Ga naar inhoud


Gebruik van WIFI USB adapter


q

Aanbevolen berichten

Graag had ik geweten of het mogelijk is een draadloze dongel te gebruiken i.pl.v. een RJ45 kabel.Met een B-Box 2 van Belgacom krijg ik op mijn ander apparatuur alles perfect draadloos binnen.Verschillende forums heb ik al nagelezen (trouwens ook op dit forum) en ik geraak er niet uit.Het image dat gebruikt wordt is pli 2.0.Zijn er mensen met ervaring hieromtrent en in bevestigend geval welke dongel gebruiken ze?

Er loopt nu een draad van15-meter door de living en mijn zaag vindt het niet heel leuk.

In elk geval,dank voor antwoord.

aangepast door wiz
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


(voordat de zaag terug thuis komt; twee dingen)

1) zij neemt het roer over en zorgt dat het werkt

2) je vertelt ons na (zoveel te hebben gelezen, ook hier op sat4all) wat je hebt gedaan!

 

we moeten echt een beetje een uitgangspositie hebben om als lezers "mogelijk" te kunnen helpen

laat bijvoorbeeld eens een screenshot zien van hoe je netwerk instellingen er nu uitzien betreffende de wlan?

 

 

met 15 meter draad

internetbrowser starten op pC

boven aan de adres regel intoetsen het IP-adres van de VU+

dan aan de VU+ tv het menu oproepen betreffende netwerk

dan op "de webinterface" een >boxcontrol>screenshot osd maken.

en gelieve die dan als attachement bij je volgend bericht te plaatsen

 

het helpt als we weten wat je had / hebt ingesteld.

ciao

 

o jee ik bedenk net misschien heb je geen webinterface op PLI???

aangepast door Tonskidutch

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Dank voor antwoord!!!Nu,om met de deur in huis te vallen,tot nu toe heb ik nog niets ingesteld.Mijn vraag is gewoon of het mogelijk is met een dongel wifi op mijn VU+ box te gebruiken en eventueel dan met welke dongel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Dank voor antwoord!!!Nu,om met de deur in huis te vallen,tot nu toe heb ik nog niets ingesteld.Mijn vraag is gewoon of het mogelijk is met een dongel wifi op mijn VU+ box te gebruiken en eventueel dan met welke dongel?

sorry, ik had de vraag gelezen als; er is een probleem

maar neen je hebt nog geen wlan aangesloten dus vraagt naar hoe en met wat....

 

ja het werkt

en als extra tip, neem een USB verlengkabel opdat de dongel een stuk verder weg van de receiver en overige apparatuur zijn radio kan zenden.

de Allnet 300 Mini kan ik je van ganse harte aanbevelen

dia had ik ook een tijd aan de fritzbox 7340 gekoppeld

maar ik weet natuurlijk dat te hebben aanbevolen, niet welke wifi router jij er achter hebt

het is toch ook de schakels in een keten

VU+ met drivers (image versie)

Wlan dongle (merk en type)

Wlan Router (merk type en firmware)

 

in bepaalde situaties komt van de 300Mbit/s router zijdig enkel 130 Mbit/s VU+ zijdig door / over

en dat is echt frustrerend

maar heel veel meer dan de netwerk NIC LAN van de VU+ (100Mbit/s) moet je niet verwachten

 

dus lees na mijn reactie nog wat verder voor je een keuze maakt

 

meer dan de LAN-kabel in 't laboratorium aan prestaties levert kan je WLAN eigenlijk ook niet dat nooit bedoeld was.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan gaan werken, echter het is sterk afhankelijk van welk image je gebruikt of en welke wlan usb stick je kan gebruiken. WIl je iets wat altijd werkt, koop dan een tweede access point en bouw een bridge via wireless en sluit je vu middels een klein patch kabeltje aan op die wireless access point.

 

lees deze draad eens rustig door:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/308473-wifi-op-/page__p__1972869__hl__+vu+dup%20+wireless__fromsearch__1?do=findComment&comment=1972869

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...