Ga naar inhoud


live satelliet kijken vanuit een andere plaats met mijn installatie


osty

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje.

Thuis heb ik mijn VUO DUO ontvanger in netwerk staan, dit wil zeggen dat ik kan kijken van op mij PC naar de satelliet tv wat handig is.

Nu moet ik voor mijn werk enkele maanden naar het buitenland, is er een manier dat ik nog kan kijken naar mijn satelliet tv van uit het buitenland via mijn thuis netwerk.

Ik heb Teanviewer en dit werk prima om een pc te besturen via een andere lokatie, maar ik moet altijd een computer op staan hebben.

Kan ik direct op mijn IP adres van de satelliet ontvanger komen van uit het buitenland?

 

bedankt voor de info.

Osty

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat gaat met een slingbox.hou er wel rekening mee,dat je veel data verbruikt,en als je goed wil kijken,je 1.5 Mbps nodig hebt.zie ook bij multimedia spelers op deze site.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

heh dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens, enigma naar enigma over vpn, lees beperkte bandbreedte, gaat (nog) niet hoor, je moet een ipad (iphone) of flash op je pc/laptop hebben, klik;-)

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of Enigma TV (V.2.0.0.1) gebruiken daar kun je de video bitsnelheid instellen, fantastisch goed programma, kun je de slingbox de deur uit doen. Voor 6 euro koop je een licentie maar zonder werkt het ook goed alleen heb je dan geen full screen. ;)

 

Klopt, maar Enigma TV wil ook dat je een PC aan hebt staan om webserver te spelen: dus zonder PC aan gaat dit niet

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt helemaal wat @Sjaak(k) schrijft, zonder gebruik van een PC thuis en kijken maar.

 

Ik heb het ook getest in zuid Spanje met de juiste aanpassing van de video bitsnelheid is het prima te volgen.

Je moet natuurlijk wel een goeie WiFi netwerkverbinding hebben op je Hotel of Appartement, die van mij was in ieder geval snel genoeg.

 

Voor 5,99 euro heb je een prachtig tooltje.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt helemaal wat @Sjaak(k) schrijft, zonder gebruik van een PC thuis en kijken maar.

 

Ik heb het ook getest in zuid Spanje met de juiste aanpassing van de video bitsnelheid is het prima te volgen.

Je moet natuurlijk wel een goeie WiFi netwerkverbinding hebben op je Hotel of Appartement, die van mij was in ieder geval snel genoeg.

 

Voor 5,99 euro heb je een prachtig tooltje.

 

Grts.

 

Dat moet je me even uitleggen.

Enigma TV is een pracht tool maar,

Enigma TV is gebaseerd (voor toegang buiten je huis) op een HTTP:-server die (dmv VLC) de stream van je satbox reduceert en aanbiedt via het internet.

Met andere woorden: extern verbind je naar je PC-(server) thuis en niet naar je satbox

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Sjaak(k) en mobieltje - Ja mee eens, alleen ik heb partnerbox of streamremote toch echt niet fatsoenlijk werkend over een vpn. Dat wil zeggen om HD of zelfs ook de meeste SDkanalen 1-1 te kunnen streamen heb je toch zo pak m beet 8 - 20mbit nodig aan upload ( en dus ook download ) continue. Aangezien meeste mensen nog geen glasvezel hebben en tussen de 5-10Mbit gelimiteerd zijn, zou enigma-tv ( met vlc ) de boel nou net mooi kunnen transraten naar bijvoorbeeld 5Mbit. Helaas kunnen genoemde plugins (nog) niet overweg met deze tool, dus ben je dan gelimiteerd tot een ipad (iphone) of laptop die flash ondersteunt en dan via de webinterface van enigma-tv kan de boel gestreamed worden. Zeker Seb's tool doet het prima, ik ken de tool goed, echter zoals gezegd (nog) niet van enigma naar enigma stb ( met tussenkomst van vlc/enigma-tv) en dan heb je de slingbox echt niet meer nodig...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je me even uitleggen.

Enigma TV is een pracht tool maar,

Enigma TV is gebaseerd (voor toegang buiten je huis) op een HTTP:-server die (dmv VLC) de stream van je satbox reduceert en aanbiedt via het internet.

Met andere woorden: extern verbind je naar je PC-(server) thuis en niet naar je satbox

 

Forum: http://www.enigma-tv.com/

 

Complete uitleg in vier filmpjes, de eerste twee filmpjes:

 

Enigma-TV Step 1 : Installation

 

Enigma-TV Step 2 : Basic Setup & Functions

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Frits, je hebt geen pc nodig thuis als server, alleen mijn router staat aan en daar log ik via mijn externe ip in op mijn ET9500, voor de rest staat er niets aan thuis en de ET9500 op standby.

Zoals mobieltje al zei het werkt echt goed zonder gedoe met vpn oid of servers die aan moeten staan. Je moet wel een redelijke upload hebben, hier met een 8 mbs verbinding werkt het al prima. Ik krijg van de week 100/100 glasvezel dan gaat het gegarandeerd goed met de upload. Het geheim van dit programma is dat je de video bitsnelheid (van VLC)kunt instellen. En het beeld is echt schokvrij (400kbs), en je kunt ook je hdd bereiken en opnames maken of afspelen dus je ''eigen'' opgenomen films op je vakantie adres :D

 

Zonder eigenwijs te willen zijn: de video bitsnelheid en eventueel transcoding wordt gedaan door de tool (die dus LOKAAL moet runnen, om te vermijden een te "grote" bitstream in je upload te krijgen).

Als je uploadsnelheid hoog genoeg is heb je de tool helemaal niet nodig daar je dan rechtstreeks naar de webinterface van de box kan gaan en de bitstream niet hoeft te reduceren.

E.e.a. rechtstreeks uit de mond van Seb gehoord gedurende urenlange telefoongesprekken met hem in de beta testfase :)

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

Enigma TV dient te draaien op een PC/Laptop in het net waarin ook je satbox is opgenomen.op deze PC draait de gelicensieerde Enigma TV als HTTP-server.

In je router dien je portforwarding naar DIE PC te doen (en dus niet naar je satbox).

Op je vakantieadres connect je simpelweg naar je IP-adres van je PC (of een Dyndns-adres als je die hebt) en de poort die je gekozen hebt en krijgt dan de webinterface van Enigma TV.

Binnen deze webinterface bestuur je Enigma TV en dus ook de bitrate die naar het net gestuurd wordt.

 

Bijvoorbeeld in de settings van Enigma TV zet je:

Enigma Settings

ip adres (van je satbox) 192.168.x.x poort: 80

 

stream settings:

local stream ip : 192.168.x.x (adres van je Enigma PC)

public stream ip: 10.100.x.x (extern ipadres of mijnpc.dyndns.org

 

public stream port: 8501 local stream port: 8501 [deze moet je forwarden in je router naar je EnigmaTV pc] vrij kiesbaar

public web port: 95 local web port: 95 [deze moet je forwarden in je router naar je EnigmaTV pc] vrij kiesbaar

 

Hierna start je binnen EnigmaTV: start internet control

 

Als je nu vanaf je vakantieadres in geeft 10.100.x.x:95 of mijnpc.dyndns.org:95 krijg je de EnigmaTV web media player te zien waarmee je je kanaal kunt kiezen en je bitrate kunt aanpassen.

Met andere woorden deze interface gaat naar je (lokaal draaiende) EnigmaTV webserver en geeft hem opdracht om van kanaal te wisselen en/of de bitrate aan te passen ...

 

Dus zoals je ziet heb je alleen een licentie nodig op je PC die thuis draait en het zware werk verricht :)

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Dus zoals je ziet heb je alleen een licentie nodig op je PC die thuis draait en het zware werk verricht

 

en als ik van mijn vakantieadres nou eens een dm600 aan de tv heb gekoppeld en dmv partnerbox of streamremote de zendertjes wil bekijken ....

Dus enigma -> enigma, met wederom de beperkte bandbreedte ( tot 5Mbit ). Dat gaat dus nog nie. Dus resumé nog immer een ipad (iphone) of flash op je pc/laptop hebben en dan ben je het heertje. Maar wellicht komt er een mogelijkheid dat partnerbox of streamremote idd met enigma-tv overweg kunnen, of Seb bedenkt een ingenieus foefje dat je genoemde tools op het IP adres van enigma-tv ( internet stream ) kan laten connecten .... wow, dat is waar we heen willen als we het over enigma-enigma (over vpn) hebben ....

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...) Ik speek geen woord frans anders mailde ik hem even of daar een mouw aan te passen is. Ik heb wel een account aangemaakt en ook daar gaat alles in het Frans, jammer dat dit niet in het Engels is, wat dat betreft zijn fransen erg nationalistisch(lees eigenzinnig) hi hi :grin:

 

Je kunt ook in het Duits, Engels en Italiaans terecht bij de ontwikkelaar hoor...

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k) - ik weet niet of jij de filmpjes hebt bekeken hierboven, die zijn gewoon in het UK te beluisteren (wel met accent maar who cares), of heb je de website bekeken? Zoals el canario zegt je kan gewoon in vier talen naar hem mailen en hij spreekt ze alle vier! Dus niet flauw doen, erg jammer die opmerking daarom. Dat je geen paypal wil gebruiken kan ik enigszins inkomen, maar ik ben zeker dat je via IBAN en BIC een heel eind komt Seb een beetje kennende

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...