Con Geplaatst: dinsdag om 06:51 Geplaatst: dinsdag om 06:51 Heren beheerders; is het wat om een nieuwe Thread AI aan te maken, het is tenslotte de onontkoombare realiteit/toekomst. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 08:45 Geplaatst: dinsdag om 08:45 even uit het internet geplukt; wat staat ons te wachten => dus je hoeft zelf niks meer te doen en dan besluit AI dat wij overbodig zijn Should I do It The Pointer Sisters
Drs. IJzerbout Geplaatst: dinsdag om 09:08 Geplaatst: dinsdag om 09:08 (aangepast) Ik ben blij dat ik zo langzamerhand naar mijn levenseinde toega. Dan gaat me dat allemaal schrammend am Arsch vorbei. Zoals de Fransen zeggen. dinsdag om 09:16 aangepast door Drs. IJzerbout 1 1 Stay delulu !
Moderator ceesv Geplaatst: dinsdag om 09:17 Moderator Geplaatst: dinsdag om 09:17 We gaan een onvoorspelbare grimmige toekomst tegemoed. De eerste rechtszaken tegen AI staan al op de rol. Haar zoon (14) stapte uit het leven nadat hij verliefd werd op een chatbot, nu sleept zijn moeder Google en een AI-bedrijf voor de rechter. Die beruchte 28 februari vond de jongen zijn smartphone terug. Niet veel later beroofde hij zich met het pistool van zijn stiefvader van het leven, een gruwelijke scène waar zijn vijfjarige broertje getuige van was. „Hij dacht dat hij zo in de virtuele wereld van die bot terecht zou komen”, zei Garcia aan CBS. „Ik zag dat Sewell haar vroeg: ’Wat als ik nu naar huis kom, naar jou?’, waarop de bot antwoordde ’Doe alsjeblieft dat, mijn lieve koning.’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/1265521442/haar-zoon-14-stapte-uit-het-leven-nadat-hij-verliefd-werd-op-een-chatbot-nu-sleept-zijn-moeder-google-en-een-ai-bedrijf-voor-de-rechter Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JoeC Geplaatst: dinsdag om 10:18 Geplaatst: dinsdag om 10:18 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: Ik ben blij dat ik zo langzamerhand naar mijn levenseinde toega. Dan gaat me dat allemaal schrammend am Arsch vorbei. Zoals de Fransen zeggen. Na een leven in de IT kan ik me daar eigenlijk wel bij aansluiten. En ook wat @ceesv zegt: Het wordt een bijzondere toekomst waarvan ik me afvraag of ik me daar gelukkig in ga voelen. Maar eerlijk gezegd begon dit gevoel al voor AI toen de SM (sociale media) opkwamen - eigenlijk ook zoals dit forum Steeds meer "het moet nu, het is nu, alles nu, nu nu.....". Maar ook allerlei onzin: Polarisatie, allerlei goedbedoelde adviezen van jan en alleman waar nu hallucinerende AI modellen bijkomen. Waar is het zelf nadenken en zelf op basis van feiten een mening vormen gebleven? Iedereen kan maar wat roepen en dat worden dan de nieuwe axioma's - niemand zoekt meer bewijzen. Met AI zal dat allen maar erger worden: De AI zegt dit en dus is het zo. Er komt een moment dat de wereld zichzelf gaat reinigen, die zal de mensheid overleven. En misschien is dat maar goed ook.
Drs. IJzerbout Geplaatst: dinsdag om 10:45 Geplaatst: dinsdag om 10:45 Wat ik heel jammer en verontrustend vind is dat mijn kinderen en kleinkinderen daarmee geconfronteerd worden en verder moeten. Ik heb gisteren nog die AI permissie bij Facebook kunnen weerspreken. Mijn jeugd was toch heel anders zonder mobiel telefoon en al dat geneuzel erop. Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 10:49 Geplaatst: dinsdag om 10:49 Dat zie ik ook zo. Pas vanaf 2003 had ik een mobiele telefoon, die enkel voor bellen bedoeld was. Maar het zou mogelijk zijn dat Ki of Ai de mensen gaat helpen. Op dit moment is het nog heel domme intelligentie! Snap je? Should I do It The Pointer Sisters
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 10:56 Geplaatst: dinsdag om 10:56 35 minuten geleden, JoeC zei: Maar eerlijk gezegd begon dit gevoel al voor AI toen de SM (sociale media) opkwamen - eigenlijk ook zoals dit forum Ik heb alles meegemaakt en ben er met menselijke intelligentie doorheen gekomen. Overigens SM kun je ook anders interpreteren, vraag maar eens je Ai app. 🤣🤣 Should I do It The Pointer Sisters
Drs. IJzerbout Geplaatst: dinsdag om 11:51 Geplaatst: dinsdag om 11:51 52 minuten geleden, Tonskidutch zei: Overigens SM kun je ook anders interpreteren Ehh ? Hoe bedoel je? Snap er niets van. Kun je dat uitleggen? Stay delulu !
Gerard 76 Geplaatst: dinsdag om 12:54 Geplaatst: dinsdag om 12:54 Iets met het online brengen van Skynet?
Mojo Geplaatst: dinsdag om 13:13 Geplaatst: dinsdag om 13:13 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: Ehh ? Hoe bedoel je? Snap er niets van. Kun je dat uitleggen? Slome Mafketel 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
hugogertie Geplaatst: dinsdag om 13:25 Geplaatst: dinsdag om 13:25 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Overigens SM kun je ook anders interpreteren, vraag maar eens je Ai app. 🤣🤣 Gelukkig doen wij hier aan MS...............................meteen slapen🙃 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
moonchild Geplaatst: dinsdag om 16:07 Geplaatst: dinsdag om 16:07 Het valt mij toch erg tegen dat Con deze thread heeft geopent Ik had eigenlijk verwacht dat AI dit zelf zou doen.......of is sat4all extra beveiligd tegen AI Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Beheerder Michel Geplaatst: dinsdag om 17:15 Beheerder Geplaatst: dinsdag om 17:15 Het is een techniek waar je niet omheen kunt. Net op het werk een lokaal systeem gebouwd waarmee we o.a. het llama3.3_70b model soepel kunnen draaien. We gaan het inzetten voor met name tekstuele ondersteuning en het koppelen aan onze kennisbank en database zodat medewerkers op slime wijze data kunnen analyseren en gebruiken. Daar is het ideaal voor. De keuze voor een lokaal systeem is vanwege de kosten die abonnementen die NIET je data gebruiken met zich mee brengen, Dan is lokaal draaien zowel veiliger als goedkoper, waarbij veiligheid wel het belangrijkste argument is. Voor een apart forum lijkt het me nog wat vroeg. Ik zie hier maar weinig topics over het onderwerp en sat4all heeft misschien ook niet helemaal het publiek voor dergelijke topics. Zelf ga ik wel graag met mijn tijd mee (net als Con) want je kunt dergelijke tools prima in je voordeel inzetten. Dat is iig beter dan je kop in het zand steken en doen alsof AI niet bestaat. AI wordt overigens over het algemeen overdreven slim neergezet. De huidige technieken zijn niets meer dan 'slimme' herhaal-assistenten. Heel handig, maar ECHT slim zijn ze niet. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: dinsdag om 17:23 Geplaatst: dinsdag om 17:23 @Drs. IJzerbout, denk maar aan het liedje van Frank Zappa - Bobby Brown Goes Down. 5 minuten geleden, Michel zei: AI wordt overigens over het algemeen overdreven slim neergezet. De huidige technieken zijn niets meer dan 'slimme' herhaal-assistenten. Heel handig, maar ECHT slim zijn ze niet. Dat zeg ik ook 6 uren geleden, Tonskidutch zei: Op dit moment is het nog heel domme intelligentie! Snap je? Laten we het beste van maken. Als ik Klöpping moet geloven zijn we binnen "no time" nutteloos als mensen. Should I do It The Pointer Sisters
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen