Ga naar inhoud


Big Bisat ALIGNMENT SOFTWARE


Gerdy

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Hoi,

 

Even weer op de site. Het mooie weer komt aan dus ook weer eventjes knutselen met de visiosat schotel.

Weet u of er ook een rail van de Big bisat los is te verkrijgen? Ik vraag dit omdsat ik mijn visiosat wil uitbreiden van 4 naar 5 en de sirius erop wil hebben. Ik heb het al geprobeerd, maar om wat meer ruimte te creeren wil ik de rail van de Big bisat monteren.

 

Dank u

Evert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Even weer op de site. Het mooie weer komt aan dus ook weer eventjes knutselen met de visiosat schotel.

Weet u of er ook een rail van de Big bisat los is te verkrijgen? Ik vraag dit omdsat ik mijn visiosat wil uitbreiden van 4 naar 5 en de sirius erop wil hebben. Ik heb het al geprobeerd, maar om wat meer ruimte te creeren wil ik de rail van de Big bisat monteren.

 

Hallo Evert,

 

Begrijp ik goed dat je op de gewone visiosat bisatschotel een beugel wil monteren om meer lnbs te kunnen plaatsen in dit geval SIRIUS 4.8 oost?

Zo ja dan kun je heel makkelijk zelf van metalenstrips een beugel maken vd lnbs en met stevige zijarmpjes.

Ik heb even geen mogelijkheid om een foto te plaatsen vd zelfgemaakte beugel, maar zal proberen om een fototoestel te lenen om een aantal fotoos te maken/te plaatsen.

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt,

Ik heb wel kleine beugeltjes die je met inbusboutjes vast kunt zetten. Kunnen er twee bij gezet worden.

Mij gaat het erom, dat je meer kunt schuiven en meer sats kan uitproberen. Ik heb nu A1,2,3 en Hotbird.

 

Het geheel is voor mij maar een speeltje en om nu de Big Bisat aan te schaffen is wat teveel van het goede, maar wie weet.

 

Groet

Evert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: epos
Hoi bedankt,
Ik heb wel kleine beugeltjes die je met inbusboutjes vast kunt zetten. Kunnen er twee bij gezet worden.
Mij gaat het erom, dat je meer kunt schuiven en meer sats kan uitproberen. Ik heb nu A1,2,3 en Hotbird.

Het geheel is voor mij maar een speeltje en om nu de Big Bisat aan te schaffen is wat teveel van het goede, maar wie weet.

Groet
Evert

post-39608-1318261887,7509_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Origineel bericht van: epos
Hoi bedankt,
Ik heb wel kleine beugeltjes die je met inbusboutjes vast kunt zetten. Kunnen er twee bij gezet worden.
Mij gaat het erom, dat je meer kunt schuiven en meer sats kan uitproberen. Ik heb nu A1,2,3 en Hotbird.

Het geheel is voor mij maar een speeltje en om nu de Big Bisat aan te schaffen is wat teveel van het goede, maar wie weet.

Groet
Evert
Hallo Evert, hier twee foto's vd beugel vd visiosat bisat met deze beugel kun je met de lnbhouder schuiven.

Mvg Wiljo


post-39608-1318261887,7593_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

jammer dat je via de software niet meer dan 8 satellieten kunt berekenen.

je kunt wel via een email opvragen, maar daar krijg je nooit antwoord op.

omdat nu de Megasat LNB er is ben ik benieuwd of je nu ook 5/7/9 oost of 13/16/19 oost kunt realiseren.

post-7098-1318261919,9236_thumb.gif

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
hiermee kan je tot 2 graden gaan dus bv 7 en 9 oost naast elkaar zetten

mooie pasfoto trouwens!!!!

die megasatLNBS zijn mooi smal, is inderdaad handig voor satellieten die dicht bij elkaar staan op de multifeedrail.

mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

wil graag een andere image op de dreambox 7025 doen het is al weer een tijdje geleden dus ik vroeg me af hoe de confuguriatie (instellingen) van de satelieten en diseqc in het dreambox menu ook al weer was? Kan de instellingen van nu niet terug vinden in het menu.

graag de wizard een voor een doorlopen

gegevens:

big bisat met 4 duo lbn

dm 7025

2x diseqc 4-1 switch

lbn so 28.2

s1 23.5

s2 19.2

s3 13.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb een visiosat big bisat aangeschaft en daar 8 lnb's op geplaatst. 28,2 e tot 12,5 w. Wat mij opvalt na de schotel goed uitgericht te hebben, dat het signaal op de satelieten in het middengebied een signaalsterkte geven op de meeste zenders van ongeveer 11 db. Oftewel ongeveer 70%. Ik had op mijn dreambox 800 met een triax 88cm waarden op deze satelieten van ongeveer 90%. Is dit normaal op de big bisat ?

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...