gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 2 uren geleden, ceesv zei: Per jaar levert de wegenbelasting en provinciale opcenten ruim 6 Miljard Euro op. En waar zijn of worden die miljarden voor gebruikt? Niet waarvoor ze ooit bedoelt waren nl. het onderhouden van de wegen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 9 minuten geleden, gerrit B zei: En waar zijn of worden die miljarden voor gebruikt? Niet waarvoor ze ooit bedoelt waren nl. het onderhouden van de wegen. Daar is toch op te googelen? Ik lees o.a. dit verhaal binnen 1 minuut: Hoeveel geld gaat er naar Infrastructuur? Op Prinsjesdag is er bekend gemaakt dat het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in 2026 in totaal 16,2 miljard euro uittrekt voor de Nederlandse infrastructuur. Hiervan gaat er 10,5 miljard euro naar het onderhoud en vernieuwing van wegen, spoor en vaarwegen.16 sep 2025 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden ja maar als je wat verder kijkt waar wordt de wegenbelasting voor gebruikt? Dan kan die nu wel even gebruikt worden voor het onderhoud maar is dat al jaren gebruikt voor andere zaken dan waarvoor het bedoelt was. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Pionewbie Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Wegenbelasting is niet bedoelt voor onderhoud/aanleg van wegen, maar gewoon belasting zoals alle belastingen om geld in de staatskas te krijgen. Wegenbelasting is gewoon een naam voor een belasting zodat men weet waar en hoe het geheven word en welk percentage etc. er gehanteerd word. Inkomstenbelasting is ook niet om jouw loon/erfenis te betalen/onderhouden en zo zijn er veel meer. Wat dacht je van erfenisbelasting, schenkingsbelasting, kansspelbelasting ...
gerrit B Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Nee niet meer, maar daar is de wegenbelasting ooit wel voor bedacht. Nu verdwijnt het gewoon net als al die andere belastingen in de bodemloze put. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 3 uren geleden, Pionewbie zei: Wegenbelasting is niet bedoelt voor onderhoud/aanleg van wegen, maar gewoon belasting zoals alle belastingen om geld in de staatskas te krijgen. Wegenbelasting is gewoon een naam voor een belasting zodat men weet waar en hoe het geheven word en welk percentage etc. er gehanteerd word. Inkomstenbelasting is ook niet om jouw loon/erfenis te betalen/onderhouden en zo zijn er veel meer. Wat dacht je van erfenisbelasting, schenkingsbelasting, kansspelbelasting ... Wegenbelasting bestaat niet meer! Dat is nu houderschapsbelasting. Wegenbelasting was weldegelijk alleen bedoelt voor de aanleg van wegen e.d. Hetb was een geoormerkte belasting die alleen daarvoor mocht worden besteed. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Zelfs Wikipedia kan het bijna niet bijhouden welke belastingen en accijnzen er in Nederland geheven worden, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_in_Nederland
Mojo Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 14 minuten geleden, Sprietje zei: Zelfs Wikipedia kan het bijna niet bijhouden welke belastingen en accijnzen er in Nederland geheven worden, Dat zegt al genoeg inderdaad. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gerard 76 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) 10 uren geleden, ceesv zei: Tot 2038 is er in totaal 34,5 miljard euro extra nodig voor het opknappen van alle infrastructuur. Ik weet nog wel een potje van 28 miljard We hebben het komende week zelf in de hand 4 uren geleden aangepast door Gerard 76
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden De ironie is dat we tegenwoordig geen materiaal, technici en vergunningen hebben om dat geld te besteden. Ik zie onze toekomst somber in. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 34 minuten geleden Geplaatst: 34 minuten geleden In een maatschappij waarin iedereen zijn/haar geld kan verdienen (of denkt te kunnen verdienen) in 32 uur achter een scherm zitten met een paar muisklikken en waar de enige inspanning bestaat uit het naar de koffiemachine lopen voor een kop koffie loop je tegen dat probleem aan. Je ziet al wel dat sommige technici handig gebruik maakt van de tekorten en hun uurtarief al flink omhoog hebben geschroefd. Ik sprak laatst een loodgieter die gewoon 125 per uur rekende en hij gaf aan dat een werkdag toch vaak wel langer duurde dan 8 uur. Dat is wel 1000 euro per dag hé voor alleen de montage en dan komt de winst op het materiaal er nog bij en als hij 's avonds op pad moest dan rekende hij ook nog toeslagen van 30 tot 75%. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen