Ga naar inhoud


Iemand bekend met EnigmaTv??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Is iemand bekend met deze software (www.enigma-tv.com) om te streamen en overal extern tv te kijken op je laptop/tablet etc..? Kost wel/maar €6 per apparaat, maar wil eerst ervaringen horen.

 

Grt DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken deze software [ben in de afgelopen 2 maanden als beta-tester betrokken geweest].

Werkt uitstekend. Voor zover ik weet is er ook een gratis versie (met minder mogelijkheden)

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een intern netwerk gebruik ik het van Vu+ naar de laptop.

Handig en snel verbinding te krijgen en beeld te starten.

Nadeel hij zapt het kanaal welke op TV gebruikt wordt naar het zelfde kanaal als welke op de laptop gekozen wordt

Dit ook bij een ontvanger met meerdere tuners.

Met VLC kun je er voor kiezen de TV op een ander kanaal dan op de laptop gekozen te kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satjunk

 

Heb ook een samsung tablet model: Galaxy Tab 2 (10.1) hierop draait dreamdroid en vlc.

Bij het kijken naar SD zenders gaat alles goed, als ik echter NED1 HD (of andere HD zender) wil kijken gaat het geluid goed echter is het beeld compleet klote.

Slaat ontzettend veel frames over is dus compleet niet te kijken.

 

Kun jij wel HD normaal kijken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien een aantal reacties hierboven: deze tool stelt je in staat om waar dan ook in de wereld naar je dreambox te kijken, inklusief opnemen en afspelen van video's. Een oplossing om binnenshuis te kijken is geen probleem, daar heb je geen tool voor nodig.

Het gaat goed met SD kanalen (en waarschijnlijk ook met HD kanalen als je internet upload snelheid daarvoor geschikt is)

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het kijken naar SD zenders gaat alles goed, als ik echter NED1 HD (of andere HD zender) wil kijken gaat het geluid goed echter is het beeld compleet klote.

Slaat ontzettend veel frames over is dus compleet niet te kijken.

 

Hier idem op de samsung galaxy tab 1

 

Op de pc gaat het HD streamen wel goed.

Maar op de tablet lukt het niet.

 

dus aan het netwerk zal het dan wel niet liggen.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn meer aplicaties voor, die geen geld kosten. Je kan ook met vlc doen als je daarmee bekend bent. Zet gewoon de stream (van je dreambox) om in een lagere kwaliteit stream die over internet kan gaan.

 

Heb vlc ook, maar hoe werkt dit dan? De stream in een lagere kwaliteit omzetten? Hoe/waar doe je dat?

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het streamen over internet heb ik gister gecheckt. Het principe werkt. Heb de gewone Webinterface plugin gebruikt en kan extern verbinding maken. De modem en router zijn dus goed geconfigureerd. Vervolgens kan ik de zender openen en heel even zie/hoor ik de zender, maar dan loopt t heel snel vast. Dat zal dan wel aan de upload liggen (1 Mb), maar kan geen sneller internet dan 20Mb (down 1Mb) krijgen hier.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satjunk

 

Heb ook een samsung tablet model: Galaxy Tab 2 (10.1) hierop draait dreamdroid en vlc.

Bij het kijken naar SD zenders gaat alles goed, als ik echter NED1 HD (of andere HD zender) wil kijken gaat het geluid goed echter is het beeld compleet klote.

Slaat ontzettend veel frames over is dus compleet niet te kijken.

 

Kun jij wel HD normaal kijken ??

 

Ja..nu wel moest wel een goed kanaal kiezen op mijn wifi..

Ik heb een archos 101 g9 turbo 16gb 1.5ghz en gebruik de interne video player...(met gekochte cinema plug-in)

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou mooi zijn als je je partnerbox op de client in kon stellen op deze tool ( webinterface ), dus dan doet de tool de transcoding netjes en partnerbox plugin op je enigma2 ontvanger doet de rest ... Zo zou je dus op een andere locatie netjes je kabel abonnement kunnen gebruiken en kan die slingbox de deur uit ...

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grondstof:

(...)

Nadeel hij zapt het kanaal welke op TV gebruikt wordt naar het zelfde kanaal als welke op de laptop gekozen wordt

Dit ook bij een ontvanger met meerdere tuners.

(...)

 

Dit probleem heb ik niet in mijn Ultimo met vier tuners (drie intern plus een USB). Zappen via enigmaTV lokaal of via het Internet heeft geen effect op de zender waar op dat moment naar gekeken wordt. De Ultimo behandelt dit zoals een opname wordt behandeld: kiest automatisch een vrije tuner en laat 'REC' zien in de infobar, maar blijft verder gewoon op de zender staan.

 

In de Settings van EnigmaTV moet 'multiple tuners' aangechecked staan (bovenaan, bij de enigma sttings). Wellicht helpt dit?

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerste tests: SD werkt prima, HD werkt schokkerig -ik denk door de traagheid van de PC, niet door de oploadsnelheid.

De PC laat een CPU Usage zien van 50% (Intel Core 2 Quad @ 2.4Ghz), en Physical Memory Usage (2Mb) gaat naar het maximum.

 

De oploadsnelheid zou volgens mij niet van invloed moeten zijn omdat je de kbps rate voor de stream in kunt stellen en gelijk kunt houden voor SD en HD kanalen. Mijn uploadsnelheid is niet veel hoger dan 0,8 Mbps en dat geeft op een laptop een goed beeld met de standaard 400kbps en 0,5 video scale settings. Belangrijk is uiteraard de downloadsnelheid van de internet toegang van de PC/Laptop/tablet/smartphone waar je wilt kijken. Via mijn 3G provider heb ik slechte resultaten op de smartphone, maar zo gauw ik ergens normale wifi heb gaat het prima. Je kunt dan ook via een HDMI kabel van de smartphone op een TV het beeld bekijken met nog acceptabele pixelation. Op het kleine scherm van de smartphone zelf is het beeld uitstekend.

 

 

Voordelen:

  • werkt prima voor SD kanalen en HD kanalen met lagere kwaliteit,
  • redelijk gemakkelijk in te stellen, wel nodig om poorten open te zetten in de router

Nadelen:

  • Full HD kanalen werken schokkerig (wellicht geen probleem bij snellere PC als server),
  • PC moet aan blijven staan om als server te dienen. Een server in de sat receiver zelf zou beter zijn.

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...