Ga naar inhoud


Kwaliteitsverschil in coax-kabel?


Racer009

Aanbevolen berichten

wat een hoax dat die uit 1 stuk moet bestaan.Je verliest nauwelijks wat aan db als ze goed gekoppeld zijn.Er zit meestal ook een disecq tussen dus is hij al in stukken :)

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, D-box zei:

Je coaxkabel moet altijd uit één stuk bestaan.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb nu zelf 3 koppelstukken ertussen zitten en valt het mij alleszins mee wat verliezen betreft.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja jongens,

Ik heb 3 coax kabels uit één stuk aangesloten op mijn quad lnbf, en verlies stel ik niet op prijs.

Ik kan mij echter wel voorstellen dat -als het niet anders kan - je coax kabels gaat koppelen.

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een coaxkabel kun je best koppelen als het nodig is. Geeft bijna geen verlies maar gebruik het koppelstuk bij voorkeur binnen om te voorkomen dat er vocht in kan komen.

Zeker als er al een coax ligt die moeilijk te vervangen is zou ik gewoon een koppelstuk gebruiken.

Zie afbeelding los van elkaar en gemonteerd.

F-stekker verbindingsset connector.jpg

F-verbinding.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt een beetje op een glijmiddel reclame met vaseline en pijpen en zo :whistle:

 

welke COAX momenteel de beste is staat al vaker op sat4all

dat is gewoon een zoekopdracht in de zoek engine plaatsen

 

en de eerste 20 zijn allemaal webshops

 

 

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Een coaxkabel kun je best koppelen als het nodig is. Geeft bijna geen verlies maar gebruik het koppelstuk bij voorkeur binnen om te voorkomen dat er vocht in kan komen.

Zeker als er al een coax ligt die moeilijk te vervangen is zou ik gewoon een koppelstuk gebruiken.

Zie afbeelding los van elkaar en gemonteerd.

F-stekker verbindingsset connector.jpg

F-verbinding.jpg

Beetje misverstand van mezelf, ik moet de kabels kunnen koppelen om door de wachtbuis te trekken.. mijn fout!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het mooiste is met een kabeltrek kous.

 

image.png

 

Maar je kan ook de oude en nieuwenkabel aanstrippen en de middenaders met een knoop aan elkaar koppelen.

Daarna wat isolatieband erom en je kan met beleid kracht uitoefenen op de kabels.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Het mooiste is met een kabeltrek kous.

 

image.png

 

Maar je kan ook de oude en nieuwenkabel aanstrippen en de middenaders met een knoop aan elkaar koppelen.

Daarna wat isolatieband erom en je kan met beleid kracht uitoefenen op de kabels.

Ik probeer het 👌👌

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Het mooiste is met een kabeltrek kous.

 

image.png

 

Maar je kan ook de oude en nieuwenkabel aanstrippen en de middenaders met een knoop aan elkaar koppelen.

Daarna wat isolatieband erom en je kan met beleid kracht uitoefenen op de kabels.

 

Ik zou nooit alleen de middenader gebruiken om de kabel door de buis te trekken. Als je hard moet trekken, trek je de ader kapot of de middenader trek je een stuk door de coaxkabel heen. Gebruik zowel de middenader als de vlechtmantel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Ik zou nooit alleen de middenader gebruiken om de kabel door de buis te trekken. Als je hard moet trekken, trek je de ader kapot of de middenader trek je een stuk door de coaxkabel heen. Gebruik zowel de middenader als de vlechtmantel.

Super 👍👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede coaxkabel is Koka 799 Eca.
Nog minder verlies en een nog betere afscherming heb je met Koka 9 Eca.
Beide hebben een koperen middenader en een vertinde koperen vlechtmantel. Vele andere coaxkabels hebben een aluminium vlechtmantel die mechanisch een stuk zwakker is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Goede coaxkabel is Koka 799 Eca.
Nog minder verlies en een nog betere afscherming heb je met Koka 9 Eca.
Beide hebben een koperen middenader en een vertinde koperen vlechtmantel. Vele andere coaxkabels hebben een aluminium vlechtmantel die mechanisch een stuk zwakker is.

 

Wel ik vertrouw er volledig op en ga er morgen naar op zoek, denk dat *** deze niet heeft maar dan koop ik wel online. Ikzelf woon in Boortmeerbeek. Denk dat er in Mechelen centrum ook een satwinkel is. Maar bedankt voor de tip, ga ineens die aankopen. 🙏

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

het lijkt een beetje op een glijmiddel reclame met vaseline en pijpen en zo :whistle:

 

welke COAX momenteel de beste is staat al vaker op sat4all

dat is gewoon een zoekopdracht in de zoek engine plaatsen

 

en de eerste 20 zijn allemaal webshops

 

 

Ik zal het eens bekijken maar heb net een mooie suggestie gekregen van Sprietje 👌

Link naar reactie
Delen op andere sites

xxx heeft geen koka en de ander betaal je dubbel in prijs.Online vind je hem tegen betaalbare prijzen en hangt af hoelang je nodig hebt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Goede coaxkabel is Koka 799 Eca.
Nog minder verlies en een nog betere afscherming heb je met Koka 9 Eca.
Beide hebben een koperen middenader en een vertinde koperen vlechtmantel. Vele andere coaxkabels hebben een aluminium vlechtmantel die mechanisch een stuk zwakker is.

 

Zo vlug even gegoogeld, deze zijn nog goedkoper dan de "gewone" coax, zo"n 120€ voor 100 meter? 😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de Koka  in de TS-uitvoering ook nog steeds verkocht wordt. Dat is de voorloper van de Eca-uitvoering. Het verschil is alleen dat de Eca-uitvoering aan de nieuwe brandvoorschriften voldoet, de TS-uitvoering was de uitvoering van vóór de nieuwe brandvoorschriftenregels. Voor de rest zijn de elektrische eigenschappen precies hetzelfde.

 

Lees hier meer over de Eca-brandklasse: https://www.tkf.nl/nl/news/nieuws/tkf-levert-de-eerste-gecertificeerde-cpr-kabels

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...