Ga naar inhoud


Harddisk Mededeling bij indrukken opnametoets.


Emekli

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren krijg ik de mededeling:

 

post-59723-0-41690300-1397112912_thumb.jpg

 

Normaal moet er dan een "menu" komen wat ik heb ingesteld op: show record menu.

 

Ik heb niets veranderd, noch software update gedaan, komt zomaar "out of the blue"

 

-- Afspelen van opname´s, géén probleem.

-- Geprogrammeerde opname´s middels EPG, géén probleem.

-- Timeshift, géén probleem.

 

Nu heb ik over de 500 GB aan audio, video en foto´s op de schijf staan, wat uren! duurt om van je laptop te kopiëren, dus heb geen zin om de HDD te formatteren, moch dit al nodig zijn.

 

Heb de stroom de hele nacht afgeschakeld, helpt niet, is er misschien een andere oplossing?,

want een enkele keer zou ik toch wel een directe opname willen kunnen maken.

Heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt.

 

Wie weet hoe dit probleem er in is geslopen en is er een oplossing?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hdd is denk ik aan zijn laatste loodjes bezig

 

ik gebruik op mijn vu duo alleen extern hd en heb er geen ingebouwd

en het werkt supergoed

en het voordeel is dat je hd niet zo warm word als een ingebouwde waar de koeling toch niet al te best is

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, of ie aan zijn einde is, betwijfel ik een beetje.

Tegenwoordig gaan HDD´s jaren mee.

Wat mij altijd is opgevallen aan de Duo, dat ie zo koel bljjft, hier wordt het in de zomer met gemak 40 graden in de schaduw.

Als de interne sensor goed meet, wordt de HDD nooit warmer dan 43º, wat volgens mij redelijk is.

Ook de kast is nergens heet, hoog uit wat warm.

Dat was wel wat anders met mijn oude Topfield TF4000PVR, daar kan je een ei op bakken en ook na 10 jaar intesief gebruik,

nog nooit kapot geweest en nooit de HDD vervangen.

 

Dus ik denk dat er toch een andere oorzaak is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens of je de HDD ziet in management apparaten.Er is ook een optie waarbij je niet initialiseerd (formateerd) maar de schijf kan controleren.Althans bij openvix img.En desnoods eens de image herflashen.Dan gebeurd er niets met de HDD hoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebeurd dat ook als je de openwebinterface gebruikt en daar dus op de afstandbediening drukt op de rec knop?

 

je schrijft;

 

-- Afspelen van opname´s, géén probleem.

-- Geprogrammeerde opname´s middels EPG, géén probleem.

-- Timeshift, géén probleem.

als het in het webinterafce ook gebeurd

dan is er misschien enkel een keymap foutje opgetreden

 

als je in het VTI panel systeeminfo op show mount klikt wat staat daar dan over de hdd?

 

misschien bij opstarten / afsluiten iets mis gegaan met de bestandjes

kun je eventueel testen door de skin te wisselen in je instellingen

indien het dan nog steeds gebeurd, zou ik er lekker vers het image opnieuw opzetten

en alvorens dat te doen, de settings per dreamboxedit uitlezen als backup

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU afsluiten, harddisk loskoppelen, opstarten, afsluiten, harddisk weer aansluiten en nog eens opstarten.

 

Je weet maar nooit.

 

Overigens zou ik wel het zekere voor het onzekere nemen en je bestanden veiligstellen. Als het via het netwerk te lang duurt, dan even aansluiten in een computer en dan kopieren.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Helaas is de kwaliteit van de HDD's in de loop der jaren heel veel slechter geworden. Ik kan niet meer tellen hoeveel ervan plotseling uitvielen. 's Avonds uit, 's ochtends aan en "klakklak" of opspin fouten. Soms voeding gerelateerd, maar vaak gewoon de electronica van de HDD zelf.

 

Zaak is om de inhoud van de HDD zo snel mogelijk te kopieren naar een andere HDD. Zelf gebruik ik een NAS met redundancy schijven. Van de NAS maak ik elke maand een full backup. Zo hoeft er geen schijf in de ontvangers. Voordeel is dat ze minder heet worden en de voeding langer meegaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nu geen tijd, ga mij er morgenvroeg eens mee bezig houden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb volgend advies opgevolgd, "VU afsluiten, harddisk loskoppelen, opstarten, afsluiten, harddisk weer aansluiten en nog eens opstarten".

 

Het resultaat, na 1 minuut stroomloos, eerst alleen rode lichtje, na opnieuw aansluiten van harddisk.

Na 1 minuut gewacht te hebben en weer de HDD losgekoppeld, startte hij wel weer op.

 

Dus nieuwe HDD of toch ´n andere oorzaak??.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot hier toe, allemaal bedankt voor de antwoorden.

Kon niet wachten en ben gisteravond er maar weer aan begonnen, na;zie post 9 van mij.

 

Heb HDD losgekoppeld en een USB HDD van Samsung, (80GB),aangesloten en deze gemount.

Kreeg hier hetzelfde probleem als wat in post 1 staat, maar opname`s waren kort, enkele minuten, want de schijf zou bijna vol zijn, terwijl er niks op stond en ook de mededeling, zie ** in post 1, in het plaatje.

 

Heb de HDD weer aangesloten, en software nieuw op de Duo gezet.

Het flashen ging zonder problemen, zoals altijd.

Snel zenderlijst er weer opgezet en de tuners geconfigureerd en als plug in second infobar erbij.

En toen kwam de domper, HDD wordt niet meer gevonden, bij menu>info>over, staat,

gedetecteerde harde schijf: geen.

Dus als je mijn eerste post leest, nu helemaal geen opname mogelijkheid meer.

 

De EIT EPG, staat nu in het flash geheugen en ik denk dat dat toch op de HDD zou moeten zijn.

Bij blauwe toets>VTi system info>toon schijfruimte krijg ik het volgende:

 

post-59723-0-62215800-1397191874_thumb.jpg

 

Met die 15.1M....85%, kan ik ook geen updates doen en heb zeallemaal overgeslagen.

 

Mijn conclusie, Duo tiptop in orde, maar wel nieuwe schijf er in, of sla ik de plank mis.

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"dat is wat ik zei je hdd helaas toch overleden".

 

Ik dacht van niet, had na de flash, verbindings kabel niet goed aangesloten wel de voeding.

Na de flash moest ik wel opnieuw mounten, normaal hoeft dat niet.

De HDD is weer "maagdelijk" en ben nu alles van de laptop aan het terug zetten op de HDD.

 

"Met die 15.1M....85%, kan ik ook geen updates doen en heb ze allemaal overgeslagen".

Laatste is nu ook weer terug normaal.

Mocht er toch nog iets gebeuren, je weet maar nooit, dan meld ik het wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...