RaveMaus Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ik zit al heel lang aan tv's te sleutelen en ik herinner me Metz toestellen uit de jaren 80 en 90 nog. Qua opbouw van het chassis leken ze een beetje op Grundig uit die tijd, maar ze waren veel en veel betrouwbaarder. Ik verkocht ooit een tweedehands Metz aan een goeie kennis. Die tv was toen al bijna 10 jaar oud en hij heeft er zeker nog 15 jaar op gekeken voor hij besliste om een flatscreen in huis te halen. Nooit is dat ding kapot geweest. Was een jaren 80 model. Later vond ik een jaren 90 model, maar geraakte niet aan een vervang afstandsbediening. Metz bestond toen niet meer in de Lage Landen en internet en Bol.com was nog niet zo gemeengoed als nu. Een jaar of 7 geleden bezocht ik de IFA eens en zag dat ze daar een gigantische stand hadden staan. Datzelfde Metz met hun typisch kenmerk van vroeger: het schermpje waar het actuele kanaal (bron) continu in beeld was. Het schijnt momenteel het enige tv merk ter wereld te zijn dat nog toestellen aanbiedt die 2 CI+ modules kan slikken en een interne HDD heeft. Loewe had dat al die tijd ook, maar die twee CI+ schachten hebben ze overboord gegooid recentelijk. Voor de gein eens gezocht, maar een Metz televisie zal je in Duitsland moeten kopen, want in de Lage Landen kom je er niet aan. Het lijkt me voor een bepaald merk toch interessant om wereldwijde afzet te hebben. Weet iemand waarom ze zich zo uniek op Duitsland richten? VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden hier kun je vragen https://metz-ce.de/kontakt diverse webwinkels verkopen gewoon METZ televisies hoor. Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden Het merk zal te weinig afzet mogelijkheden in Nederland zien om een importeur, dealer organisatie en service en reparatiedienst op te zetten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Als deze TV's nog vrijwel helemaal een Duitse ontwikkeling en productie hebben vind ik dit een interessant topic. Er zijn een heleboel oude Duitse merknamen opgekocht door een Chinese toko. Deze levert of leverde volgens mij het gros van deze merken omdat de naam nog waarde heeft op onze markten. Dus ik ben benieuwd wat er onder de kap zit en het prijskaartje.
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden @OFDM over de Metz Gruppe Quote Anfang 2015 markierte einen bedeutenden Wendepunkt in der Geschichte von Metz. In diesem Jahr kam es zur Aufspaltung des Unternehmens: Während die TV-Sparte an den chinesischen Elektronikhersteller Skyworth verkauft wurde, übernahm die Daum-Gruppe die Bereiche Metz Mecablitz und Kunststofftechnik. VERTAALD Begin 2015 markeerde een belangrijk keerpunt in de geschiedenis van Metz. In dat jaar vond de splitsing van het bedrijf plaats: terwijl de tv-divisie werd verkocht aan de Chinese elektronicafabrikant Skyworth, nam de Daum-groep de divisies Metz Mecablitz en Kunststofftechnik over. https://fernsehgeschichte.de/?view=article&id=197:metz-gruppe&catid=2:uncategorised Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Ook op Wiki is er nog wel wat te lezen over Metz: https://www.hifi-wiki.de/index.php/Metz
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 1 uur geleden, RaveMaus zei: Ik zit al heel lang aan tv's te sleutelen en ik herinner me Metz toestellen uit de jaren 80 en 90 nog. Qua opbouw van het chassis leken ze een beetje op Grundig uit die tijd, maar ze waren veel en veel betrouwbaarder. Ik vond de kleuren tv van Metz altijd maar matige kleuren vertonen. Hun transistor radio's vond ik ook niet echt top. In mijn ogen indertijd een B-merk. (Werd in Groningen ooit verkocht door Galeries Modernes, de de facto goedkopere versie van de luxere V&D. (De GM ging in 1974 failliet.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Als er een compleet andere fabrikant achter het Metz logo staat, met nieuwe displays is dat betreffende die matige kleuren toch appels en peren? retorisch Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
RaveMaus Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Het leek er in alle geval op dat de zogenaamde Metz-Blue (Android OS) chinees gedoe was en het "normale" Metz leek eerder nog wat Duits te zijn. Loewe is destijds ook verkocht geweest. Wat je vandaag in de praktijk bij Loewe ziet is dat het goedkopere merk WE (laat ons vergelijken met Metz Blue) printen gebruikt 1 op 1 HiSense. Als je de "normale" Loewe bekijkt, op de eerste Stellar reeks na, zitten daar ook HiSense printen in. Maar in het laatste geval merk je duidelijk dat dat een aparte productielijn geweest is. De koelingen van de processoren zijn veel robuuster, kwaliteit van onderdelen is beter enz. Dat zou vandaag bij Metz ook nog wel eens zo kunnen zijn... VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
minplus Geplaatst: 1 minuut geleden Geplaatst: 1 minuut geleden De mooiste ouwe TV die ik ooit gehad heb was een 2e hands Metz. Met een briljant beeld, heel veel mooier dan de 1e platte schermen. Heeft hier vele jaren gedraaid maar is helaas bij een blikseminslag gesneuveld. Momenteel nog een Metz DVD en de hele digitale rest (behalve Blu-ray) speler in huis. Ook 2ehands en speelt al vele jaren prima, gekocht op grond van mijn ervaringen met de TV. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen