Ga naar inhoud


220 nieuwe zenders op de Hotbird


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb nu weer 9.5 dB signaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook op de T90 probleemloos signaal. Lokatie Holten in Overijsel

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Frans B zei:

Gisteren beeld op alle zenders. Nu net thuis, wel signaal 14.9dB op 12616H, maar met melding "Zender niet gevonden, SID not found in PAT

de 5 transponders zijn nog steeds onair maar sinds 18.00 zijn alle kanalen verdwenen en een nieuwe scan meld geen kanalen gevonden

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is mogelijk een oplossing gevonden voor het vreemde gedrag van de viacom test transponders

volgens meldingen op een engelse site is waarschijnlijk het volgende gebeurt

 

hvdh: Vorige maand bewoog de inactieve Hotbird 13E een beetje (en nu stabiel) naar 12,8°E.

 

max11: Ik denk dat vivacom getest heeft op oude hotbird 13 E 
Absoluut niet 13g & 13f, er is geen super beam op f / g

 

hvdh: Hoe heeft niemand hier eerder aan gedacht!
Het is volkomen logisch dat dit een test had kunnen zijn met de oude HotBird 13E bij 12.8°E.
Inderdaad pieken de (nu lege) transponders voor mij ongeveer 0,2° naar het westen, vergeleken met 12597V en 12692H vanaf 13,0°E.
HotBird 13E heeft ook maar één brede bundel, tijdens de test hebben ze deze mogelijk geleidelijk naar het oosten getrokken.
De beam aan de westzijde heeft een vrij scherpe rand.
Misschien kunnen anderen met een groter schotel proberen dit  beter te lokaliseren dan ik.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sprietje zei:

KingofSat geeft aan dat de 5 genoemde transponders op de Hotbird 13F sinds gisteren weer uit zijn gezet, zie: https://nl.kingofsat.net/sat-hb13f.php

De Hotbird 13F en 13G hebben ieder 5 schotels, 2 voor de ontvangst van de signalen en 3 voor verschillende beams.

 

Kan je die nieuwe beam hier posten sprietje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

De Hotbird 13F en 13G hebben ieder 5 schotels, 2 voor de ontvangst van de signalen en 3 voor verschillende beams.

Waar heb jij dat gelezen? Graag jouw bron.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie ik nu 6 schotels op die tekening?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...