Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satkieker
Origineel bericht van: Fazer1000
Ook ik wil graag een multiblock gaan installeren. Alleen met 19,2 en 23,5 en 28,2 graden.
Moet ik dan als eerste uitrichten op de 23,5 of toch eerst op 19,2 graden?

Precies doen wat in bericht 1 staat dan kan het niet mis gaan wink


Voor mij is de 23,5 sat het belangrijkste, deze heb ik dus tegen de draagarm geplaatst en de schotel mee uitgericht.
Daarna heb ik de andere lnb's geplaatst en uitgericht. Zodoende heb ik maximale regenreserve op Astra 3.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb het hier g ezet jammer genoeg had ik geen 2 dunne LNB's op d emiddelste twee . Nu heb ik een redelijk signaal verlies op de 23 omdat de LNB niet op zijn plaats kan komen vanwege de kop die te breed is.

 

Nu zit ik te denken aan 2 Inverto Multiconnect of aan 2 alps LNB's . Beide wel in Twin uitvoering.

 

Iemand hier ervariong mee? Die me van raad kan voorzien?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

smalle Alps is prima te doen.....wel even over de grens kijken....prijzen zijn er soms aanzienlijk lager.....zeker als je dicht bij de grens woont...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
Heb het hier gezet jammer genoeg had ik geen 2 dunne LNB's op de middelste twee . Nu heb ik een redelijk signaal verlies op de 23 omdat de LNB niet op zijn plaats kan komen vanwege de kop die te breed is.

Nu zit ik te denken aan 2 Inverto Multiconnect of aan 2 alps LNB's . Beide wel in Twin uitvoering.

Iemand hier ervariong mee? Die me van raad kan voorzien?


Met 4 normale lnb moet het ook lukken op een triax 78 of 88. Om de A1,2,3 en Hotbird te kunnen ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
Heb er 2 gehaald hier om de hoek. Koste mij 35 euro per stuk. Je moet wat als je het snel in huis wil hebben.



Voordeel is waarschijnlijk wel dat als er problemen mee zijn dat dat zo wordt opgelost.
Moet je eens proberen als je ze via internet ergens vandaan plukt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: Pino
Heb het hier gezet jammer genoeg had ik geen 2 dunne LNB's op de middelste twee . Nu heb ik een redelijk signaal verlies op de 23 omdat de LNB niet op zijn plaats kan komen vanwege de kop die te breed is.

Nu zit ik te denken aan 2 Inverto Multiconnect of aan 2 alps LNB's . Beide wel in Twin uitvoering.

Iemand hier ervariong mee? Die me van raad kan voorzien?


Met 4 normale lnb moet het ook lukken op een triax 78 of 88. Om de A1,2,3 en Hotbird te kunnen ontvangen.


Lukt wel maar je hebt nauwelijks reserves.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: Pino
Lukt wel maar je hebt nauwelijks reserves.


Mij ervaring leert dat er nog reserves zijn.


Je bent van harte welkom in Utrecht laugh Bak koffie en cacke staat klaar voor je laugh

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf van die inverto's het beste af, heb hier laatst ook 2 inverto LNB op de multiblok geplaatst.

Wanneer er regendruppels op deze LNB zitten zakt de signaalsterkte met 30 tot 40 procent hier.

Bij droog weer werken ze wel goed.

Ik ga de mijne vervangen door ALPS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nu de Triax 88 met Multiblock en 2 Quad LNB's voor Astra1 (19,2) en Astra3 (23,5) plaatsen.

Moet ik voor deze configuratie nu ook de smalle ALPS gebruiken of heb ik voldoende aan elke universele 'brede' Quad LNB?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfekte uitleg bedankt hiervoor.

Ik heb de installatie gemaakt maar dan (voorlopig?) zonder de hotbird.Heb nu xxxx aantal zenders bij maar BBC en ITV komen niet door.

Ik ga hierover een draadje openen in het Inverto forum want ik denk dat ik hier een instelling fout heb gezet.

 

Nogmaals bedankt voor de uitleg en foto's.

 

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Connexxion (topicstarter)

 

Bedankt voor de heldere uitleg en duidelijke foto's. In voorbereiding op HD ontvangst de bestaande set van A1 en A2 uitgebreid met A3 en Hotbird. Ik had meteen beeld op alle satellieten, natuurlijk met de nodige fine-tuning verder geoptimaliseerd. Nu nog een goede HD ontvanger om mee te spelen(hoor ik daar iemand VU zeggen ;))

VU+ duo, Triax 78cm, 4x Alps twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...