Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 14:46 Auteur Moderator Geplaatst: gisteren om 14:46 Bedenk een ding. Voor Israël gaat het om het voortbestaan. Het is "wij" of "zij". (hamas.) Hamas, gesteund door Iran, heeft al jaren aangegeven dat ze Israël willen vernietigen en je sturen al jaren raketten naar Israëlisch bewoond gebied. Hams gaat het niet om de eigen bevolking, maar om het vernietigen van de joodse staat. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: gisteren om 14:50 Geplaatst: gisteren om 14:50 27 minuten geleden, minplus zei: Wel met hun democratisch verkozen leiders die voor terreur gaan. Hamas is in 2006 samen met Fatah democratisch gekozen om een regering te vormen. Echter al snel braken tussen beide groeperingen gevechten uit en in juli 2007 heeft Hamas zelf de militaire leiding genomen. Dus van democratische verkiezingen is al 18 jaar geen sprake. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 14:55 Auteur Moderator Geplaatst: gisteren om 14:55 Een stukje duiding: Bron: Nederlandse overheid. https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties/hamas In 1988 werd het handvest van Hamas gepubliceerd. Hierin verklaarde de organisatie uit te zijn op: Het vernietigen van de staat Israël Het verdrijven van de Joden uit het Israëlisch/Palestijnse grondgebied Het oprichten van een islamitische staat Palestina. In mei 2021 is het conflict tussen Israël en Hamas opnieuw opgelaaid. De luchtaanvallen begonnen toen Hamas besloot vanuit Gaza raketten af te vuren richting Israël, nadat Israëlische agenten in de Al-Aqsamoskee waren binnengevallen. Het Israëlische leger reageerde op de raketaanvallen met veel preciezere luchtbombardementen. Aan beide zijden zijn in totaal meer dan 200 burgerslachtoffers gevallen. Na 10 dagen van geweld bereikten Hamas en Palestina een wapenstilstand op 20 mei 2021. Op de ochtend van 7 oktober 2023 lanceerde Hamas vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische locaties langs de grens, evenals op de grote steden Tel Aviv en Jeruzalem. Ook infiltreerden Hamas-strijders het Nova-muziekfestival, nabij Re'im, Israël, waar zij het vuur openden op bezoekers. Meer dan 260 festivalgangers verloren het leven, en tientallen werden gegijzeld en naar Gaza gebracht. Het festival werd een symbool van de gruwelijkheden van de aanval en leidde tot wereldwijde verontwaardiging. Deze aanval vond plaats op de feestdag Simchat Thora, precies vijftig jaar en een dag na het begin van de Jom Kipoer-oorlog op 6 oktober 1973. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AEO Geplaatst: gisteren om 15:20 Geplaatst: gisteren om 15:20 "Er valt geen zelfverdediging te rechtvaardigen als je burgers en hulpverleners doodt". Dat is nogal een uitspraak! Dus het is prima als er 1200 mensen in Israël worden afgeslacht? En dat er 250 worden ontvoerd naar Gaza? Maar zodra Israël terugslaat schreeuwen we genocide? In elke oorlog vallen er doden, met name in oorlogen in stedelijke omgevingen. En de situatie in Gaza is volstrekt uniek, omdat er vele honderden kilometers aan tunnels en bunkers onder de grond zijn gebouwd, alles met maar één doel: Israël vernietigen. Israël vecht tegen een vijand die doelbewust aanstuurt op massale aantallen burgerslachtoffers, om Israël zoveel mogelijk in een zwart daglicht te stellen. De media en al degenen die tegen Israël demonstreren werken het tegenovergestelde van vrede in de hand. Deze oorlog kan nu meteen afgelopen zijn: onmiddellijk vrijlaten van de resterende gijzelaars en onvoorwaardelijke overgave en neerleggen van de wapens. Hamas moet verdwijnen. Israël neemt geen genoegen meer met het aan de macht blijven van Hamas, de aanstichter en veroorzaker van de huidige situatie. De maat is meer dan vol! Wie zich achter de Hamas opstelt is medeplichtig aan de voortduring van deze oorlog! 2 Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Gerard 76 Geplaatst: gisteren om 17:13 Geplaatst: gisteren om 17:13 2 uren geleden, minplus zei: Ik ben niet klaar met Palestijnen en Israëli. Wel met hun democratisch verkozen leiders die voor terreur gaan. Het Hamastuig voor de Palestijnen en het Netanyahutuig voor de Israëli. Beide bevolkingen hebben een verkeerde keuze gemaakt. Het lijkt Nederland wel. Hier wordt op voorhand al beslist. Weinig democratie aan
minplus Geplaatst: gisteren om 18:05 Geplaatst: gisteren om 18:05 Democratisch verkozen...... Levert elders en hier een ramp. Maar niet democratisch levert nog grotere rampen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Spotvogel Geplaatst: gisteren om 18:52 Geplaatst: gisteren om 18:52 Ik zou willen dat we iets van de nuchtere commentaren met kennis die we hier gelukkig wel kunnen lezen zo af en toe ook zouden horen bij de NOS, maar, nee, daar doet men al lang niet meer aan democratie en waarheid... Maar ze zijn daar nu wel eindelijk gestopt met die berichtgeving over die zieke magere jongen! Had ze een link gestuurd naar de waarheid, beetje pijnlijk voor de NOS.. Geen antwoord, geen excuses aan Israël, alleen wel gestopt met dat onzin verhaal....
AEO Geplaatst: gisteren om 19:37 Geplaatst: gisteren om 19:37 Ha Spotvogel, jouw verhaal komt mij bekend voor. Ooit betrapte ik RTL4 tijdens het halfacht journaal op een grove leugen, ook over Israël toen. Ik denk dat het al meer dan 10 jaar geleden is. Ik mailde de redactie dat hun verhaal niet klopte en gaf een uitgebreide onderbouwing erbij. Prompt kreeg ik een mailtje terug, waarin ik voor mijn reactie werd bedankt, met de toevoeging dat men mij binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie zou gaan geven. Die is er nooit gekomen, want ze wisten donders goed dat ze tegen mijn betoog niets konden inbrengen. Jaren later heb ik nog eens op een item gereageerd, waarop geen enkele reactie kwam, dus mijn mailadres zal er wel op een zwarte lijst staan. RTL, NPO, CNN, BBC, Sky News of Aljazeera, om er maar een paar te noemen, zijn niet betrouwbaar gebleken. De BBC is blijkbaar dommer dan een ezel, want die stoot zoch maar één keer aan dezelfde steen. Al meerdere keren gaf de BBC zaken verkeerd weer, en heeft ook al meerdere keren bakzeil moeten halen, maar ze leerden niets van hun fouten. Veel toch belangrijke dingen komen in het nieuws niet aan bod, zoals de massamoord op christenen in b.v. Nigeria of Congo. No jews, no news. En hier nog iemand die verstand van zaken heeft: https://t.me/beholdisraelchannel/60695 Of deze, Palestijnen zijn geen apart volk, dat is een verzinsel. Yaser Arafat was een Egyptenaar. Palestijnen zijn Arabieren die o.a. uit Egypte en andere Arabische landen afkomstig zijn: https://t.me/beholdisraelchannel/60674 Zal wel weer tegen het zere been zijn van al die Palestijnenknuffelaars zijn denk ik. 1 Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Big fellow Geplaatst: gisteren om 20:16 Geplaatst: gisteren om 20:16 @AEOWaar jij anderen van beticht met "Palestijnenknuffelaars", kan jij gecategoriseerd worden als een "Isralietenknuffelaar". Ik verdedig Hamas absoluut niet, maar zou zeker nooit Netanyahu willen ophemelen als de grote verlosser die "niets" fout doet. Want waar Hamas de fout in gaat, gaat Netanyahu net zo goed de fout in. Zolang er geen twee staten oplossing is, waarbij niet een van de staten de andere koste-wat-het-kost wil controleren / bezetten (denk maar eens aan de nederzettingen, of het afsluiten van de grenzen....), dan wordt het nooit vreedzaam in dat gebied. Ongeacht wie er aan de macht is aan beide kanten.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
gerrit B Geplaatst: gisteren om 20:43 Geplaatst: gisteren om 20:43 Denk niet dat het aan Hamas of aan Israël is om daar het probleem op te lossen ook al zouden ze dat willen. Het probleem ligt in de rest van de wereld die denkt dat het probleem in die regio met geld en hulp opgelost kan worden,. Inmiddels er is nu ruim 75 jaar aan bewijs dat dit niet werkt. Zoals bij heel veel problemen kan een situatie meestal vrij simpel opgelost worden door het geld uit het conflict te halen en ik verwacht dat dit ook in die regio de enige oplossing zal zijn. Zonder geld geen wapens en zonder geld ook geen eten, dus zal men moeten werken om aan eten te komen en vaak lossen de problemen dan als sneeuw voor de zon op. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 21:28 Auteur Moderator Geplaatst: gisteren om 21:28 6 uren geleden, ceesv zei: In 1988 werd het handvest van Hamas gepubliceerd. Hierin verklaarde de organisatie uit te zijn op: Het vernietigen van de staat Israël Het probleem zit hier. Of Israel wordt vernietigd, of Hamas verdwijnt. Een andere oplossing is er niet. 2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Tijdens de oorlog verliest de mens het zicht op menselijkheid. citaat; atoombom slachtoffer Nagasaki. 10 uren geleden, gerrit B zei: Het probleem ligt in de rest van de wereld die denkt dat het probleem in die regio met geld en hulp opgelost kan worden,. Inmiddels er is nu ruim 75 jaar aan bewijs dat dit niet werkt. Helaas zijn het geen 75 jaar actieve diplomatie, hulp en/of oplossingen zoeken. Elke 4 jaar zijn er weer andere machtsverhoudingen in Israël en bij ons. En, ik ben nog geen 75 jaar oud maar weet wel dat er maar 6 jaar (deels onderbroken) gewerkt is aan een vorm van vrede en samenleving. Anderen afdoen als Palestijnenknuffelaars is ronduit beschamend en een teken aan de wand inzake polarisatie die voet aan de grond heeft gekregen in onze samenleving. Why Annie Lennox
AEO Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) Big Fellow, het probleem is de islam, niet Israël. Al zou Israël alles weggeven en alleen nog maar b.v. Tel-Aviv overhouden, zelfs dan zal de Hamas niet tevreden zijn, en zal het blijven streven naar de vernietiging van alle Joden. Een tweestatenoplossing is bewezen geen oplossing. Niemand heeft het recht om Israël te dwingen om daarmee akkoord te gaan. Er is geen enkele geldige reden om een aparte Palestijnse staat op Israëlisch grondgebied te vestigen, dat gaat tegen elke logica in. Het bewijs is Gaza. Hamas wil maar één ding: de totale vernietiging van Israël. Israël gaf uit vredesgebaar de hele Gazastrook weg, maar het kreeg er alleen maar terreur voor terug. Er zijn tot nu toe al meer dan 35000 raketten op Israël afgevuurd vanuit de Gazastrook! De zich Palestijnen noemende Arabieren zijn geen apart volk, maar bijna iedereen trapt in deze leugen. Ga de geschiedenis er maar eens op na. Daar zal je tevergeefs zoeken naar een land dat Palestina heet. Het heeft nooit bestaan en het zal ook nooit gaan bestaan. Joden woonden er al duizenden jaren, het is dus hun land. Daarom is het spreken over illegale kolonisten niet meer dan een dwaasheid. Moeten de zich Palestijnen normende Arabieren dan weg? Nee, natuurlijk niet. Velen hebben dan ook de Israëlische nationaliteit, en ze zijn zelfs in het parlement vertegenwoordigd. 15 uren geleden aangepast door AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
gerrit B Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 1 uur terug, Tonskidutch zei: Helaas zijn het geen 75 jaar actieve diplomatie, hulp en/of oplossingen zoeken. Elke 4 jaar zijn er weer andere machtsverhoudingen in Israël en bij ons. Daar heb ik het niet over. Ik heb het over 75 jaar dat organisaties als Oxfam, Unicef, artsen zonder grenzen, Cordaid, wereld artsen, UNRWA, Rode kruis, de rode halve maan, save the children, IHH, UN WFP, Care Nederland, Amnesty, Terre des Hommes en noem er nog maar 200 op die daar allemaal actief zijn. Die allemaal waarschijnlijk goed bedoelde hulp bieden/hebben geboden maar waardoor uiteindelijk in die ruim 75 jaar deze slangenkuil wel is ontstaan. Door deze hulp is er een aanzuigende werking ontstaan (gratis geld en eten) van 280.000 naar 2,2 miljoen en met 4000 personen per km2 is het een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld geworden. Dat is dus ook dat ik zeg "haal het grote geld eruit", "laat ze werken voor het eten/geld ipv. het te krijgen" en "leer ze hoe ze hun eigen broek op kunnen houden en zelfvoorzienend te zijn" Vandaar ook de uitdrukking als iemand honger heeft "geef hem brood en vissen, wil je voorkomen dat iemand weer honger krijgt leer hem brood bakken en vissen vangen. En als dat in 75 jaar nog steeds niet is gelukt is denk ik dan toch wel het bewijs dat de huidige manier van hulp verlenen totaal is mislukt in niet werkt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Als er een 7 meter hoge betonnen muur staat, omheen Gaza en de Westbank, is er geen enkele economie mogelijk om "de eigen broek op te houden". Dat besef je toch wel hoop ik. Verder lijkt het me evident dat men Hamas en Hezbollah als pionnen van Iran en I.S. kan zien en dus de zuivering doorvoert die nodig is. Want de burgerbevolking is de klos. De manier hoe die zuivering doorgevoerd wordt is disproportioneel, dat behoeft helemaal geen verdere discussie meer. Why Annie Lennox
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen