Ga naar inhoud


Vu Duo met Open Pli update naar Open Pli 4.0 of niet.


topwaredesign

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben ook een leek en heb ook een vraag over pli4, wanneer ik een fast scan doe dan worden niet alle kanalen goed ontvangen.BVN- en ARD en nog veel andere zenders geven geen beeld allemaal mat in zender lijst.

In de zenderlijst zijn de zenders helder en mat weer gegeven.De zenders die mat staan geven geen beeld.

 

Hoe krijg ik dat weer goed? Met pli3 werkte dit wel goed.Ontvanger VU+DUO

Ik heb een Triax met 4 quatro en een SAB multiswitch de volgorde van aansluitingen:

A=astra1-b=astra 3-c=astra 2-d=hotbird.

Dit heb bij tuner config. goed ingevuld.

aangepast door stoombr38
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Stoombr38

 

Waarschijnlijk ontvangt hij 1 van de satellieten niet goed.. Controleer de tunerinstelling en de bijbehorende DiseqC instellingen. Voor fastscan is gebruikelijk Astra1 op DiseqC poort 1 of A en Astra 3 op DiseqC poort 2 of B. Heb je een afwijkende configuratie dan dit respectievelijk aanpassen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook een leek

Hoe krijg ik dat weer goed? Met pli3 werkte dit wel goed.Ontvanger VU+DUO

als het met openpli 3.0 werkte moet het nu met exact dezelfde tunerconfiguratie ook werken

(had je een backup van de settings gemaakt was er ook niets aan de hand)

maar, ik zou als leek die fastscan eerder mijden

je moet leren hoe er gezocht wordt op posities en frequenties

 

en eh UH off topic : A=astra1-b=astra 3-c=astra 2-d=hotbird. benoeming zegt helemaal nix behalve hotbird

 

we spreken liever over de positie op de clarkbelt

13 oost

19,2 oost

23,5 oost

28,2 oost

want op die locatie staan vaker meerdere satellieten als in polonäise opstelling (en dus met hun eigen naamgeving)

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stoombr38

 

Waarschijnlijk ontvangt hij 1 van de satellieten niet goed.. Controleer de tunerinstelling en de bijbehorende DiseqC instellingen. Voor fastscan is gebruikelijk Astra1 op DiseqC poort 1 of A en Astra 3 op DiseqC poort 2 of B. Heb je een afwijkende configuratie dan dit respectievelijk aanpassen..

ik heb alles gecontoleerd en staat allemaal goed.Zelfs bvn komt er niet door,.

Wanneer ik de Philips 8121kijk dan staande zenders er wel correct in de lijst.

Deze is op de zelfde schotel en met dezelfde multiswitch aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het met openpli 3.0 werkte moet het nu met exact dezelfde tunerconfiguratie ook werken

(had je een backup van de settings gemaakt was er ook niets aan de hand)

maar, ik zou als leek die fastscan eerder mijden

je moet leren hoe er gezocht wordt op posities en frequenties

 

en eh UH off topic : A=astra1-b=astra 3-c=astra 2-d=hotbird. benoeming zegt helemaal nix behalve hotbird

 

we spreken liever over de positie op de clarkbelt

13 oost

19,2 oost

23,5 oost

28,2 oost

want op die locatie staan vaker meerdere satellieten als in polonäise opstelling (en dus met hun eigen naamgeving)

de sats. zitten op de posities astra 1 op 19,2  astra 3 op 23,5 astra 2 op 28.2 en hotbird op 13  grade oost.

op de philips 8121 komt alles wel goed door.

Deze zitop de zelfde instalatie aan gesloten.

En ook de diseqcvoldorde is het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik ben ook een leek en heb ook een vraag over pli4, wanneer ik een fast scan doe dan worden niet alle kanalen goed ontvangen.BVN- en ARD en nog veel andere zenders geven geen beeld allemaal mat in zender lijst.

In de zenderlijst zijn de zenders helder en mat weer gegeven.De zenders die mat staan geven geen beeld.

 

Hoe krijg ik dat weer goed? Met pli3 werkte dit wel goed.Ontvanger VU+DUO

Ik heb een Triax met 4 quatro en een SAB multiswitch de volgorde van aansluitingen:

A=astra1-b=astra 3-c=astra 2-d=hotbird.

Dit heb bij tuner config. goed ingevuld.

Heb je de Astra 19.2 wel goed staan, heb je de Astra 19.2 Ku band en niet de Ka band geselecteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de Astra 19.2 wel goed staan, heb je de Astra 19.2 Ku band en niet de Ka band geselecteerd?

 

ja oké

maar manueel scannen is dus niet een optie op de VU+?

Ja dit staat goed.

Ik ben er nu uit,ik had nog een oude backup op hd staan en deze weer terug gezet. nu werken alle zenders weer.

Bedankt voor de moeite.

topic sluiten.

Mvrgrt. Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijpt kan de VU+Duo van 2 jaar jong de   nieuwe pli niet meer aan zonder de soldeer bout er in moet

Heeft iemand een schema met de waarde van de vervangende onderdelen

Ik loop achter omdat ik 2 ingrepen heb gehad Dus zomaar 1 jaar kwijt Graag wat info AUB

aangepast door dalton

Groetjes Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op wat baseer jij je dalton??Mijn kameraad zijn 2 vu duo's draaien perfect op pli 4.0 zonder een soldeerbout.

Enkel bij bepaalde gevallen (één enkel rood led en niet opstarten) hoef je onderdelen te vervangen,maar dit heeft niks met firmware te maken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien vooraf even lezen voor Openpli met rotor

 

en als het één oude duo is (van een jaar of twee drie) ook even de elco en spanningsregelaar vervangen

of minstens eens de spanning meten aan de coax uitgang (met zorg en zonder kortsluiting te maken)

 

ciao

 

Op wat baseer jij je dalton??Mijn kameraad zijn 2 vu duo's draaien perfect op pli 4.0 zonder een soldeerbout.

Enkel bij bepaalde gevallen (één enkel rood led en niet opstarten) hoef je onderdelen te vervangen,maar dit heeft niks met firmware te maken.

Ik heb dan denk ik te snel gelezen ? ik meende dat dit op mij van toe passing kon zijn ? Bedankt

Groetjes Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...