerd programmatje die de aktiviteit aangeeft van de drives/ssd, die een softwarematig ledje laat zien links naast de klok en deze raakt verborgen zodra ik Explorer Patcher installeer. Heb zowel in de settings van Windows 11 gezocht als in die van Explorer Patcher maar krijg dat icon/ledje niet tevoorschijn. Ook is security verborgen en remove hardware en nog 1. Kan nu geen screenshot maken want zit nu achter de Windows 10 PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem van de verborgen system tray icons kunnen oplossen door ze simpelweg met de muis naar de taskbar te slepen, moet je ook maar net aan denken. Nu ziet alles er wel goed uit met Explorer Patcher al "moet" je wel high contrast uitschakelen, maar eerlijk gezegd ziet dat er niet uit als je verders gezonde ogen hebt. Nu heeft Windows 11 een wat meer Windows 10 uiterlijk als desktop.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch van de zotte dat je zoveel dingen moet doen om iets te krijgen wat naar je zin is?

 

Wat mij mateloos aan Micro-dingus irriteert is dat ze 'hun' zaken boven die van de gebruiker stellen, je bent lekker aan het werk op jouw PC, lijkt het ineens dat de boel hangt en kan je even niets met JOUW apparaat omdat ome windows 'op de achtergrond' iets moet gaan updaten.
Ik werk prive al ruim 20 jaren niet meer met dingen van die club en wil dat graag zo houden, ik zie de laatste jaren alleen maar meer gekke dingen gebeuren, jouw data is allang jouw data niet meer, mensen die denken dat ze baas over hun eigen data zijn, zijn naief.

 

Mijn servertjes zijn allemaal linux bakjes, al dan niet met een aantal dockertjes, voor de rest zweer ik bij mijn iMac en MacBook, die blijven werken en als er een update is wordt die netjes weergegeven en blijf jij baas of je die op dat moment of op een later tijdtip wilt uitvoeren.

 

Het feit dat je een 'home-edition' binnenkort niet eens meer zonder microshit account kunt installeren gaat me tever, even los van het feit dat er methodes zijn om dat wel te doen maar leg dat een 'gewone' windoof gebruiker maar eens uit.

 

  • Like 2

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al jaren lang Laptops en pC's te koop uit de winkel met Linux erop...

Dus men kan gewoon kiezen als thuisgebruiker. Waarbij vermeld mag en kan worden dat de doorsnee thuisgebruiker eigenlijk helemaal geen Windows OS nodig heeft en alles met een Linux distro aankan die in de meeste gevallen volledig gratis is.

 

Het is ook poepsimpel om een Linux iso image op je Laptop of pC te plaatsen. In de meeste gevallen is de keuze voor Windows gekoppeld aan wat men op het werk en/of school heeft.

 

En die debiele  "Gamers" met hun mitrailleur. SmileyMachineGun.gif

 

Customizen van het OS is bij de doorsnee gebruiker ook overbodig. Alleen als de versies wegens verouderde certificaten en drivers etc niet meer werken is de noodzaak van een nieuw OS wenselijk.

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Windows 11 Pro met een Local Account

Maar dat kon toch al? Of alleen bij een update van W10 naar W11?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mojo zei:

Maar dat kon toch al? Of alleen bij een update van W10 naar W11?

Nee deze Windows 11 Pro heb ik gewoon zo geinstalleerd, door Internet er af te halen tijdens de installatie kon ik een local account aanmaken. Maar daar zal Microsoft in de toekomst ook wel weer wat aan doen. Ik heb nog geen upgrade uitgevoerd van 10 naar 11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Penthe zei:

Ik heb nog geen upgrade uitgevoerd van 10 naar 11.

Ik precies het tegenovergestelde. Alleen upgrades van 10 naar 11

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mojo zei:

Ik precies het tegenovergestelde. Alleen upgrades van 10 naar 11

Vraag me af of al je geregistreerde software die onder Windows 10 hebt draaien ook nog werkt na een upgrade naar Windows 11. Daar is niet echt een duidelijk antwoord op en daardoor wordt een eventuele upgrade van 10 naar 11 ook uitgesteld door velen. Niet alle pro software ontvangt nog updates en is daardoor wat verouderd maar doet gewoon het werk wat het moet doen onder Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Frans B zei:

Maak een image van je hdisk, en ga het proberen. Lukt het niet, kan je zo terug naar de oude situatie. Of plaats een andere hdisk (SSD) om te testen.

Dat is handig als je dat thuis doet inderdaad maar niet bij een bedrijf, het gaat trouwens vooral om wat oudere versies van Pro Adobe software pakketten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...