Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De situatie van uithongering en Palestijnse burgers doden is een die Nethanyahu heeft te verantwoorden.

Tegen verdediging op zich heb ik niks.

Maar dat, is niet het doel van Nethanyahu, zijn doel is alle Palestijnen uitroeien. Dat is ronduit genocide.

Bombs

Faithless

• Moderator
Geplaatst:
8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar dat, is niet het doel van Nethanyahu, zijn doel is alle Palestijnen uitroeien. Dat is ronduit genocide.

De cijfers vertellen iets anders.

De verhouding burgerslachtoffers/strijders is uitermate laag.

Mede omdat Israël steeds waarschuwt voor aanvallen.

De cijfers van Hamas komen van Hamas, waarbij iedere dode volgens Hamas een burger is.

Er zouden tot nu toe ongeveer 60.000 doden zijn.

Het grootste deel zijn Hamas leden.

De bevolking wordt geschat op 2.5 miljoen.

In Nazi Duitsland werden regelmatig 60.000 joden per dag uitgemoord.

Totaal zijn er in de 2e wereldoorlog ruim 6 miljoen joden vermoord, dat was echt genocide.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:
10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wat alle hulporganisaties ons melden. 

Staar je daar niet blind op.

Zo af en toe wordt er gerectificeerd.

de New York Times corrigeerde zich in het onderstaande bericht, door toe te voegen dat het kind naast ondervoeding ook aan aangeboren afwijkingen lijdt: "Mohammed, according to his doctor, had pre-existing health problems affecting his brain and his muscle development," mogelijk een vorm van hersenverlamming.

Het tweede geval betreft de onderstaande 5-jarige Osama al-Rakab die in mei in ernstig ondervoede staat symbool stond voor Gaza's honger, maar waarvan toen in sommige media zoals de Associated Press al wel opgemerkt werd dat hij voor zijn ondervoeding ook al leed aan taaislijmziekte. Echter, hij is kort daarna na bemiddeling door Israel naar Italië gevlogen, alwaar hij behandeld wordt en zichtbaar aangesterkt is.

Wat opvalt is dat alle Palestijnse omstanders geen tekenen vertonen van ondervoeding

• Bedankt 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zelfs Qatar, Egypte, Jordanië en Saoedi Arabië roepen nu Hamas op om de gijzelaars vrij te laten en de oorlog te staken. Maar dit zien we niet terug op het journaal!

Past vermoedelijk niet in het narratief....

• Like 2

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:
5 uren geleden, Tonskidutch zei:

De situatie van uithongering en Palestijnse burgers doden is een die Nethanyahu heeft te verantwoorden.

Ik heb het al eerder aangegeven maar het lijkt er steeds meer op dat alleen Israël als dader wordt aangewezen, maar als er 2 ruzie maken dan zijn er ook 2 die deze ruzie kunnen stoppen.

Even een korte geschiedenis wat Hamas is 

wat is Hamas door Annelies Hoelen

En dat zijn bepaald geen lieverdjes maar is een organisatie die met geweld de macht heeft gegrepen en de inwoners van Gaza op allerlei manieren benadeeld om er hoofdzakelijk zelf beter van te worden.

Probleem is alleen dat je daar niets over hoort, daar protesteren die Palestijnen op de universiteit niet tegen, die richten hun pijlen alleen maar op Israël als boosdoener van alles.

Maar de werkelijke oorzaak zit veel dieper en is/wordt helaas al vele jaren door goedbedoelde hulp in het leven gehouden en ook nog eens financieel en met trainingen gesteund door ook nog eens wat minder frisse regiems die Israël ook het liefst van de landkaart zouden willen schuiven.

• Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Ondertussen in Nederland:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/treinstations-vol-met-honderden-mensen-die-actievoeren-voor-gaza/81151894.html

In Utrecht staan en zitten vele honderden actievoerders in de stationshal aan de centrumkant, net voor de incheckpoortjes. Dat deel van de hal is door het protest helemaal vol. De betogers zwaaien met Palestijnse vlaggen en slaan op pannen.

Geplaatst:

Ik zou zeggen vraag ze eens of ze weten hoe het daar nu precies zit?

Vrijwel zeker krijg je een eenzijdig verhaal met Israël als boosdoener en hebben ze totaal geen weet waar Hamas de bevolking van Gaza in mee heeft gesleept.

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
3 uren geleden, gerrit B zei:

Ik zou zeggen vraag ze eens of ze weten hoe het daar nu precies zit?

Vrijwel zeker krijg je een eenzijdig verhaal met Israël als boosdoener en hebben ze totaal geen weet waar Hamas de bevolking van Gaza in mee heeft gesleept.

Ik ben zo klaar met dat volk.

• Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
17 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat is ronduit genocide.

BS. Als de Israeli's echt genocide zouden hebben gepleegd, dan had er in November '24 geen enkele Palestijn meer bestaan. Ik denk dat veel mensen de gigantische mate van restraint die het IDF toepast niet in de gaten hebben. 

Geplaatst:
17 uren geleden, AEO zei:

Maar dit

zien we niet terug op het journaal!

Echt?

Op 30-7-2025 om 12:25, Tonskidutch zei:

Verder willen diverse Arabische staten dat HAMAS onmiddellijk de wapens neerleggen.

Kijk en dat heb ik van het Nederlandse journaal. @AEO 3 dagen geleden, dus hoe goed ben je dan geïnformeerd ?

Klaarblijkelijk alleen via die selectieve informatie waar je zo prat op gaat. 

Bombs

Faithless

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen